Gå til innhold

Alternativer til situps


Zakuro

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å bygge mer muskler, men trenger flere forslag til mageøvelser foruten om situps(får så vondt i nakken av dem!). Det må være noe jeg kan gjøre hjemme eller med håndvekter. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Planken. Den trener støttemusklaturen, rygg og mage. Noe mer trenger man i grunn ikke. Fine mager er i all hovedsak et resultat av lav fettprosent, ikke av veldig store magemuskler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å bygge mer muskler, men trenger flere forslag til mageøvelser foruten om situps(får så vondt i nakken av dem!). Det må være noe jeg kan gjøre hjemme eller med håndvekter. :sjenert:

Hvis du får vondt i nakken gjør du situps feil.

Alternative øvelser for magen:

Reverse crunch

V-ups

Hollow rock

Knees to elbows

Toes to bar

En ordentlig sit up som ikke gir deg vondt i nakken:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du får vondt i nakken gjør du situps feil.

Alternative øvelser for magen:

Reverse crunch

V-ups

Hollow rock

Knees to elbows

Toes to bar

En ordentlig sit up som ikke gir deg vondt i nakken:

Ja, gjør den sikkert feil, gjorde den før uten problemer så.

Men den knees to elbows må man jo ha en stang eller noe å henge i? Samme med toes to bar(noe jeg var stein god i!:D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Ligg på ryggen, løft beina opp slik som jenta i reverse-crunch-videoen gjør. Ikke løft hodet.

Strekk høyre ben sakte ut, og bøy det tilbake. Samme med venstre ben. pass på at korsryggen er i bakken hele tida.

Beste mageøvelsen jeg vet om, totalt skånsom, og man velger selv intensitet.

Scissor kick er og så digg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, gjør den sikkert feil, gjorde den før uten problemer så.

Men den knees to elbows må man jo ha en stang eller noe å henge i? Samme med toes to bar(noe jeg var stein god i!:D)

Ja det må du. I tillegg kan man gjøre de øvelsene enten strict eller med kipping. Strict er det kun lov å bruke hofteleddsbøyer/mage til å løfte beina opp. Veldig tungt.

Med kip involverer du skuldre og sete og skaper moment som du bruker. Det er akkurat samme arbeid som gjøres, kanskje litt mer, men med flere muskler involvert og på kortere tid. Ergo høyere effekt (som i power og ikke som i bedre magemuskler).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...