Gå til innhold

Hva skjer om man ikke betaler etter maten på resturant?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei..

Jeg har en annen tråd der jeg har skrevet om at jeg har mistet bank korte i thailand. Å står nå helt uten penger. Jeg har prøvd alt mulig, men ingenting funker. Jeg er helt blakk nå.

Å så sulten at jeg tror jeg dævver. Hva skjer vist jeg går på resturant, og spiser maten, og ikke har penger til å betale for meg, og later som jeg ikke har penger? Blir det politi sak? Jeg ser nesten ikke noe annen vei fordi jeg er helt død nå. Det er ikke noe gorme mat jeg skal ha bare noe som metter for 20 kroner ca 100 baht.. Det høres helt sikkert teit ut, men det er ille nå har ikke spist på flere dager!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke gå til ambassaden og høre om du får noe hjelp derfra?

• Liker 2
Skrevet

Hei..

Jeg har en annen tråd der jeg har skrevet om at jeg har mistet bank korte i thailand. Å står nå helt uten penger. Jeg har prøvd alt mulig, men ingenting funker. Jeg er helt blakk nå.

Å så sulten at jeg tror jeg dævver. Hva skjer vist jeg går på resturant, og spiser maten, og ikke har penger til å betale for meg, og later som jeg ikke har penger? Blir det politi sak? Jeg ser nesten ikke noe annen vei fordi jeg er helt død nå. Det er ikke noe gorme mat jeg skal ha bare noe som metter for 20 kroner ca 100 baht.. Det høres helt sikkert teit ut, men det er ille nå har ikke spist på flere dager!

Ring banken din! Og gå til ambassaden.

• Liker 13
Skrevet

Ring banken din! Og gå til ambassaden.

Hei, og takk for svar.

Jeg har ringt banken, men det er til ingen hjelp. Det er tydeligvis min egen feil at jeg mister bank korte, og da kan ikke de gjøre noe. Det er vel så sant som det er sagt, det er jo min feil. Jeg får ikke dratt til ambasaden, eller konsulatet fordi jeg har ikke noe penger å reise for..

Skrevet

Hei, og takk for svar.

Jeg har ringt banken, men det er til ingen hjelp. Det er tydeligvis min egen feil at jeg mister bank korte, og da kan ikke de gjøre noe. Det er vel så sant som det er sagt, det er jo min feil. Jeg får ikke dratt til ambasaden, eller konsulatet fordi jeg har ikke noe penger å reise for..

Ring ambassaden.

• Liker 6
Skrevet (endret)

Det er kanskje BARE 20 kr for deg, men for thailendere er dette mer enn det er for deg!!

De kan nok ringe politiet, og det ville nå ikke jeg ha risikert! Forex kan du jo prøve, om noen hjemme i norge kan sende penger dit?

Er det andre nordmenn på hotellet? Hva om du får noen i familien din til å overføre penger til deres konto, så kan de ta det ut for deg?? Evnt kan du gjøre det selv om du har med bankid.

Endret av Tropic
  • Liker 1
Skrevet

Hei, og takk for svar.

Da ringer du enten noen som kan låne deg penger eller til ambasaden.

• Liker 1
Skrevet

Da ringer du enten noen som kan låne deg penger eller til ambasaden.

Jeg kjenner jo ingen i Thailand som kan låne meg penger? Jeg skal ringe til ambasaden, men det hjelper meg ikke så mye nå. Fordi sulten er det største porblemet. Jeg er ikke sikker på hva ambasaden kan gjøre.

Skrevet

Det er kanskje BARE 20 kr for deg, men for thailendere er dette mer enn det er for deg!!

De kan nok ringe politiet, og det ville nå ikke jeg ha risikert! Forex kan du jo prøve, om noen hjemme i norge kan sende penger dit?

Er det andre nordmenn på hotellet? Hva om du får noen i familien din til å overføre penger til deres konto, så kan de ta det ut for deg?? Evnt kan du gjøre det selv om du har med bankid.

Niks, er ingen andre norske her på hotelet. Jeg orker ikke gå ut og lete etter nordmenn nå, fordi jeg er helt død og utslitt. Tar flere dager også før de da får pengene, og til jeg får mat.

Skrevet

Nå kjenner jeg ikke til de tidligere trådene dine, men når drar du hjem? Og hvorfor er du der helt alene?

• Liker 5
Skrevet

Det finnes jo banker som f.eks dine foreldre kan overføre penger til, og du henter de ut. Du trenger ikke eie en konto. Tror det er western union, sjekk det ut ihvertfall

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjenner jo ingen i Thailand som kan låne meg penger? Jeg skal ringe til ambasaden, men det hjelper meg ikke så mye nå. Fordi sulten er det største porblemet. Jeg er ikke sikker på hva ambasaden kan gjøre.

Dette var jo en dårlig plan. Hva har du tenkt til å gjøre, stjele slik at du havner i thailandsk fengsel og må prostituere deg for å overleve på, gata i Asia, og det kun fordi du mistet bankkortet ditt? Du har gått uten mat i flere dager uten å kontakte familie eller venner som kan hjelpe deg? Hva har du egentlig gjort de siste dagene da, sittet på kvinneguiden? Nei, om du ikke tar mer initiativ til å finne en løsning på dette er det nesten så jeg synes du fortjener skjebnen jeg beskrev over.

• Liker 11
Skrevet

Det trenger ikke å ta flere dager å overføre penger men greit.

Da vil jeg anbefale deg å google hvor det finnes nærmeste western union eller lignende i forhold til ditt hotell. Så sender du mail/sms via nett til noen du kjenner i Norge og får de til å dra å overføre penger via western union til deg i Thailand!

Ja, det er styr, men siden du reiser alene, og bare hadde det ene kortet finnes det ingen enklere måte å gjøre det på, dessverre!!

Evnt kan du dra å spise uten å betale og ende opp i fengsel, ikke til å anbefale dog...

Skjønner at du er i en kjip situasjon, men om du vil ut av den må du nå jobbe litt! Ellers klarer du jo ikke komme deg til flyplassen når du skal hjem en gang.

• Liker 2
Skrevet

Dette var jo en dårlig plan. Hva har du tenkt til å gjøre, stjele slik at du havner i thailandsk fengsel og må prostituere deg for å overleve på, gata i Asia, og det kun fordi du mistet bankkortet ditt? Du har gått uten mat i flere dager uten å kontakte familie eller venner som kan hjelpe deg? Hva har du egentlig gjort de siste dagene da, sittet på kvinneguiden? Nei, om du ikke tar mer initiativ til å finne en løsning på dette er det nesten så jeg synes du fortjener skjebnen jeg beskrev over.

Jeg har gjort hva jeg kan, men er ingenting noen kan få gjort. Jeg har ikke tlf, og har kontaktet famile etc ovet nettet. Men de kan ikke overføre meg noe penger så lenge jeg ikke har bank kort.

Skrevet

Jeg går ut fra at de vil kontakte politiet, og det er sjelden gøy i utlandet. Det er ikke som i Norge der de sier "åja, du stjal litt, ja? Jaja, la gå". Du blir sannsynligvis satt på celle og må sette himmel og jord i bevegelse for å komme ut.

Du kan snakke med de i resepsjonen på hotellet, høre om det er noen måte de kan hjelpe deg på. Men jeg anbefaler å ringe ambassaden, det er sannsynligvis der du får hjelp.

For all del, ikke gå på restaurant uten å betale.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har gjort hva jeg kan, men er ingenting noen kan få gjort. Jeg har ikke tlf, og har kontaktet famile etc ovet nettet. Men de kan ikke overføre meg noe penger så lenge jeg ikke har bank kort.

Men herregud da, hør på hva vi sier til deg! Du trenger IKKE KORT/KONTO OL for å få ut penger via western union og lignende steder!! Noen i Norge må bare overføre pengene til deg!

Les her: http://www.westernunion.no/WUCOMWEB/staticMid.do?method=load&countryCode=NO&languageCode=no&pagename=HomePage

Du kan tilogmed sende penger online, så om du har bankid med deg kanskje det er en løsning?

Endret av Tropic
  • Liker 9
Gjest Nuppdupp
Skrevet (endret)

har hotellet romservice? de fleste legger regningen på rommet. så kan du betale om et par dager. når du har penger igjen. du kan også spørre om dette i resturanten til hotellet :)

har du nettbank? vet ikke om det går akkurat i thailand, men gå til banken og spør om du kan åpne en konto. deretter går du inn på nettbanken å overfører. selv om korte er sperre, så går det

Endret av Nuppdupp
Skrevet

De har telefon i resepsjonen på hotellet. Forklar problemet for dem, de er helt sikkert villige til å hjelpe deg. De kan sikkert hjelpe deg med å finne nummeret til ambassaden også - det er dem du vil ha tak i.

• Liker 1
Skrevet

Du ringer selvfølgelig noen hjemme i Norge (eller et annet land) som kan føre over penger til deg. Det finnes mange måter å få til dette på. Se blant annet her

Ambasaden kan:

• utstede nødpass eller annet reisedokument for
  • hjemreise
  • opprette kontakt med familie og venner for å be dem
  • om å bistå deg med penger og billetter
  • gi råd om overføring av penger fra Norge
  • gi råd og veiledning om legetjenester, sykehus o.l.
  • bistå med å skaffe juridisk bistand
  • i særlige tilfeller, gi nødlidenhetslån for hjemreise
  • bistå pårørende ved dødsfall i utlandet
  • besøke arresterte eller fengslede
  • i særlige tilfeller være tilstede under rettssaker

Og du har sjømannskirken i pattaya, der får du garantert mat ;)

• Liker 2
Skrevet

Hva gjør du egentlig alene i Thailand?

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...