Gå til innhold

Microgynon, gode P-piller?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er veldig fornøyd med Microgynon, helt i begynnelsen var jeg litt "hormonell", men det gikk raskt over. Blødde hele det første brettet og fikk skikkelig mensen da jeg tok første pause, men etter det har jeg knapt nok hatt mensen i pausene og heller ikke merket noen andre bivirkninger.

Annonse

Gjest jeg-lurer

Det er et gestagen i migrogynon som kan ha androgen effekt. Det vil si at mange opplever å få uren hud, inkludert meg selv. De kom ikke før et par måneder, sakte men sikkert verre hud :( .. Nå har jeg gått et halvt år på Diane og huden min stråler! Men det er noe med alt så klart. Opp i vekt og nul sexlyst gjore at jeg har sluttet på hormoner og satt inn kobberspiral.

Har forsåvidt gått på både mercilon, microgynon og p-plaster.. Som jeg kan huske var det microgynon jeg merket minst forandringer med, noe som fra min side blir sett på som positivt. Nå har jeg gått på mercilon igjen det siste halvåret da (rett og slett fordi jeg presterte å rote bort resepten på microgynon... :hakeslepp: )

Det finnes ikke piller som er bra eller dårlige. Alle reagerer ulikt på ulike p-piller, så hva noen erfarer trenger ikke ha noen som helst betydning for hva du erfarer. Alle pillene på markedet er gode (som i at de fungerer som prevensjon), og generelt sett gir ingen av dem flere bivirkninger enn andre. Noen kan reagere mye på den ene, andre på noe annet, og noen reagerer på ALLE piller.

Jeg fikk redusert sexlyst av Microgynon, Loette, NuvaRing og nå yasminelle... sååå... Du har ingenting å lære fra meg. :P

Annonse

Jeg hadde blødning i 1 mnd med microgynon - Jeg var bra utenom at jeg hadde blødning 24/7 i 1 hel mnd så endte med at jeg måtte bytte - gadd ikke engang vente med å prøve i 3 mnd var ikke verdt det . Men de fleste er fornøyde med den p pillen men funket ikke på meg :( Bruker synfase er veldig fornøyd ! :D

• 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...