bride2012 Skrevet 24. januar 2012 #1 Skrevet 24. januar 2012 Vi er to jenter som skal gifte oss til høsten. Vi ønsker å reise bort på "fjellet" (vi bor på østlandet) med vår nærmeste familie (ca. 25pers). Har tenkt på å leie en stor-hytte med sengeplass til alle, eller at det er hotell e.l. i nærheten. Vi kan tenke oss å ha en seremoni, men feiring med middag og liknende på kvelden...gjerne på stor-hytten. Er det noen som har tips til fine hytter eller lokaler på "fjellet"... Har noen her inne gjort/vært med på noe liknende? Vi er åpne for alle tilbakemeldinger
Alissia Skrevet 24. januar 2012 #2 Skrevet 24. januar 2012 Vi var i helgen å så på http://www.mesna-islandshest.no/ Høres kanskje litt rart ut, men det var UTROLIG kult! De driver altså med islandshester, men også med events, og har et utrolig flott lokale på låven til bryllup o.l. Dette er ca 17 km fra Sjusjøen og ikke langt til Lillehammer. I tillegg til det utrolig flotte lokalet, så har de også pusset opp et utrolig sjarmerende gammelt pensjonat hvor det er tilsammen 34 sengeplasser, KOSELIGE stuer med peis og spiserom (hvor man kan evt leie inn kokk og lage i stand mat til gjestene). Og det helt utrolige er at leien for hele pensjonatet er 5.500 pr natt! Det er ikke gærnt altså :-) Han som driver stedet var utrolig hyggelig og hjelpsom. I nærheten er det også flere hytter med veldig god standard (som kanskje vil være aktuelt for foreldre/besteforeldre eller noe). Vi har så lyst på dette, men fant ut at det får vente til 50 års dagen hans isteden. Da kan vi lage en "event helg" ut av det. De arrangerer kanefart, snøscooter turer etc om vinteren også. De er behjelplige med kontakter til div catering firma som leverer maten til selskapet. Lokalet har prosjektor, bar og muligheter for live musikk. Passer til store og små selskaper. Hehe - nå høres det kanskje ut som jeg jobber der og driver markedsføring, men det gjør jeg altså ikke. Ble bare så storveis begeistret for hele konseptet (og ok priser). Hyggelige folk også, og festen kan vare så lenge man har lyst (ingen tidsbegresninger). Vel verdt å sjekke ut! Lykke til :-)
Wanita Skrevet 24. januar 2012 #3 Skrevet 24. januar 2012 Jeg har vært gjest på Huso Det var kjempefint http://www.huso.no/bryllup_selskap
Alissia Skrevet 24. januar 2012 #4 Skrevet 24. januar 2012 PS. selvom låvelokalet kan ta opptil 100 pers så kan det fint gjøres intimt og hyggelig for så få som 10 - 15 også. Vi så nettopp det når vi var der. Hvis jeg ikke husker feil så kostet låvelokalet 3 eller 4000 for kvelden, og man kan også ordne så en kan ha vielse der.
Moscato Skrevet 24. januar 2012 #5 Skrevet 24. januar 2012 Vi har pleid å ha slektstreff på Jønnhalt. Det er en stund siden jeg har vært der nå, men der er det helt nydelig, og det fungerer fint med både større og mindre grupper. Ser at der står opp til 25 personer på nettsiden, men vi har vært langt flere enn det der uten noe problem (så det blir altså ikke trangt).
Gjest Cessie Skrevet 24. januar 2012 #6 Skrevet 24. januar 2012 Vi hadde bryllupsfesten vår på Rødungstøl høyfjellshotell (www.rodungstol.no).
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #8 Skrevet 25. januar 2012 Vi giftet oss på fjellet med over 60 gjester. Hadde tredagersbyllup på en DNT-hytte, og alle gjestene lå over på hytta. Det ble en magisk helg! Det er mange DNT-hytter som stiller seg til disposisjon for bryllup, men det er veldig begrenset med helger som er tilgjengelige for det. De fleste vil kun ha slike arrangement helgen før sesongstart om sommeren, og helgen etter sesongslutt. Man leier heller ikke hytta slik at man har den helt eksklusivt for seg selv; andre folk kan ikke nektes adgang på fjellhytter. Men siden festene holdes utenfor den ordinære sesongen, blir det sjelden noe problem. Da vi hadde bryllup var det en håndfull andre mennesker der også, men det var virkelig ikke noe vi tenkte på. De var veldig hensynsfulle. Jeg kan virkelig anbefale å ha bryllup til fjells! Det var en fantastisk opplevelse. Og mange av DNT-hyttene har fantastisk bra kjøkken!
Stinelin Skrevet 25. januar 2012 #9 Skrevet 25. januar 2012 Gjendebu i Jotunheimen er fantastisk! Alle tar seg inn med båt, og det blir veldig samlet, siden ingen kommer og går underveis.
Havbris Skrevet 25. januar 2012 #10 Skrevet 25. januar 2012 Putten seter er et glimrende sted for bryllup: http://www.puttenseter.no/
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #11 Skrevet 25. januar 2012 Gjendebu i Jotunheimen er fantastisk! Alle tar seg inn med båt, og det blir veldig samlet, siden ingen kommer og går underveis. Helt enig! Jeg har også vært i bryllup på Gjendebu, og det er det flotteste bryllupet jeg har vært med på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå