Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Hvis jeg faktisk er gravid nå, så er jeg kun i uke 4 (regnet fra første dag i siste mens), og venter mens/IKM fra søndag 29 januar, muligens mandag 30 januar.

Sist vi hadde sex brukte jeg eggløsningstester, og hadde sex da testene var positive.

Jeg merker allerede kvalme, som jeg har hatt noen dager, og ømme bryster, som kom allerede bare noen få dager etter at EL var overstått.

Ømme bryster kan like gjerne være et tegn på at mensen nærmer seg for meg, men denne gangen synes jeg liksom de er ekstra ømme og av og til hovne, og innimellom har det kjentes ut som om det "brenner" inni dem. Kvalme er ikke et symptom jeg pleier å ha i forbindelse med mens, forøvrig.

Men tenker også at det kan godt hende det er psykisk/innbilning fra min side (evt. nok en runde med omgangssyke på vei?), og dessuten er det vel altfor tidlig å oppleve symptomer? Trodde symptomer stort sett kom etter IKM og positiv test.

Er det noen andre som har opplevd å få symptomer så tidlig?

Lurer virkelig, og skulle ønske jeg kunne teste allerede nå. Har forøvrig en RFSU-test liggende, på den står det jo at man kan teste opptil en uke før ventet mens - har noen gjort det, og hva ble resultatet? Synes det høres vel tidlig ut, og vil spare meg selv for en skuffelse som kan vise seg å ikke stemme :sjenert:

Takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ømme bryster 4-5 dager før ikm, og var gravid. De var også annerledes ømme enn de pleier. Litt sånn "blåmerke"-følelse ut mot armhulene. Pluss at de var fastere/strammere. Så brystene gav meg den første bittelille mistanke om at noe var på gang. Kvalmen kom ikke før i uke 7 ca.

Jeg testet forresten svakt positivt 4 dager før ikm med Clearblue+

Lykke til! Håper du får positiv test!!

Skrevet

Tusen takk!

Noen flere som har erfaring med å merke graviditeten tidlig?

TS

Skrevet

Jeg var småkvalm og hadde gigapupper som var skikkelig ømme 4-5 dager før IKM med førstemann (får ikke ømme pupper før mens), men jeg testet ikke positivt før 3 dager etter IKM.

Skrevet

Jeg testet positivt med RFSU 6 dager før IKM :)

Skrevet

Jepp, jeg har hatt murring i magen, men ingen kvalme (før i dag...) og ømme bryster. Litt hoven i magen.

Fikk bekreftelsen i dag. Mest sannsynligvis 4 uker på vei..

Gjest Mahareth
Skrevet

Jeg hadde også ømme pupper flere dager før ikm. Har ikke pleid å ha det før mens. Jeg ble også mye raskere sulten allerede da. Kvalmen kom i uke 6/7 hos meg.

Ser ingen grunn til at du ikke skal teste. Har du nok hcg i kroppen nå til å få symptomer, så er det rimelig å anta at du også har nok hcg til å få positiv test.

Skrevet

Jeg testet positivt med RFSU 6 dager før IKM :)

Oi, det var tidlig, synes jeg - men da går det altså an :)

Jepp, jeg har hatt murring i magen, men ingen kvalme (før i dag...) og ømme bryster. Litt hoven i magen.

Fikk bekreftelsen i dag. Mest sannsynligvis 4 uker på vei..

Da kom ihvertfall ømme bryster tidlig hos deg også, da. Kanskje jeg kan håpe jeg og, selv om ømme bryster som sagt like gjerne bare kan være at mensen er underveis. Æsj, at disse symptomene skal være så like :gjeiper:

Jeg hadde også ømme pupper flere dager før ikm. Har ikke pleid å ha det før mens. Jeg ble også mye raskere sulten allerede da. Kvalmen kom i uke 6/7 hos meg.

Ser ingen grunn til at du ikke skal teste. Har du nok hcg i kroppen nå til å få symptomer, så er det rimelig å anta at du også har nok hcg til å få positiv test.

Liksom litt mer til å stole på at ømheten betyr graviditet hvis du IKKE er vant til å ha det før mens. Nå tenker jeg vel kanskje at jeg bare håper for sterkt (nok en gang!), siden ømme pupper er et vanlig menstegn for meg.

Men som du sier, da kan jeg kanskje likegodt teste snart. På en måte like greit å vite det sikkert, og slippe å lure :sjenert:

Igjen takk for svar! Forresten, når dere ble gravide, hadde dere en magefølelse på det da - "visste" dere at nå hadde det klaffet, eller var dere usikre?

Skrevet (endret)

Jeg er i dag 4+5, puppene har vokst en størrelse allerede(ømme, og superømne nipler!!!!!) og kvalmen er der hele døgnet med unntak av noen timer på kvelden.

Testet positivt 4 dager før IKM. Brukte eltester, så viste vi traff og følte det på meg at noe var annerledes..

Brukte billigstrips fra ebay..

Endret av Orchideae
Skrevet

Jeg testet svakt positivt dagene før IKM, og så sterkt positivt dagene etter IKM. :)

På dagen når jeg forventet mensen, eller dagen før, kjente jeg en metallisk smak i munnen da jeg drakk cola. Det var en metallisk ettersmak, på en måte.

Jeg kjente også meg rar og "tett" i luftrøret og ned til magen, det er vanskelig å forklare..men denne følelsen ble etterhvert til kvalme, som ga seg i uke 9 ca. :)

Skrevet

Da sitter jeg her mens klokka nærmer seg halv fire på natta, og har endelig våget å teste - mest pga skikkelig kraftige murringer (kjennes ut som veldig kraftige mensmurringer) i magen i går og i dag.

Faktisk tok jeg først en eggløsningstest, bare for å se om den ga noe utslag ... vet jo at den også kan gi utslag på hcg :gjeiper: Og den ble knallpositiv, teststreken ble nesten sterkere enn kontrollstreken.

Da torde jeg å teste med RFSU-testen også ... og først kom det bare en svak antydning til teststrek ... som gradvis ble bittelitt sterkere!! Så jeg fikk altså en mørk rosa kontrollstrek, og en lys rosa teststrek. Da klaffet det jo?! Da er jeg jo gravid, da!!

Kan det virkelig være sant?!

Får aldri i verden sove igjen nå :fnise: Og måtte bare dele det med dere her også :gjeiper:

Hilsen TS

• Liker 2
Skrevet

Gratulerer!!!!! :tommelsmil::smilyblomst:

• 2 år senere...
Gjest auroravictoria
Skrevet

Da sitter jeg her mens klokka nærmer seg halv fire på natta, og har endelig våget å teste - mest pga skikkelig kraftige murringer (kjennes ut som veldig kraftige mensmurringer) i magen i går og i dag.

Faktisk tok jeg først en eggløsningstest, bare for å se om den ga noe utslag ... vet jo at den også kan gi utslag på hcg :P Og den ble knallpositiv, teststreken ble nesten sterkere enn kontrollstreken.

Da torde jeg å teste med RFSU-testen også ... og først kom det bare en svak antydning til teststrek ... som gradvis ble bittelitt sterkere!! Så jeg fikk altså en mørk rosa kontrollstrek, og en lys rosa teststrek. Da klaffet det jo?! Da er jeg jo gravid, da!!

Kan det virkelig være sant?!

Får aldri i verden sove igjen nå :fnise: Og måtte bare dele det med dere her også :P

Hilsen TS

Hvordan gikk svangerskapet? Gikk alt bra? Ble litt nyskjerring nå på hvordan det hele endte! Hihi :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...