Gå til innhold

Schafer hund

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Lurer litt på å skaffe en Schafer hund for jeg har hørt at disse er gode vakt hunder men har også hørt at denner rasen er en feig hunde rase? Hvis du stirrer en Schafer hund i øynene vill den ikke gjøre noen ting men bøye seg i støvet, men med en gang du snur ryggen til vil den angripe. Er rasen kjent for dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Lurer litt på å skaffe en Schafer hund for jeg har hørt at disse er gode vakt hunder men har også hørt at denner rasen er en feig hunde rase? Hvis du stirrer en Schafer hund i øynene vill den ikke gjøre noen ting men bøye seg i støvet, men med en gang du snur ryggen til vil den angripe. Er rasen kjent for dette?

hva er du egentlig ute etter? En hund som holder vakt og går til angrep? Det høres slikt ut med de spørsmålene du stiller, og da er svaret enkelt: Du bør ikke ha hund i det hele tatt!

• Liker 2
Skrevet

enig med ab over her. en hund kan være en trygghet, men du skal ikke skaffe deg en hunderase først og fremst etter hvem som kan beskytte deg best mulig. dere må fungere sammen på andre plan også. en hund er hva du gjør den til. og du skal aldri stirre en ukjent hund i øynene, det er en utfordring, og er hunden redd eller tøff nok, tar den utfordringen, og går til angrep.

de fleste veloppdratte og avslappede hunder vil vike for blikket, men en hund som er trent/oppfordret til en agressiv oppførsel, vil ikke nødvendigvis vike.

les deg litt opp på forskjellige raser, se hva som passer best sammen med deg og din livsstil, og ikke minst, gå igjennom grunnene for å skaffe deg hund.

:)

Skrevet

hva er du egentlig ute etter? En hund som holder vakt og går til angrep? Det høres slikt ut med de spørsmålene du stiller, og da er svaret enkelt: Du bør ikke ha hund i det hele tatt!

Ja jeg er ute etter en hund som holder vakt, men ikke går til angrep på hvert menneske som den ser. Det er mange mennesker som har hund og bruker den som vakt bikkje, så da vil det si at det er mange der ute som ikke burde ha hund... Eksempelet jeg kom med var det en som sa til meg, fordi han/hun mente det var en av flere grunner til at Schafer hunder var feige og derfor ikke var hunder til å stole på. Noe jeg selv ikke hadde lest noe steder, derfor lurte på om andre hadde samme erfaring som denne personen hadde.

Skrevet

Schäferhunder har generelt et godt utviklet vaktinstinkt, men det er selvsagt også individuelle forskjeller. Når det er sagt, så vil jo de fleste normale hunder (når de ikke er i voktermodus) vise dempende signaler når et menneske stirrer dem i øynene.

Skrevet

Det er ingen hemmelighet idag at dårlig alv har gjort mange individer svært frynsete og nervesvake, kanskje det denne personen mener med feig?

Hva er det som gjør at du trenger en hund for vakt?

Schæfere trenger mye mosjon og mental stimuli, det er en brukshund.

Jeg har en typisk vokterrase på 50 kilo og en mindre rase på 10 kg. Det er ingen tvil hvem av disse det er mest vakt og vokt i - det er den minste. Så om du vil ha vakthund, kan du like gjerne skaffe deg en dachs eller lapphund.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...