Gå til innhold

Cottage Cheese og Kesam, mye laktose i det?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er laktoseintolerant, men jeg tåler bittelitt av det i mengde av og til, så jeg lurer på om jeg kan få i meg kesam eller Cottage Cheese uten at magen går helt bananas? Noen som har god kjennskap til produktet og vet om det er veldig mye melk i det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

?? Cottagecheese og kesam er melkeprodukter så ja de er fremstilt av melk og har BARE ren melk i seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nederst på denne siden står det hva som er mye eller lite laktose i av melkeprodukter:

Min lenke

I følge denne listen er det så mange gram laktose pr 100gram i produktet.

Cottage Cheese 1,5

Kesam Orginal 4,8

Kesam mager 4,3

Kesam vanilje 2,8

Det vil si at en med laktoseintoleranse som ikke er MEGET intolerant, trygt kan ta seg en Cottage Cheese, pga det ineholder faktisk ikke horrible menger, ikke i forhold til flere produkter som hadde 5gram og mer laktose pr 100 gram. Dvs Licorice, du uttalte deg om noe du ikke helt visste noe om.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge denne listen er det så mange gram laktose pr 100gram i produktet.

Cottage Cheese 1,5

Kesam Orginal 4,8

Kesam mager 4,3

Kesam vanilje 2,8

Det vil si at en med laktoseintoleranse som ikke er MEGET intolerant, trygt kan ta seg en Cottage Cheese, pga det ineholder faktisk ikke horrible menger, ikke i forhold til flere produkter som hadde 5gram og mer laktose pr 100 gram. Dvs Licorice, du uttalte deg om noe du ikke helt visste noe om.

Nå må du lære deg å lese skikkelig før du kommer med dumme uttalelser da AB! Jeg har ikke skrevet et ord om laktose. Jeg påpekte bare at alle produktene var laget av melk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dvs Licorice, du uttalte deg om noe du ikke helt visste noe om.

Så så, politimann. Spørsmålet til TS i selve innlegget var faktisk 'er det mye melk i det?'

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så så, politimann. Spørsmålet til TS i selve innlegget var faktisk 'er det mye melk i det?'

Nettopp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...