Janine Skrevet 24. januar 2012 #1 Skrevet 24. januar 2012 Har noen hørt om disse diagnoser? Det gjelder barnløshet.
Mary Poppins Skrevet 25. januar 2012 #2 Skrevet 25. januar 2012 dette er navnet på proteiner som er involvert i immunrespons, altså ikke diagnoser i seg selv. Kan du si noe mer om hva du lurer på? Jeg er ingen ekspert på barnløshet, men kan ett og annet om cellebiologi.
Janine Skrevet 27. februar 2012 Forfatter #3 Skrevet 27. februar 2012 dette er navnet på proteiner som er involvert i immunrespons, altså ikke diagnoser i seg selv. Kan du si noe mer om hva du lurer på? Jeg er ingen ekspert på barnløshet, men kan ett og annet om cellebiologi. Nei, jeg bare lurte på det. Jeg har ufrivillig barnløshet. Vet ikke hvorfor. De finner ikke noe. Jeg vet bare at jeg har lavt progesteron nivå ved graviditet, men i statlige gynekolog og Fertilitetsklinikken sier at de undersøker ikke progesteron nivå i Norge. Derfor bestilte vi time i en privat klinikk. Håper at de kan sjekke det. Og at jeg kan få medisin for det.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #4 Skrevet 27. februar 2012 HLA (human leukocyte antigens) er det samme som MHC, bare at det er benevningen for denne typen proteiner som kun finnes hos mennesker.
Athene Skrevet 27. februar 2012 #5 Skrevet 27. februar 2012 Jeg kan mye om ufrivillig barnløshet, men akkurat dette kan jeg lite om. Er det noe du har googlet deg frem til på nett, eller gjetter at du har? Selvfølgelig tester de etter probesteronsvikt i Norge. Dette gjøres med blodprøver i lutefasen, det har de gjort hos meg mange ganger. Det er en vanlig diagnose i norge, og det behandles med progesteronstøtte. Du er sikker på at du ikke har missforstått klinikken? Det er også ganske lett å få en indikasjon på om du har progesteronsvikt selv: - Kort tid mellom eggløsning og mens. (lutefasesvikt) - Spotting i flere dager før mens. - Svingende eller lave temperaturer i lutefasen. Hvor lenge har du vært ufrivillig barnløs, og hva har de funnet ut ved utredning så langt? 1
Janine Skrevet 20. mars 2012 Forfatter #6 Skrevet 20. mars 2012 Jeg kan mye om ufrivillig barnløshet, men akkurat dette kan jeg lite om. Er det noe du har googlet deg frem til på nett, eller gjetter at du har? Selvfølgelig tester de etter probesteronsvikt i Norge. Dette gjøres med blodprøver i lutefasen, det har de gjort hos meg mange ganger. Det er en vanlig diagnose i norge, og det behandles med progesteronstøtte. Du er sikker på at du ikke har missforstått klinikken? Det er også ganske lett å få en indikasjon på om du har progesteronsvikt selv: - Kort tid mellom eggløsning og mens. (lutefasesvikt) - Spotting i flere dager før mens. - Svingende eller lave temperaturer i lutefasen. Hvor lenge har du vært ufrivillig barnløs, og hva har de funnet ut ved utredning så langt? Jeg forsto det helt riktig. Var sammen med mannen min i tillegg. Så de sa til oss at sånne prøver tas ikke i Norge når du er gravid. Min Progesteron nivå er lavt ved graviditeten.
Janine Skrevet 20. mars 2012 Forfatter #7 Skrevet 20. mars 2012 Jeg kan mye om ufrivillig barnløshet, men akkurat dette kan jeg lite om. Er det noe du har googlet deg frem til på nett, eller gjetter at du har? Selvfølgelig tester de etter probesteronsvikt i Norge. Dette gjøres med blodprøver i lutefasen, det har de gjort hos meg mange ganger. Det er en vanlig diagnose i norge, og det behandles med progesteronstøtte. Du er sikker på at du ikke har missforstått klinikken? Det er også ganske lett å få en indikasjon på om du har progesteronsvikt selv: - Kort tid mellom eggløsning og mens. (lutefasesvikt) - Spotting i flere dager før mens. - Svingende eller lave temperaturer i lutefasen. Hvor lenge har du vært ufrivillig barnløs, og hva har de funnet ut ved utredning så langt? Jeg har vårt 4 ganger ufrivillig barnløs. De har funnet: - litt høyt Androstendion hormon (det er mannlige hormoner) - lavt Progesteron nivå ved graviditeten - for tynn endometrium (men her i Norge sier de at det er ikke problem! Så lenge jeg har menstruasjon så er det greit.) Synes at det var dumt svar fra utdannet gynekolog.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå