Gå til innhold

Kalorier og takeaway


Gjest Kevlarsjäl

Anbefalte innlegg

Gjest Kevlarsjäl

Jeg er inne i en liten kaloritelleperiode, men er helt i villrede for hva jeg skal gjøre når jeg spiser ferdigsmurt på cafe, eller går på restaurant/bestiller takeaway.

I det hele tatt alle situasjoner hvor man er ute og ikke spiser noe man selv har laget eller har oversikt over næringsinnhold.

Hvordan i alle dager gjør dere det i slike situasjoner? Er veldig vanskelig å si synes jeg.

Håper noen har gode huskeregler, tommelfingerregler osv. Er ikke intressert i å få høre at jeg bør slutte å spise på restaurant, eller bare la vær å spise når jeg er på cafe. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spis en salat? :) dropp pasta, brød og dressing hvis du vil ha den sunnere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Men jeg synes ikke forslaget ditt er så bra.. Når jeg er på sushiresturant, skal jeg liksom spise salat mens alle andre spiser maki?

Og når vi er på italiensk og alle spiser dritgod pasta, så skal jeg ta til takke med salat?

Nei, jeg vil spise måltider på resturant! Men jeg vet ikke hva jeg skal sette kaloritellern min til.. Runde oppover? :S

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har rett og slett spurt kokken jeg.. Feks fikk jeg meg en GEDIGEN oppvekker da kokken regna litt på det og fant ut at i en tallerken med nudler og biffkjøtt ( på kinaresturant ), kunne det komme opp i 5-600kcl. Men da pga sauser de har tilsatt osv.

Ellers har jeg prøvd å google mye, feks prøvd å se om matprat.no har en oppskrift på det jeg skal ut og spise, for på matprat står det som regel kcl pr 100gram osv. Det kan hjelpe til å gi noe lunde peiling i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gjettet, rett og slett. (Fungerer dog kun dersom man har litt erfaring med å telle kalorier og vet sånn ca hvor mye ting inneholder selvsagt). Og rundet kraftig oppover, for sikkerhets skyld. Og vært sparsom med maten resten av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har også en kaloritelle periode,selv må må bare unngå kafèbesøk, er jo umulig å vite hva det man får servert inneholder :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...