Gå til innhold

Hvor mange venner inviterer dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Omtrent hvor mange venner inviterer dere? Av til sammen hvor mange gjester? Og hvor nære er de? Hvor ofte ses dere, hvor lenge har dere vært venner? Inviterer dere alle vennene som dere selv har vært i bryllup til, selv om dere ikke har så mye kontakt lenger? :sjenert:

Synes det er vanskelig å vite hvem som er så gode venner at de inviteres til bryllup, vi er nemlig mer en vennegjeng.. Og noen er jeg med utenom, mens andre ser jeg mest når gjengen er samlet..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi inviterte 50/50 venner og nær familie. Resten av slekten kom til kaffe+ fest. Har bedre kontakt med alle vennene enn fjerne onkler og tanter, så valgte å prioritere slik. Er fornøyd med det.

• Liker 1
Skrevet

Blir 50/50 venner og familie til maten, og så flere venner til festen etterpå. Jeg velger venner utifra de jeg har mest kontakt med pr. i dag, og selvfølgelig gode venninner som "alltid" har vært der, men som man ikke nødvendigvis snakker med like ofte.

Jeg har også vært litt i stuss på om jeg skulle invitere venner jeg selv har vært i bryllup til, men så tenker jeg at det er over 10 år siden, og siden man ikke har hatt særlig kontakt i ettertid så gjør jeg det ikke.

Skrevet

Vi inviterer ingen venner til middagen. Vi har såpass stor familie begge to som vi har god kontakt med, så vi har rett å slett ikke råd til å invitere alle venner til middag. Vi blir ca 50 til middag. Vi har heller invitert alle våre venner(som vi har regelmessig kontakt med) til festen etterpå, +noen grandtanter, grandonkler og noen vanlige tanter og onkler som vi ikke har noe særlig kontakt med. Så vi blir vel ca. 90-95 til festen.

Skrevet

Blir 70 til middag, ca 50 stk slekt og 20 stk venner.

Det er alltid noen man blir i tvil om, spesielt mannens gamle venners kjærester, som ingen av oss har møtt. Kunne godt tenke meg å invitere de gutta uten følge, men alle mener at det er ubrukelig å gjøre.

Mannen har møtt mine venners kjærester flere ganger, så det blir mer naturlig.

Har vel bestemt meg for å se stort på det og svelge kamelen, men det er litt surt å betale masse penger for å ha folk man ikke har møtt i bryllupet. Krysser fingrene for at tenker det samme og takker nei.. :sjenert:

Eller at vi kommer frem til en bedre løsning, vi har fortsatt god tid.

Skrevet

Vi var 100 til middag, litt over halvparten var venner med følge, litt under halvparten var familie.

Skrevet

Vi var 100 til middag, litt over halvparten var venner med følge, litt under halvparten var familie.

Alle jeg har!

Skrevet

49 invitert, 10 av dem venner. Skal sies at 2 av familien regner jeg også som venner. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Vi inviterer de det føles naturlig å skulle invitere til en slik dag :)

Skrevet

Vi inviterer rundt 70 (har ikke gjestelista klar enda), 15 av dem venner. Inviterer bare de vi regner som nære venner, de andre blir nok heller invitert i utdrikningslag ;) Av vennene er 3 av dem faktisk foreldrene og broren til 2 veninner av meg som er søstre, de har vært mine naboer siden jeg var 2 år og jeg regner dem nesten som familie. Velger å invitere disse foran veninner som jeg kun er sammen med når vi er samlet i flokk.

Skrevet

jeg har ett skikkelig dilemma når det kommer til dette.. Vi er en stor venninnegjeng, og det er ca. 4 stykker jeg treffer "utenom" sammenkomstene. Det vil si at det er ca 4-6 stykker jeg bare møter når jentegjengen samles for fest eller bursdag. Det er ikke venninner jeg kunne ringt å spurt om å finne på noe sammen med for eksempel.. Og jeg er så i tvil om jeg allikevel skal invitere disse! Jeg har plass hvis jeg virkelig legger godviljen til. Føler at jeg fint kunne klart meg uten disse, men så vet jeg at det blir sure miner og drittslenging hvis jeg ikke inviterer de (allerede en som har vist missnøye, og garantert at hun ikke blir bedt). Hater dette!

Noen råd?

Skrevet

Synes ikke du skal tenke så mye på hvem du "burde" og "ikke burde" invitere. Inviter de dere har lyst til å feire dagen deres med! Spiller ingen rolle hvem, spørs du meg - så lenge dere vil ha de der :) Bedre å invitere en venn enn en tante man ikke har sett siden 1999, spør du meg... :)

Skrevet

jeg har ett skikkelig dilemma når det kommer til dette.. Vi er en stor venninnegjeng, og det er ca. 4 stykker jeg treffer "utenom" sammenkomstene. Det vil si at det er ca 4-6 stykker jeg bare møter når jentegjengen samles for fest eller bursdag. Det er ikke venninner jeg kunne ringt å spurt om å finne på noe sammen med for eksempel.. Og jeg er så i tvil om jeg allikevel skal invitere disse! Jeg har plass hvis jeg virkelig legger godviljen til. Føler at jeg fint kunne klart meg uten disse, men så vet jeg at det blir sure miner og drittslenging hvis jeg ikke inviterer de (allerede en som har vist missnøye, og garantert at hun ikke blir bedt). Hater dette!

Noen råd?

Synes folk er frekke! Hvis dere kun sees når vennegjengen er samlet til bursdager osv, men dere aldri møtes utenom - da synes jeg ikke hun kan ta det som en selvfølge å bli bedt!

Be de du vil ha der - de andre får bare sitte hjemme å være sure. Det er deres dag! Gjør det dere vil! :klemmer:

Skrevet

Synes folk er frekke! Hvis dere kun sees når vennegjengen er samlet til bursdager osv, men dere aldri møtes utenom - da synes jeg ikke hun kan ta det som en selvfølge å bli bedt!

Be de du vil ha der - de andre får bare sitte hjemme å være sure. Det er deres dag! Gjør det dere vil! :klemmer:

Takk for råd! Er bare så kjedelig når det skal bli sånn.

Men må nok bare ta en litt kjedelig avgjørelse, for jeg har liksom ikke noe behov for å ha de ser kjenner jeg..

Som du sier, det er jo vår dag, og man skal bare ha mennesker man virkelig vil ha der :)

Skrevet

Jeg tenker litt motsatt, deres dag varer kun en dag. Denne vennegjengen må du forholde deg til lenger. Og med tanke på at du sikkert ikke får snakket med alle gjestene uansett så hvorfor ikke bare be de? Dere er jo i samme gjeng, og da slipper du i allefall sure miner(selv om de kanskje ikke bør være sure)

Skrevet

Vi har valgt å invitere mest familie, og de nærmeste vennene våre med partnerne sine :) Måtte sette "venne-grensa" et sted, eller følte vi at det ble alle eller ingen. De vennene vi bare møter innimellom og gamle barndomsvenner er ikke invitert, det utgjorde en ganske stor forskjell i prisen og... :sjenert:

Gjest Adriane
Skrevet (endret)

Nå gjør vi det litt annerledes, der vi stikker av for å gifte oss, og kjører en uformell fest når vi kommer hjem igjen. Men hvem vi inviterer ville ikke blitt annerledes om vi kjørte trad bryllup.

For oss er det mest naturlig å invitere flest venner (med partner), og ellers kun nærmeste familie (foreldre og søsken med barn). Resten av familien føles for oss mer perifere enn vennene våre gjør. Og da mener jeg venner man har et godt og nært forhold til (selv om det kan være lenge siden man møttes, men vennskapet er like sterkt). :)

Edit: skrivefeil

Endret av Adriane
Skrevet

Nå gjør vi det litt annerledes, der vi stikker av for å gifte oss

Tøft ;)

Skrevet

Nå gjør vi det litt annerledes, der vi stikker av for å gifte oss, og kjører en uformell fest når vi kommer hjem igjen. Men hvem vi inviterer ville ikke blitt annerledes om vi kjørte trad bryllup.

For oss er det mest naturlig å invitere flest venner (med partner), og ellers kun nærmeste familie (foreldre og søsken med barn). Resten av familien føles for oss mer perifere enn vennene våre gjør. Og da mener jeg venner man har et godt og nært forhold til (selv om det kan være lenge siden man møttes, men vennskapet er like sterkt). :)

Edit: skrivefeil

Vi gjør nøyaktig det samme. På denne måten får vi det som vi vil ha (ønsker ikke noe stort kirkebryllup), samt at vi slår til med en skikkelig låvefest for den nærmeste familien og flest venner når vi kommer hjem.

Skrevet

Folk her inne må jo ha sykt stor familie…!

Ei som skreiv at de var 50 stk til middag, og det var kun nærmeste familie.

Vil si at vi har stor familie selv, vi har til sammen 8 ste/halv/helsøsken. Av disse har 5 partner, så det blir totalt 13 stk. Videre har vi tre par foreldre/steforeldre, altså 6 stk. Og besteforelder som fortsatt er i live og sprek nok til å gå i bryllup. Så har vi noen nevøer/nieser, men de er jo fortsatt barn, og er i tvil om de bør være i bryllupet.

20 stykk som er nærmeste familie altså, og da har vi som sagt mange søsken i forhold til det som er ”vanlig”.

Dette har jo ikke så mye med diskusjonen å gjøre, jeg bare stusset litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...