Gå til innhold

Elektronisk jobbsøknad og personopplysninger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg holder på med jobbsøking nå, og kom over en stilling der jeg skal sende inn en elektronisk søknad. Nå har jeg kommet til feltet der selve søknaden skal skrives. Der stod det at man ikke skal skrive noen personopplysninger.

Jeg pleier alltid å skrive navnet mitt, alderen min og hvor jeg bor i søknader som jeg sender på mail. Pleier også å skrive kort om min siste utdanning, men er litt usikker på om jeg kan gjøre dette i en slik elektronisk søknad, eller om dette blir brudd på personopplysningsloven som de refererer til. Er det noen hjelpsomme personer der ute som har peiling på dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må innrømme at jeg gjorde det engang, skrev navn og adresse. Men det kommer jo opp på søknaden uansett, for det fyller du jo ut i starten av de prosessen ?

kan nok hende det er veldig feil men.

Skrevet

Skriver fra iPhone, ute på farten, så dette blir et kort svar fra meg.

Navn og adresse går ikke innunder sensitive personopplysninger, som er det som du sikkert tenker på. Navn og adresse og slike opplysninger er jo opplysninger alle og enhver egentlig kan finne via gulesider og slikt. Det samme mener jeg gjelder utdanning. Når det begynner å være snakk om sykdommer, fødselsnummer og slikt, da kommer personopplysningsloven inn, slik jeg tror du mener :)

Skrevet

Ok tusen takk for svar! Jeg tenkte ikke på at jeg jo allerede har gitt denne informasjonen tidligere i søknadsprosessen, haha.

Men takk, jeg skal huske på det til neste gang :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...