Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har jobbet i noen Disney-parker noen gang? Og som kan fortelle litt om hvordan jobb du hadde, hva den gikk ut på, og hvordan du fikk den? Hvordan miljøet mellom cast membersene?

:sjenert:

Skrevet

Kjenner noen som har jobbet der, og de ler mest av det i ettertid. Ikke verd turen! Forferdelige vilkår, lønn og arbeidstider, skitne uhygieniske uniformer (kostymer) osv

Skrevet

Har hørt om noe av det samme som Knirke, pluss mye drikking og sex fra de jeg kjenner som har vært der. Tror det varierer fra hva slags team man ender opp med.

• Liker 1
Skrevet

Hun jeg kjenner som har jobbet der jobbet i Epcot. Først som seater(de som "deler" ut bord til folk i døren) og så som servitør. For å si det sånn, du drar dit for erfaringens og opplevelsens skyld ikke for å bli rik.

De er visst veldig strenge når det kommer til husholdet der de bor. Tror hun synes det var en grei erfaring men tror ikke hun ville dratt tilbake for å jobbe for å si det sånn.

Før jul en gang lå det en annonse ute hvor Disney world søkte etter folk.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjenner ei som dro hjem lenge før tiden fordi hun syntes det var så dårlig (husker ikke hvorfor) og ei som hadde det ganske greit, men utfra facebook-bildene hennes gjorde de ikke stort annet enn å feste i rosa t-skjorter med sprittusj-hilsener på :P det så ikke ut som om hun opplevde så mye av USA, for å si det sånn.

Skrevet

Jeg kjenner et par som jobber der nå, og de stortrives! :)

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Hun jeg kjenner som har jobbet der jobbet i Epcot. Først som seater(de som "deler" ut bord til folk i døren) og så som servitør. For å si det sånn, du drar dit for erfaringens og opplevelsens skyld ikke for å bli rik.

De er visst veldig strenge når det kommer til husholdet der de bor. Tror hun synes det var en grei erfaring men tror ikke hun ville dratt tilbake for å jobbe for å si det sånn.

Før jul en gang lå det en annonse ute hvor Disney world søkte etter folk.

Høres ut som vi kjenner den samme personen, så jeg bare sier meg enig i denne jeg, for det er det jeg har hørt også :)

Skrevet

Det er dårlige lønnsvilkår,så du burde ha noe penger på konto før avreise for å kunne nyte tiden,det er også en HAUG av regler,alt fra utseende(klassisk,skal ikke skille deg ut)kort hår og ingen skjeggestubber for gutter,oppsatt hår og naturlig sminke og smykker for jenter.Kan også nevne at du kan få sparken og bli sendt hjem for alle mulige ting,og da mener jeg virkelig alle mulige ting,t.o.m får du gjesteklage(og tro meg,amerikanere elsker å klage og de klager oftere på filleting enn andre)og da får du kjeft og advarsel,UANSETT hva klagen gikk ut på (en fikk klage fordi han ikke "smilte så lite")....men det er passende for folk som er sosiale og liker å feste mye,for det gjør de,har egne dager da "alle"skal ut på faste steder,er også lange arbeidsdager....altså,er mye moro,mye du kan se og gjøre og alt det der,men også mye arbeid,og en sky av noe smårare krav og advarsler.men du møter folk fra hele verden,og lærer deg hvordan det er i "tøff"industri,til forskjell fra den i Norge,hvor det er mer vanlig med to Jannike-kan-ikke berter som står og prater med hverandre i kasse,med null interesse for kunden og null kunnskap om varene de selger...

• Liker 2
Skrevet

Tusen takk for masse svar!

Jeg hadde veldig lyst til å kanskje søke meg jobb i Disney i Paris, men siden jeg har lest så mye om at det er så dårlig, både på denne siden og andre, så tror jeg kanskje jeg holder meg til å besøke det og bare se "fasaden" av det.. Hmm, litt synd, men iogmed at jeg har sosial angst så føler jeg ikke noe særlig at dette er noe for meg.. :/

Skrevet

Ta deg et år på FHS istedet! :)

• Liker 1
Gjest Bomullsdott
Skrevet

Jeg kjenner en som jobber der nå.

Jeg har ikke snakket så mye med henne om det, men jeg vet at det er sinnssykt lange arbeidsdager. Ikke fra 08.00-16.00 altså! Tror hun må være på jobb i 6-tiden og får gå hjem 21.00. Hun har minimalt med pauser gjennom dagen.

Hun jobber i den norske paviljongen ved Epcot, og må bruke bunad hele dagen. I Florida på sommeren er dette grusomt varmt. Jeg har vært i Florida 2 ganger selv, og det er ille varmt nok med shorts og t-skjorte.

Lønna er heller ikke spesielt mye å skryte av.

Men jeg tror nok det er utrolig gøy like vel, men at du kan bli litt lei om du jobber der for lenge. Hun jeg kjenner skal jobbe der et helt år.

Du får noen goder da. Du får gratis adgang til alle Disney-parkene de dagene du har fri.

Men det er nok mer artig å være i parken enn å jobbe der. Jeg har vært i Dinseyworld før, og kan ikke se for meg at det er like gøy å jobbe der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...