Gå til innhold

Dei fleste menn er ikkje eigna til å ta seg av borna åleine

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noe mer idiotisk tror jeg sjelden jeg har lest.

Så nei jeg er ikke enig.

• Liker 4
Skrevet

Jeg er ikke enig i det hele tatt. Det der er det styggeste jeg har lest på lenge.

Broren min har nå hatt pappaperm og tatt seg av barna lenge uten at mora har vært til stedet. Det har fungert kjempebra. Det eneste "annerledes" som har skjedd er at babyen er mer pappadalt enn mammadalt. Vil ikke si at det er skadelig for barnet.

Da jeg var baby tok foreldrene mine det valget at i stedet for at jeg skulle i barnehage fra jeg var baby av, så ble pappa hjemme og passet meg. Mamma jobbet skift i oljebransjen for å kunne forsørge oss.(Han er bonde så det gikk ann å kombinere yrket hans med babypass, men han hadde god utdanning og kunne heller valgt å ha et "skikkelig" yrke)

Jeg ble stelt av min far, fikk mat av han, var med han rundt om kring og hadde det kjempebra!

Poenget mitt er: Det at menn ikke kan passe unger er en gammeldags holdning som ikke hører hjemme i 2012. Så lenge mannen vil, og ikke er komplett idiot, så er han i full stand til å ta vare på barna både som babyer men også når de vokser opp.

Og for å si det sånn, så kjenner jeg en haug med damer som IKKE burde hatt barn, og som har ødelagt mye for barna. Så dette om du er en god forelder eller ikke, har ingen sammenheng med hvilket kjønn du har.

Skrevet

Tullprat.

Jeg har uten problem tatt meg av arvingen, både hjemme og ute i åpen barnehage, svømmehall etc.

Skrevet

Helt utrolig tåpelig! Jeg er ikke en gang sammen med barnefaren, men han får da lov til å ha ungen akkurat når han vil, og jeg er ikke det minste redd for at han skal gjøre noe gæærnt! Han har nok hatt flere spørsmål enn meg, men det er nok fordi jeg får svar på det meste av min mor og på forumer. Men det kom da naturlig for han og det meste. Nei huff, fedre er like bra som mødre, bare på en litt annen måte.

Skrevet

For noe sprøyt! Min mann er en super pappa, han har roligere temperament og er kjærlig og snill. Han tar med ungene på morsomme ting og de elsker sin far. Sammen er vi et godt team, er jeg borte noen dager så har ungene det tipp topp med sin far. Det at mora skal være klistert til ungene i tre år er tøvete. Bhg var vist helt ute av regnestykket til professoren, her var det enten dagmamma eller bestemor hvis mor skulle tilbake i jobb. :gjeiper:

Skrevet

Jeg mener det er individuelt om man egner seg til å ta seg av barn, uansett hvilket kjønn man er.

Argumentet hennes med at fedre dasker ungene sine oftere er jo på jordet, det er kommet frem det motsatte i undersøkelser tidligere (nei ingen lenke til dette, da jeg ikke orker lete fra mobilen).

Enkelte burde ikke fått barn og ei heller vært sammen med barn alene, men disse menneskene tilhører begge kjønn.

Hvis hennes påstand skulle være riktig er det utrolig mange som i dag skulle vært stresset og skadet på forskjellige måter.

Skrevet

Jeg tror heller det er folk med slike meninger og andre ekstreme meninger som er de som virkelig er de som er skadelig for barna.

• Liker 2
Skrevet

Vel, faren min egnet seg ikke til å ta seg av meg ... han skadet meg mer, så dette gjelder kun for noen.

Skrevet

..på samme måte som det finnes psykotiske mødre som aldri burde fått barn.

Forøvrig er den dama i linken heeelt på jordet. Lurer på om hun har egne barn, mann, familie selv??

Skrevet

Mørkemenn kommer i mange varianter.

Skrevet

Det finnes dårlige mødre og dårlige fedre, tror det har mer med personlighet enn kjønn å gjøre.. drøy påstand uansett.

• Liker 2
Gjest BettyBoop
Skrevet (endret)

Den svenske professoren Annika Dahlstrøm, meiner at fedrar som tek seg av små barn åleine, kan vere direkte skadeleg for barnet. – Leig heller ei dagmamma enn å ta ut pappaperm første åra, seier ho til Aftonbladet.

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/more_og_romsdal/1.7966830

Er dere enige i det Annika Dahlstrøm sier ?

At det går an å stå fram offentlig å lire av seg slike ting sier jeg bare. Hun driter seg ut. Ble ekstra provosert når hun hevda at de fleste menn dasker til barna sine. Snakk om å framstille menn på en stygg måte.

Endret av BettyBoop
Gjest BettyBoop
Skrevet

..på samme måte som det finnes psykotiske mødre som aldri burde fått barn.

Forøvrig er den dama i linken heeelt på jordet. Lurer på om hun har egne barn, mann, familie selv??

Enten har hun hverken mann eller barn eller så har hun begge deler, bare at mannen hennes er helt udugelig med barna og hun dermed tror alle menn er slik..

Skrevet (endret)

Hva er det hun er professor i, Misandri?

"I have a doctorate in both Bullshit AND Sexism, and hold a professorate in Misandry at the esteemed university of Fuckedup".

Endret av Harmonics
Gjest BettyBoop
Skrevet

Hva er det hun er professor i, Misandri?

Svarer for hu: Nevrobiologi

Skrevet

Ah ja riktig.

"Årsaka er at mannen og kvinna si hjerne er konstruert forskjellig for å sikre artens overleving"

Lurer på hva hun mener om hvordan kvinner sine hjerner er konstruert for å forstå seg på sammenhengen mellom nevrobiologi og farsroller.

Sånn for "overlevelsen" sin skyld.

Gjest fr21_5ffdsa
Skrevet

Den svenske professoren Annika Dahlstrøm, meiner at fedrar som tek seg av små barn åleine, kan vere direkte skadeleg for barnet. – Leig heller ei dagmamma enn å ta ut pappaperm første åra, seier ho til Aftonbladet.

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/more_og_romsdal/1.7966830

Er dere enige i det Annika Dahlstrøm sier ?

Helt idiotisk. Min mann hadde klart seg utmerket!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...