Gå til innhold

Sykepenger


anonymeline

Anbefalte innlegg

Må bare få ut litt frustrasjon her i forhold til både NAV og arb.giver.

For første gang i hele mitt 'jobbliv' er jeg såpass lenge syk at jeg må få utbetalt penger av NAV (brukket benet).

Ringte dem forrige uke for å spørre når jeg fikk min utbetaling, og fikk da beskjed at min arb giver enda ikke har sendt inn sykmld en mnd etter at den ble levert til dem. Når NAV har mottatt denne er det behandlingstid på 1 mnd. Så jeg må altså gå uten penger i flere mnd!! Det er jo veldig lett som singel..

Ringte deretter regnskapskontoret vårt og ba dem sende det ASAP og om jeg kunne få forskudd på lønn, men det gikk descerre ikke an.

Skal innrømme at jeg blir nervøs av hele opplegget, kommer jo til å ikke å mulighet til å betale regninger, og etterhvert ikke kjøpe mat. Veldig veldig oppgitt.

Noen som har noen trøstende ord eller råd??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer nok en gang på hvorfor folk i dette forumet aldri sparer seg opp en buffer-konto for uforutsette hendelser...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo bufferkonto, men når man går uten lønn i 3-5 mnd blir denne fort brukt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som er veldig lurt å gjøre er i alle fall å ringe alle firmaer/personer du skylder penger til når du ser at det blir vanskelig/umulig å betale regninger. De aller fleste er svært behjelpelige med utsettelse så lenge man sier ifra i stedet for å la ting skure og gå.

Håper dette ordner seg, og god bedring! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det samme skjedde med meg når jeg ble sykemeldt, hadde en treg sjef eller kommunen stod vel egentlig ansvarlig for det. Ble maasse styr med nav og tok mange mnd, eneste du kan gjøre er å holde deg oppdatert. Ring forvaltningen om noen dager å spør hvordan det ligger ann :)

det er veldig slitsomt men det ordner seg til slutt!regner med du har purret på sjefen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det samme skjedde med meg når jeg ble sykemeldt, hadde en treg sjef eller kommunen stod vel egentlig ansvarlig for det. Ble maasse styr med nav og tok mange mnd, eneste du kan gjøre er å holde deg oppdatert. Ring forvaltningen om noen dager å spør hvordan det ligger ann :)

det er veldig slitsomt men det ordner seg til slutt!regner med du har purret på sjefen?

Jeg har purret på sjefen, ja! Får ringe NAV i morgen å høre hvordan ståa er nå.

Og dette med å ringe forskjellige firmaer skal jeg få gjort i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...