AnonymBruker Skrevet 24. januar 2012 #1 Skrevet 24. januar 2012 Jeg er veldig (avstands)forelsket i en gutt som jeg studerer sammen med. Jeg har hatt et godt øye til han ganske lenge nå, men har ikke turt å gjøre så mye med det. Jeg har bare snakket med han 2-3 ganger, og det har ikke vært så lange samtaler noen av dem, men jeg har likevel følt at det har vært en kjemi der. Uansett, jeg vet ikke hva han føler. Han har ikke gjort så mye for å få kontakt med meg (noe forsåvidt ikke jeg har gjort heller, selv om jeg er veldig betatt), men jeg vet at han også er litt sjenert. Hvordan merker man om en sjenert gutt er forelsket/interessert? Er det sannsynlig at han ville tatt mot til seg på en fest om han var skikkelig forelsket, og begynt å snakke med meg, eller? For meg hjelper det ikke så mye med litt alkohol i blodet, jeg er fortsatt ganske sjenert ovenfor folk jeg liker, men jeg vet ikke hvordan det er for gutter.. Jeg har merket at han ofte ser på meg og vi får blikkontakt av og til under forelesninger (jeg ser ofte fort vekk siden jeg blir så sjenert.. :/) Jeg har lenge tenkt at dette kan være tilfeldig, men i det siste har også vennene mine lagt merke til at han ser veldig mye i min retning... Han har vært den første til å snakke i ulike situasjoner, men dette har vært situasjoner hvor det har vært naturlig at vi har pratet sammen (en gang når vi var på samme fest og vi satt tilfeldig ved siden av hverandre. det var riktignok mange flere rundt som han også kunne ha begynt å snakke med, men tror dessverre ikke det hadde så stor betydning. En annen gang satt han seg ved siden av meg på skolen og vi pratet litt. Men igjen ble jeg hemmet av sjenansen min Jeg er ikke venn med han på facebook, men tror ikke det er et godt alternativ (av forskjellige grunner..) Noen tips til ei sjenert jente? (som er forelsket i en litt sjenert gutt..) Det høres kanskje ut som det kunne være lett å komme i prat med han på forelesninger, men vi er i forskjellige vennegjenger, i tillegg ti