Gå til innhold

Kjenner ingen her vi bor.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren flytta ut hit på landet for snart to år siden og vi er ikke blitt kjent med noen av naboene våres her. De 4 nermeste husene bor det bare gamle folk, og siden de er ute kun på dagtid og vi jobber på dagtid er det ikke mye vi ser til de. 500m nede i vegen er det en husklynge, nesten et lite byggefelt, men vi aner ikke hvilke folk som bor der. Vi har hund så jeg er stadig vekk ute å går tur, men møter nesten aldri folk. Jeg er av den beskjedne typen og har ikke så lett for å ta kontakt med fremmede folk. Tror det er bare meg som svaner venner her, samboeren min har noen venner der vi bodde før (barndomshjemmet hans , 2-3 mil unna her). Begynner nå å synes det er litt trist å ikke ha kontakt med noen her, jeg har heller ikke særlig mange venner andre steder, studieveninnene mine har flyttet til helt andre kanter av landet og det er vanskelig å holde kontakten siden vi ikke har mulighet til å treffes. Jeg reiser til nermeste by på hundetrening, så jeg kommer meg litt ut, det er igrunn nok med det + fulltids jobbing. Men det hadde vært så utrolig koselig å hatt noen her i nærheten som en kunne ha gått på kaffebesøk til, gått tur sammem med o.l.

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Vi bor nok i det feltet du nevner. Der er vi alle nye og ingen kjenner noen.

Har flytet nylig selv. På landet kan man vel si. Kjenner ingen. Stikk innom meg.... :blunke: :blunke:

Gjest Fighter
Skrevet

Det må da finnes en forening, en menighet eller et eller annet sted der du kan treffe folk?

Gjest Hilde K S
Skrevet

Da vi flyttet til Bergen kjente jeg to menensker her.

Jeg var fryktelig ensom og da er jeg ikke beskjeden en gang. Her var det til og med naboer overalt.

Da jeg begynte å studere fikk jeg venner. Hadde det vært en idè?

Derfra har bare nettverket vokst. Når man har barn i barnehage / skole blir man også kjent med folk.

Om det ikke har bedret seg etter noen forsøk, ville jeg ha flyttet.

Gjest Anonymous
Skrevet
Hvorfor ikke prøve vår Nettkontakt?

Mange som søker etter nye venner der :)

Jeg har gjort et lite eksperiment på dette feltet. Jeg søkte etter venner her i distriktet jeg bor og fikk ikke et svar. Så søkte jeg i andre fylker, i byer vel og merke, og fikk haugevis...

For meg er det blitt totalt uforståelig at folk som ikke har tilknytning flytter til slike steder. Det er da bare folk som er oppvokst og som har slekt og venner på disse stedene som orker å bo der...Her jeg bor finnes det ikke lekeplasser, ikke turmuligheter..ingenting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...