Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

edit.

Endret av Mädchen
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, gift wrap betyr at du betlaer litt ekstra for at Feel Unique skal pakke inn produktene for deg.

Så lenge du betaler for en vare, er det ikke en gave!

Skrevet

Ok. Takk for svar!

Skrevet

Hei!

Som alle vet så er jo tollgrensen kr 200,- på bestillinger fra utlandet.

Jeg bruker ofte feel unique og er veldig fornøyd med dem:) Når jeg skal betale så er ett av alternativene at kan jeg krysse av for Gift Wrap som koster litt under 2 pund ekstra. Hvis jeg velger dette alternativet vil det da si at jeg slipper å betale toll når summen blir over kr 200? Noen som har prøvd/har erfaringer med dette?

Har hørt at man slipper fortolling på gaver fra utlandet, gjelder det i dette tilfellet også?

Det sees kun på som gave om du får den sendt til en annen adresse enn din egen. Da står det ditt navn på kvitteringen, men en annens navn og adresse utenpå pakken. Altså du får gaven sendt direkte til den som skal motta gaven. Giftwrap er som sagt over her bare en ekstra service hvor de pakker inn produktene i pent gavepapir.

Mottaker av gaven skal ikke betale toll. Dette gjelder også i Norge.

Skrevet

Det sees kun på som gave om du får den sendt til en annen adresse enn din egen. Da står det ditt navn på kvitteringen, men en annens navn og adresse utenpå pakken. Altså du får gaven sendt direkte til den som skal motta gaven. Giftwrap er som sagt over her bare en ekstra service hvor de pakker inn produktene i pent gavepapir.

Mottaker av gaven skal ikke betale toll. Dette gjelder også i Norge.

det stemmer at mottakeren av gaven ikke betaler toll, den regningen får kjøper. Tollen skal betales uansett, det eneste unntaket er om Feelunique vil gi bort produktet - men det tviler jeg på gitt :)

Skrevet

1000 kroner er grensen på gaver fra utlandet. MEN her er det viktig å ikke være skråsikker på at en pakke merket som gave går gjennom som gave. Tollen ser etter firmanavn på pakker, og om de ser at feelunique.com sender en pakke som er markert "gave" for mer enn 200kr, så kommer de uansett til å ta betalt for momsen.

Skrevet

Hva er problemet? FeelUnique tilbakebetaler jo toll og moms om du scanner inn kvitteringen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...