Gå til innhold

Hva hadde du gjort i denne situasjonen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok, la oss si at du har datet en mann/dame. Begge dere erkjenner at dere har følelser for hverandre men dere er fortsatt i datingstadiet og har 'lov' å treffe andre, selv om begge gir uttrykk for at de ikke ønsker treffe noen andre.

Du ønsker et forhold og kan se detfor deg i nærmeste fremtid, den andre parten er litt usikker på hva han/hun vil og har enda ikke tenkt noen ting på forhold.

Han/hun er bortreist en helg og møter en annen person som han/hun faller for. Nå kommer han/hun tilbake til deg, med litt dårlig samvittighet ovenfor atpå grunn av at han/hun nå ikke har de følelsene for deg nå lenger. Du derimot svever fortsatt på en rosa sky og drømmer omd ere to sammen. Han/hun velger å fortelle dette til deg og sier at han/hun håper at dere vil kunne fortsette å være venner for det om.

Nå er spørsmålet: du er veldig såret for du er veldig forelsket i denne gutten/jenta. Så såret at du bryter sammen og griner. Du er knust. Hvordan svarer du denne personen at det er greit for deg at han/hun går videre og gir uttrykk for at du egentlig ikke bryr deg - uten at han/hun oppfatter at du er verken sur eller såret. Du vil for all del unngå å feed'e egoet hans/hennes ved å vise at du bryr deg.

Svar som "Åja, kos deg" mener jeg er så korte og så krampeaktig 'likegyldige' at de nesten skriker at man BRYR seg. Så; tips til en høflig og likegyldig avvisning fra deres side?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm.. Hva med en hyggelig melding (med smilefjes, om det er noe man er vant til å bruke) om at man er ute etter et forhold og ikke vennskap og at man derfor heller nå vil velge å prioritere evt andre kjæresteemner, for deretter å ønske vedkommede lykke til videre.

• Liker 3
Skrevet

^ på engelsk, altså.

Skrevet

Hvorfor er det så ille å innrømme at man er såret? Du kan jo bare si at "det er greit, jeg ønsker deg lykke til med denne andre jentea :)".

Skrevet

Hvorfor er det så ille å innrømme at man er såret? Du kan jo bare si at "det er greit, jeg ønsker deg lykke til med denne andre jentea :)".

Fordi man har gitt alt av seg selv til denne personen, og at man mistenker at man er blitt brukt som et 'egoboost'. Dermed, om man nå viser at man er knust/såret fordi denne personen ønsker å gå videre, så vil det gi ytterligere 'egoboost' til denne personen. Da har den personen 'vunnet' på en måte.

Jeg mener at om man viser likegyldighet og kanskje virker litt 'mystisk' og får personen til å tenke (hvorfor er hun/han ikke lei seg fordi jeg dumper han/henne?), da har man vunnet.

• Liker 1
Skrevet

Han/hun er bortreist en helg og møter en annen person som han/hun faller for. Nå kommer han/hun tilbake til deg, med litt dårlig samvittighet ovenfor atpå grunn av at han/hun nå ikke har de følelsene for deg nå lenger. Du derimot svever fortsatt på en rosa sky og drømmer omd ere to sammen. Han/hun velger å fortelle dette til deg og sier at han/hun håper at dere vil kunne fortsette å være venner for det om.

Så; tips til en høflig og likegyldig avvisning fra deres side?

Det jeg hadde svart hadde vært at det å være venner kan du bare glemme! Og ellers kan du dra til helvete!!!

Deretter hadde all kontakt vært avsluttet ifra min side.

• Liker 1
Skrevet

Det jeg hadde svart hadde vært at det å være venner kan du bare glemme! Og ellers kan du dra til helvete!!!

Deretter hadde all kontakt vært avsluttet ifra min side.

:lete:

jeg tenkte på noe mer...mindre voldsomt.

• Liker 3
Skrevet

Ok, la oss si at du har datet en mann/dame. Begge dere erkjenner at dere har følelser for hverandre men dere er fortsatt i datingstadiet og har 'lov' å treffe andre, selv om begge gir uttrykk for at de ikke ønsker treffe noen andre.

Du ønsker et forhold og kan se detfor deg i nærmeste fremtid, den andre parten er litt usikker på hva han/hun vil og har enda ikke tenkt noen ting på forhold.

Nå er spørsmålet: du er veldig såret for du er veldig forelsket i denne gutten/jenta. Så såret at du bryter sammen og griner. Du er knust. Hvordan svarer du denne personen at det er greit for deg at han/hun går videre og gir uttrykk for at du egentlig ikke bryr deg - uten at han/hun oppfatter at du er verken sur eller såret. Du vil for all del unngå å feed'e egoet hans/hennes ved å vise at du bryr deg.

Svar som "Åja, kos deg" mener jeg er så korte og så krampeaktig 'likegyldige' at de nesten skriker at man BRYR seg. Så; tips til en høflig og likegyldig avvisning fra deres side?

Eneste måten å få den man vil ha. Er å vise det klart og tydelig. Og vise at man BRYR SEG. Skal du gå rundt å late som om du ikke bryr deg ? Hun/han tror jo du ALDRI var seriøs da.De blir usikre og går vidre. For de regner med at du er ikke interesert eller såret. Du bryr deg ikke.Du var en useriøs person som bare flørtet, uten å mene noe mer med det.

Vær ærlig. Svelg stoltheten. Vis hva du vil ha og dine følelser ÆRLIG . Kanskje får du en forklaring, en ny sjangse forde du opptrer seriøst og ærlig. Istede for å late som om du ikke bryr deg.

Skrevet

:lete:

jeg tenkte på noe mer...mindre voldsomt.

Hvorfor det?

Skrevet

Eneste måten å få den man vil ha. Er å vise det klart og tydelig. Og vise at man BRYR SEG. Skal du gå rundt å late som om du ikke bryr deg ? Hun/han tror jo du ALDRI var seriøs da.De blir usikre og går vidre. For de regner med at du er ikke interesert eller såret. Du bryr deg ikke.Du var en useriøs person som bare flørtet, uten å mene noe mer med det.

Vær ærlig. Svelg stoltheten. Vis hva du vil ha og dine følelser ÆRLIG . Kanskje får du en forklaring, en ny sjangse forde du opptrer seriøst og ærlig. Istede for å late som om du ikke bryr deg.

Jeg har forklart føelsene mine veldig klart så denne personen vet hvor han/hun har meg. Eksakt hvor han/hun har meg. Alt er opp til han/henne nå...deres move som avgjør hvorvidt det vil utvikle seg mer eller ikke.

Og jeg vet at han/hun ikke ønsker videre, fordi han/hun er på stadig utkikk etter noe bedre, og jeg er dessverre ikke god nok for han/henne.

Skrevet

Hva om hun/han ikke vil ha tilbake en som har oppført seg slik, og vist seg såpass lite stødig i sine følelser? TS sier jo selv at h*n mistenker å ba blitt brukt som ego boost.

Da er det best å sende en vennlig melding som avslutter det hele med et smil. Da har man vist seg verdig og selvstendig.

Skrevet

Og jeg vet at han/hun ikke ønsker videre, fordi han/hun er på stadig utkikk etter noe bedre, og jeg er dessverre ikke god nok for han/henne.

Og da er det eneste rette å be dette individet dra til helvete.

Uten å se deg tilbake.

• Liker 2
Skrevet

Og da er det eneste rette å be dette individet dra til helvete.

Uten å se deg tilbake.

Jeg ønsker å avslutte dette kontrollert, kaldt og høflig.

Er kun sånn jeg vil føle meg bedre og komme meg videre... men det frister litt å skrike ut.

Skrevet

Jeg har forklart føelsene mine veldig klart så denne personen vet hvor han/hun har meg. Eksakt hvor han/hun har meg. Alt er opp til han/henne nå...deres move som avgjør hvorvidt det vil utvikle seg mer eller ikke.

Hvordan kan du vite dette sikkert ?

I en situasjon jeg var i - trodde vi begge to at han/hun letet etter noe bedre.

Misforståelse. Forde begge var usikre og trekte slutninger som ikke stemte.

Jeg trodde han ikke brydde seg lengre om meg. Han trodde jeg ikke brydde merg lengre.

Vell det stemmer ikke. Det er bare for mye usikkerhet og stolthet som ødelegger allt.Fra begges side.Begge redd for å vise for mye følelser til hverandre. Dumt. En må våge.

Si bare ! Har du glemt meg, går du vidre nå ? Jeg synes det er trist, jeg har fortsatt masse følelser for deg. MEN, om du velger å gå vidre. Så kommer jeg meg over det.

Du har vist deg ærlig og sterk.Uten å legge deg paddeflat.Du bare sier rolig. Jeg kommer meg over det snart.

Skrevet

Synes AB #2 nailer den egentlig. Rolig, avmålt og en fin "jeg vil ikke være vennen din, men lykke til!"-formulering.

• Liker 4
Skrevet

Hvordan kan du vite dette sikkert ?

I en situasjon jeg var i - trodde vi begge to at han/hun letet etter noe bedre.

Misforståelse. Forde begge var usikre og trekte slutninger som ikke stemte.

Jeg trodde han ikke brydde seg lengre om meg. Han trodde jeg ikke brydde merg lengre.

Vell det stemmer ikke. Det er bare for mye usikkerhet og stolthet som ødelegger allt.Fra begges side.Begge redd for å vise for mye følelser til hverandre. Dumt. En må våge.

Si bare ! Har du glemt meg, går du vidre nå ? Jeg synes det er trist, jeg har fortsatt masse følelser for deg. MEN, om du velger å gå vidre. Så kommer jeg meg over det.

Du har vist deg ærlig og sterk.Uten å legge deg paddeflat.Du bare sier rolig. Jeg kommer meg over det snart.

Det er ikke så lenge siden jeg forklarte følelsene mine, så det skal ikke være mulig å misforstå noe som helst hvor han/hun har meg.

Skrevet

Hvorfor det?

Fordi jeg mener at følelsesmessige utbrudd (sinne, gråt,eller lignende)viser tegn på svakhet. Noe som jeg ønsker å unngå...

Skrevet

Hvorfor det?

Fordi jeg mener at følelsesmessige utbrudd (sinne, gråt,eller lignende)viser tegn på svakhet. Noe som jeg ønsker å unngå...

Skrevet (endret)

Kan du ikke skrive at : "jeg takker deg for den tiden vi har hatt sammen. Har lært mye om både meg selv og andre. Så nå er det på tide å gå videre" :) Evt føye til. Lykke til med livet videre. Eller: Lykke til med å finne kjærligheten.

Noe i den dur? :)

Endret av nettvenninnen
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...