bobbi Skrevet 27. januar 2012 #21 Skrevet 27. januar 2012 I min familie ser vi på tanter, onkler og søskenbarn også som nær familie - fordi vi føler oss nære. Sikkert mange varianter av "nærmeste familie"
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2012 #22 Skrevet 27. januar 2012 Folk her inne må jo ha sykt stor familie…! Ei som skreiv at de var 50 stk til middag, og det var kun nærmeste familie. Vil si at vi har stor familie selv, vi har til sammen 8 ste/halv/helsøsken. Av disse har 5 partner, så det blir totalt 13 stk. Videre har vi tre par foreldre/steforeldre, altså 6 stk. Og besteforelder som fortsatt er i live og sprek nok til å gå i bryllup. Så har vi noen nevøer/nieser, men de er jo fortsatt barn, og er i tvil om de bør være i bryllupet. 20 stykk som er nærmeste familie altså, og da har vi som sagt mange søsken i forhold til det som er ”vanlig”. Dette har jo ikke så mye med diskusjonen å gjøre, jeg bare stusset litt. Om det var anonymbruker nesten øverst du reffererte til, så ja, vi har "sykt stor" familie. Gubben har far, stemor, 3 halvsøsken og stemorens 1 barn, 4 tanter og en onkel som han er vokst opp med som brødre og søsken, samt besteforeldre på begge sider og en tante og onkel med 3 barn på andre siden av familien. Så skal alle disse ha med følge og barn, da blir det endel. Familien min er nesten like stor. Og jeg føler at skal jeg invitere noen nære venner til maten, må jeg ta med alle nære venner. Forlovere med partnere kommer selvsagt til middag. Føler selv jeg omtrent dokner i familiekartet vårt, så andre må vel spy av å se det
Gjest Adriane Skrevet 27. januar 2012 #23 Skrevet 27. januar 2012 Skulle vi invitere med tanter, onkler og søskenbarn med partnere i tillegg til det som for oss er nærmeste familie (foreldre, søsken med partnere og "barn") og venner ville vi blitt... skal vi se... litt kjapp hoderegning her (med forbehold om regnefeil og at jeg har glemt noen på mannens side) - ca 60 ekstra gjester! Nå blei jeg faktisk litt sjokkert selv, og veldig glad for at vi ikke har tenkt å ha selskap med "storfamilien"... (Med 60 ekstra gjester ville det da brått blitt ca 120 gjester totalt da. Det er laaaaangt over min mentale smertegrense (er egentlig allerede et stykke over den med det antallet vi har i dag...)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå