Gå til innhold

Hvilken sang(er) skal dere ha i kirken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns dette er kjempevanskelig jeg...Noen gode ideer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener du salmer som alle skal synge, eller solosang?

Vi hadde ikke solosang. Og vi hadde disse salmene:

Måne og sol (mange barn blant gjestene, og "alle" kan den)

Kjærlighet fra Gud (alle gamle tanter kan den)

Alltid freidig (mitt ønske)

Hater det når folk velger salmer som nesten ingen kan. Ofte er det nydelige salmer, men det er så kjedelig når ingen synger. Jeg hadde veldig lyst til å ha en salme som jeg synes er fin, men kom fram til at bortsett fra meg, så var det bare min forlover og min søster som kunne den (vi har gått i samme kor alle tre).

Skrevet

Denne linken er det forslag til inn- og utmasj samt salmer.

ift solo sanger og andre, så er det jo veldig fritt fram! :)

Skrevet

Vi skal ha Gabriellas sånt og Songbird. Av salmer skal vi ha Guds godhet sang i sinnet og Det er så yndlig å følge ad

Skrevet

Vi hadde solo med "det vackraste" og " river flows in you" på piano. Valgte noen salmer, med fikk solisten til å synge med på de. Noen hadde vi også satt opp i programmet slik at noen vers ble sunget kun av solist, og noen med alle. Fungerte veldig fint.

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Vi skal ha "Måne og sol" og "Nå er det morgen" som salmer - kanskje ikke de typiske salmene for et bryllup, men jeg er veldig glad i disse to (og synes ikke de typiske bryllupssalmene er no fine, rett og slett). Vi skal også ha to solosanger, framført med piano. "Heaven" og "Mitt hjerte er ditt".

Gjest Tekola
Skrevet

Vi hadde "Å leva det er å elska" og "Vi rekker våre hender frem" som salmer, og så hadde vi "Kärleksvals" som solosang :)

Skrevet

Av salmer skal vi ha; Kjærlighet er lysets kilde, kjærlighet fra Gud, måne og sol. Og så skal søskenbarnet mitt synge The story. :rodmer:

• 1 år senere...
Skrevet

Tar opp igjen en gammel tråd.

Jeg synes så mange av de "vanlige" romantiske sangene (mener ikke salmer nå) har litt trist tekst, selv om de jo er fine å høre på. Kan dere tipse om passende sanger til vielsen som har glad tekst? vi elsker hverandre, bestevenner, vært sammen i mange år, har barn og vil feire kjærligheten.

• Liker 1
Skrevet

Her er noen forslag jeg liker:

- Beatles: Something

- Beatles: 8 days a week

- Beatles: I want to hold your hand

- John Lennon: Woman

- Otis Redding: This is how strong my love is

- Bob Dylan: Wedding song (hør på coverversjonene på YouTube om du ikke er Dylan-fan)

- Elton John: Your Song

- Elvis: You were always on my mind

- Metallica: Nothing else matters

- Goo Goo Dolls: Iris

Mye brukte sanger som jeg personlig ikke liker:

- Cecilia Vennersten: Det vackraste

- Hellbillies: Det finaste eg veit

- Shania Twain: From this moment

- Aerosmith: Don't want to miss a thing

- Bon Jovi: Bed of roses

Så er det en sang fra Moulin Rouge jeg nylig hørte i en vielse som var veldig fin, men den husker jeg selvfølgelig ikke hva heter.

Skrevet

Så er det en sang fra Moulin Rouge jeg nylig hørte i en vielse som var veldig fin, men den husker jeg selvfølgelig ikke hva heter.

Den må ikke bli populær, jeg sparer jo på den til meg selv! :fnise: Regner med det er Come What May.

Skrevet

Den må ikke bli populær, jeg sparer jo på den til meg selv! :fnise: Regner med det er Come What May.

Stemmer!

Gjest pilldorf
Skrevet

Skal jeg være litt kjedelig nå?

Å bare gjøre det så enkelt som mulig? Låtmessig. Men det er en artig video og dette.

http://www.youtube.com/watch?v=5_v7QrIW0zY

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)

min bror og hans brud hadde en kjempeflink sanger. Hun sang denne

Bare med piano....På bokmål, det er jaggu meg rart åssen det kan gå til ....

Endret av Wonders
Skrevet

" river flows in you" på piano.

Nydelig !

Skrevet

Inn: Brudesong frå Solør (vokal)

Salmer: deilig er jorden og kvar ein dag

Solo: To unge vakre (av Marie Klåpbakken)

Ut: Førde- femstemt vokalgruppe og tromme

• 2 uker senere...
Gjest Gemini7
Skrevet

Vi hadde denne, To make you feel my love:

http://www.youtube.com/watch?v=YOStIk7MDk8

Men vi modererte setningen "i know you haven't made your mind up yet" til "We've made our minds up, now the scene is set" :) nyyydelig

også hadde vi Kents Utan dina andetag

Skrevet

Jeg gikk inn til "Adagio in C minor" av Yanni. Deretter hadde vi "Inn i mitt liv" av Vidar Johnsen, og så "Alt du er for meg" (som var en hyllest til brudgommen fra meg). Vi gikk ut til en selvmixet versjon av "Höga Gärdet" fra Änglagård. Helt nydelig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...