AnonymBruker Skrevet 24. januar 2012 #1 Skrevet 24. januar 2012 Hei. Jeg har studert ved universitet, og har mastergrad i religion. Veien til denne mastergraden medførte også noen samfunnsfag/kulturfag. Nå har jeg jobbet med forskjellig i noen år, men kunne tenke meg å undervise. Jeg vet jeg da iallfall må ha en form for pedagogikk, men er det noen som vet konkret hvilket fag jeg må ta? I tillegg tenker jeg at jeg kanskje burde bygge ut utdanningen min med minst ett fag til, for å kunne undervise i flere fag. Er det noen som har tips til hva som kunne være smarte fag å ta? Noen som vet hva slags lønnsnivå jeg ville havnet på med denne bakgrunnen?
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2012 #2 Skrevet 24. januar 2012 Hadde satset på et år med praktisk-pedagogikk
Gjesten Skrevet 24. januar 2012 #3 Skrevet 24. januar 2012 Jeg er ganske sikker på at det er PPU du trenger. http://www.uio.no/studier/program/ppu/index.xml http://www.uio.no/studier/program/ppu-deltid/index.xml Hvilke fag du skal ha i tillegg må du nesten velge ut fra interesse og evner.
bruker123 Skrevet 24. januar 2012 #4 Skrevet 24. januar 2012 Du trenger 60 stp i PPU - praktisk pedagogisk utdanning. Programmet tilbys som ett års heltidsstudium og to års deltidsstudium. Her får du pedagogikk og fagdidaktikk. Råder deg til å ta faglig påfyll før ppu, slik at du også får fagdidaktikk i det faget du velger å legge på toppen av nåværende utdanning. Med master i religion samt noen kulturfag kan du undervise i religion og etikk på vgs og RLE i grunnskolen og muligens samfunnsfag. Kanskje også i noen programfag på studieforberedende på vgs. Da det er veldig mange lærere med utdanning i samfunnsfag, er det lurt hvis du velger språkfag eller realfag, sett at du har interesser og evner til det. For å undervise på vgs må du ha 60 stp i faget. Norsk, engelsk og matematikk krever 60 stp for undervisning i u.skolen. 1
bruker123 Skrevet 24. januar 2012 #5 Skrevet 24. januar 2012 Du får for øvrig tittelen lektor med opprykk og da et vel startlønnen noe over 400 000.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå