Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter nå ha vært plaget med oppblåst mage veldig ofte i en periode nå,prøvde med nyco, men har vært så oppblåst nå i det siste så den har ikke løst problemet. Blir da helt gal av det, dårlig matlyst og alt:(

Var på apoteket i dag og kjøpte nycopro friskere mage, er det slik at jeg må ta den hver dag eller kan jeg ta den i perioder når jeg føler meg oppblåst og uvel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forsøk å finne ut hva oppblåstheten skylds i stedetfor å kjøre i deg legemidler som kamuflerer symptomene.

• Liker 1
Skrevet

Forsøk å finne ut hva oppblåstheten skylds i stedetfor å kjøre i deg legemidler som kamuflerer symptomene.

Skulle gitt deg tusen plusser for det svaret der hvis jeg kunne.

Gjest Kvikklunsj
Skrevet

Noen som vet hva oppblåsthet kommer av som regel da?? Jeg sliter også med det :-(

Skrevet

Noen som vet hva oppblåsthet kommer av som regel da?? Jeg sliter også med det :-(

Sjekk ut dagboken min. Jeg har slitt med det lenge og har kommet frem til at jeg har irritabel tarm. Det er matvanene som må endres, ikke legemidler.

Skrevet

Oppblåsthet kan komme av mange forskjellige ting. Jeg blir oppblåst av melk, bananer og brød. Og sjokolade :(. Og generelt av kullsyreholdige drikker.

Se om det er noe du spiser ved å kutte ut EN matvare i en uke. Mange som reagerer på brød blir bedre med knekkebrød. Jeg blir oppblåst og dårlig av melk, men reagerer ikke like mye på laktoseredusert melk osv.

Alternativt kan du gå rett til legen. Han vil kanskje ta noen ekstra blodprøver, men du blir ofte bedt om å prøve å eliminere matvarer hos han/hun også.

Lykke til :)

Skrevet

Sukker, mel, bønner, kålgrønnsaker, melkeprodukter, poteter og godteri er eksempler på ting som er kjent for å kunne gjøre deg oppblåst.

Elimineringsmetoden er nok den beste, å teste deg selv for hva som fungerer.

Skrevet

sukker tar knekken på meg, samt bananer.

Av litt mer sære ting er frukt, og det å bli overmett (spise for mye på en gang).

Skrevet

Jeg har slitt masse med magen, og for meg er sukker er stort problem. Melvarer slik som pizza kan også være problematisk, og en sikker "troublemaker" er knekkebrød med brunost- tipper det er sukkeret i brunosten samt plutselig veldig mye fiber. En lørdagskveld med pizza og godteskål betyr krise for magen dagen etter.

Store middager fører til masse luft i magen like etter måltidet og varer i flere timer.

Hvis jeg er plaget av forstoppelse, som jeg ofte er, fører det også til masse luft i magen. Da forsøker jeg å ta en fibertablett med et stort glass vann (veldig viktig m vannet) om kvelden før jeg legger meg. Det hjelper veldig.

Drikke mye hjelper nok også på magen, det er jeg ikke så flink til.

Skrevet

Det er flere i familien min som sliter med oppblåst mage, og de har vært å tatt tester, og dem finner ikke ut av det. Eneste som de har blitt frarådet er å spise mye feit mat, og spise fiberrik mat. Jeg spiser grovt brød hver dag, og når det gjelder knekkebrød spiser jeg de grove knekkebrødene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...