Gå til innhold

Be huseier slutte å videreselge selgere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kan jeg få sagt til huseier på en pen måte at vi ikke ønsker at de videresender bøssebærere, selgere, halloweenbarn osv?

Bor i en leilighet som er bortgjemt. Dvs at ingen skjønner at det ligger en leilighet der så fremt de ikke går på baksiden av huset. Men huseieren forteller alle som ringer på hos dem, at de kan stikke bort til oss.

Vi ønsker hverken bøssebærere eller selgere på døra. Ei heller barn som tigger godteri, eller noen som skal reklamere for et politisk parti. Vi støtter det vi vil støtte fra før av, vi vet hvor vi står politisk og jeg vil ha godteriet mitt i fred.

Men hvordan kan jeg si dette til huseier på en ordentlig måte? Tenkte det blir litt frekt å si: "Kunne du sluttet å videresendt folk på døra vår?".... Var så fornøyd med leiligheten, nettopp fordi vi slipper folk som løper ned dørene... Er MYE av slikt her, er folk på døren minst 4-5 ganger i uken.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er da ikke noe frekt i å si ifra om dette til huseier?

Men, hvorfor skal dere ha det så mye lettere enn oss andre? :fnise:

Skrevet

Er vel bare å si det. Med en hyggeli tone, med unnskyld først og wt smil etterpå. Kan sa ikke være så vanskelig å finne ut på egenhånd?

Skrevet

Det finnes skilt som man kan henge på døra om at selgere er uønsket da. Tigging på dørene til folk. Er det lov?

Og halloween er jo bare en gang i året.

Skrevet

Jeg kan ikke skjønne hvor du bor som har folk så ofte på døra. Jeg bor i frittstående bolig i en by og her kommer de kanskje et par ganger i måneden.

Det er jo bare å avvise på en høflig måte. Ingenting å ta opp med huseier om.

Skrevet

Det er jo bare å avvise på en høflig måte. Ingenting å ta opp med huseier om.

Når det faktisk er huseier som sørger for at de renner ned døra til TS må hun kunne få lov til å si at hun ikke ønsker dette.

Gjest Nuppdupp
Skrevet

skilt eller lapp på døra funker veldig bra.

bare si "setter pris på det om ikke selgere blir videresendt til meg :) "

Gjest snoopy_93
Skrevet

slipper det problemet selv jeg. Er ikke alltid pizza-budet finner frem heller. x)

Jeg ville sagt i fra på en pen måte at jeg ikke ønsker selgere på døren. evt hengt opp lapp hvor det står "kjøper ikke ved døren". Det hadde farmor (fordi hun var enke og hadde hatt innbrudd og var skeptisk til folk hun ikke kjente) og det funket!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...