Gjest Zalomine Skrevet 2. januar 2004 #3 Skrevet 2. januar 2004 Førerkort har jeg også, men man kan få "postens identifikasjonskort" som er gyldig leg, så vidt jeg vet? Innenlands vel å merke. Det hadde min bror for noen år siden i alle fall.
Arwen Skrevet 2. januar 2004 #4 Skrevet 2. januar 2004 Jeg har en konto i postbanken jeg nesten ikke bruker. (uten Visa) Har ikke førerkort, og postens ID kort fungerer ikke alle stedene jeg trenger det (må fortsatt vise leg på byen bla.a :oops: )
Grooo Skrevet 2. januar 2004 #5 Skrevet 2. januar 2004 Visakort er jo uansett ikke gyldig som legitimasjon, så om du ikke har førerkort (gyldig som legitimasjon i Europa, men ikke i resten av verden) må du ha passet med deg... De godtar muligens Visakort som legitimasjon her i Norge, men du kommer ikke langt med det i utlandet...
Gjest Zalomine Skrevet 2. januar 2004 #7 Skrevet 2. januar 2004 Så lenge du har førerkort og pass, da har du jo alt du trenger, for innland og utland. I utlandet må man ha "ekstra-leg" i tillegg til bank-kortet uansett, bankkort (uavhengig av visa) er jo bare norsk leg. Men, førerkort er kjekt å ha (må jeg forklare sambo, som ikke har lappen... men burde hatt en skandiabank-konto, for han betaler jo MAAAAAAASSE i gebyrer...)
Gjest Anonymous Skrevet 3. januar 2004 #8 Skrevet 3. januar 2004 Fikk bankkort med visa i Skandiabanken med bilde
Midnattsol Skrevet 3. januar 2004 #9 Skrevet 3. januar 2004 Fikk bankkort med visa i Skandiabanken med bilde Nå eller for noen år siden?
Arwen Skrevet 4. januar 2004 #10 Skrevet 4. januar 2004 Man fikk det dør, de har helt sluttet med det.
Gjest Zalomine Skrevet 4. januar 2004 #11 Skrevet 4. januar 2004 Jeg fikk også visakort med bilde fra skandiabaken, fordi jeg ble med svært tidelig, da de enda drev med det, men så mista jeg det og fikk nytt, så nå har jeg uten bilde Men jeg har lappen, ikke noe stort problem.
Grooo Skrevet 4. januar 2004 #12 Skrevet 4. januar 2004 Fredagsbarn: Trodde det var slik at de som en gang hadde hatt kort med bilde fikk mulighet til å få det fremdeles når de skulle fornye/få nytt kort. Mener jeg har lest noen andre skrive det her inne før. Men det er altså ikke riktig? Eller bare spurte du ikke, og fikk dermed uten bilde fordi ingen tenke på at du kanskje kunne hatt "rett til" å få ett med bilde?
Gjest Zalomine Skrevet 4. januar 2004 #13 Skrevet 4. januar 2004 Om det skulle fornyes, så hadde jeg sikkert fått et med bilde på (det er det som irriterer meg, for jeg fant det igjen, men fikk bskjed om å klippe det i to, det nye kortet med nytt nummer var nå mitt kort) men jeg fikk altså sperret det gamle og fikk et helt nytt (irriterende, for da er ikek kortnummeret kontonummeret mitt heller, så jeg sliter med å huske kontonummeret ) og det er uten bilde på Jaja, kortet funker i alle fall greit. En ting, helt på siden av dette: hvor lang tid før et kort går ut på dato får man tilsendt et nytt? Sambo sitt (dnb, ikke skadia) er bare gyldig ut denne måneden sier han, og vi har ikke sett snurten av et nytt i posten... pleier man ikke få det en måned før eller så?
Grooo Skrevet 4. januar 2004 #14 Skrevet 4. januar 2004 Har bare tenkt at jeg må huske å si ifra at jeg skalha nytt kort jeg, men når jeg tenker meg om så burde det vel komme automatisk? Mitt går også ut snart, og jeg har Skandiabanken. Har aldri opplevd at et kort har holdt så lenge før, så jeg vet faktisk ikke...
Labella Skrevet 4. januar 2004 #15 Skrevet 4. januar 2004 Fredagsbarn: Trodde det var slik at de som en gang hadde hatt kort med bilde fikk mulighet til å få det fremdeles når de skulle fornye/få nytt kort. Mener jeg har lest noen andre skrive det her inne før. Men det er altså ikke riktig? Eller bare spurte du ikke, og fikk dermed uten bilde fordi ingen tenke på at du kanskje kunne hatt "rett til" å få ett med bilde? Min samboer fikk kort med bilde på nytt da han hadde fått ødelagt det gamle.
Gjest Zalomine Skrevet 4. januar 2004 #16 Skrevet 4. januar 2004 Vel, jeg fikk ikke ett med bilde på dessverre... det er jo mange år siden nå, så det er litt sent å "angre". Hmm... hvor lenge er dette kortet gyldig da tru? *titte* Oktober... ingen fare med å få nytt enda altså. Men om det var ØDELAGT, så fikk man et nytt med samme nummer etc. Mitt var BORTE, ble SPERRET og jeg fikk et HELT NYTT med nytt nummer etc, det er noe annet enn å få et nytt kort, som egentlig bare er det samme, i fornyet utgave....
Labella Skrevet 4. januar 2004 #17 Skrevet 4. januar 2004 Men om det var ØDELAGT, så fikk man et nytt med samme nummer etc. Mitt var BORTE, ble SPERRET og jeg fikk et HELT NYTT med nytt nummer etc, det er noe annet enn å få et nytt kort, som egentlig bare er det samme, i fornyet utgave.... Ja, tenkte på det jeg også - han fikk jo bare "det samme" kortet på nytt, så da var det kanskje ikke så rart...
Gjest Zalomine Skrevet 4. januar 2004 #18 Skrevet 4. januar 2004 Når det går ut åp dato får man jo også bare "det samme kortet" på nytt, det sammeom man ødelegger det og vil ha et nytt, men når man sperrer det og får et nytt... ja d får man et nytt, og derfor fikk jeg nok ikke et med bilde på, dessverre. Men, som sagt, jeg har lappen, det er ikke akkurat noe stort problem for meg. Men, jeg vil jo gjerne at min elskede samboer skal vurdere denne banken, fordi han betaler så mye gebyrer... men han har IKKE lappen. (Og, han liker dette med å ha et bankkontor, visstnok... enda han altså alltid bruker nettbank...)
zala Skrevet 4. januar 2004 #19 Skrevet 4. januar 2004 Visakort er jo uansett ikke gyldig som legitimasjon, så om du ikke har førerkort (gyldig som legitimasjon i Europa, men ikke i resten av verden) må du ha passet med deg... De godtar muligens Visakort som legitimasjon her i Norge, men du kommer ikke langt med det i utlandet... Jeg har aldri hatt problemer med Visa som legitimasjon, hverken i Europa, USA eller Australia. Det har fungert helt utmerket.
aline Skrevet 5. januar 2004 #20 Skrevet 5. januar 2004 Jeg har gjort som deg, jeg har byttet 100% over til skandiabanken. Hadde akkurat samme "problem" som deg, og ringte derfor inn til Skandiabanken og spurte hva jeg kunne gjøre, slik at jeg slipper å gå med pass på meg i norge. (har ikke lappen, så jeg måtte ha noe annet gyldig.) Postens ID kort, som du får selv om du ikke har noen annen kontakt med posten (trenger altså ikke ha konto der), er gyldig id-kort i norge! (iflg posten!) Gå på posten og spør etter det, så får du skjema du skal fylle ut, samt du må ha med deg bilde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå