AnonymBruker Skrevet 24. januar 2012 #1 Skrevet 24. januar 2012 Hei, Vi skal ha innflytningsfest i helgen, og det kommer en del mennesker hit. Jeg merker at jeg får hjertet i halsen av å tenke på at pus skal omgåes alle disse kommende berusede menneskene, og jeg tenkte det beste hadde vært å stenge han inne på badet hvor han har tilgang til bur, toalett og mat + leker. Jeg tenkte det var best for min og hans del, da jeg blir mer avslappet av å vite at han er trygg og ingen maser på han, og han er ikke spesielt glad i mange mennesker, og jeg er sikker på at alle skal klappe og ta på han for han er en liten søting. Er det slemt? Å stenge han inne i en 4-5 timer? Han pleier som oftest å leke inne på badet. Og han er veldig glad i buret sitt som han sover i hver natt. Planen er egentlig å ha han ute med oss, til jeg ser om han blir stresset eller ikke.. men jeg vet ikke om det hadde vært best å ha han der fra starten av.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2012 #2 Skrevet 24. januar 2012 Kommer ikke gjestene til å løpe ut og inn av badet? Kan katten være inne i starten (sove på soverommet etc) og så eventuelt være ute når det begynner å bli litt rølpete stemning? 2
Capricorn Skrevet 24. januar 2012 #3 Skrevet 24. januar 2012 Det syns jeg du godt kan gjøre så lenge den har alt den trenger på badet og du er helt sikker på at det ikke raver fulle folk inn der. Har selv gjort det samme, men det var mer fordi katten brukte folk som klatrestativ og rula hele festen alene :gjeiper: 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2012 #4 Skrevet 24. januar 2012 Er da ikke slemt å skjerme pusen sin noen timer. Spør det samme som AB over. Skal ikke gjestene benytte seg av badet eller har du to bad? Alternativet er soverommet deres og ev å slippe pusen ut dersom den er en utepus. 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2012 #5 Skrevet 24. januar 2012 Det er en innekatt, så det blir veldig vanskelig å ha han andre steder enn her. Det var derfor jeg tenkte et sted hvor han har tilgang til det meste som trengs. Jeg tenkte låse og sette en lapp på døra om at ingen skulle stå rett utenfor. Det er ganske skjermet, så jeg ser ikke for meg at noen står der, men for sikkerhets skyld at ingen finner på å banke på masse på døra eller lignende. Vi har separat bad og toalett, så de kan finne seg i å vaske hendene på kjøkkenet 1
CathFoto Skrevet 24. januar 2012 #6 Skrevet 24. januar 2012 Når vi har gjester så er alle tre kattene på kontoret med mat,vann,kasse,klorestativ og leker. De pleier også å få litt våtfor som takk for tålmodigheten. Da slipper de stresset med gjester som skal løfte og kose, gjestene slipper tiggende katter ved matbordet og vi slipper bekymringer. Vi opplevde nemlig en gang at en av våre venner ikke lukket ytterdøren ordentlig og en av våre innepuser snek seg ut, hun kom heldigvis ikke lengre enn oppgangen, men jeg ble både sint og stresset.
Aurora M. Skrevet 24. januar 2012 #7 Skrevet 24. januar 2012 Det kommer litt an på katten synes jeg. Det er jo sikkert det beste å skjerme den, men ikke alle katter liker å bli stengt inne på et rom. Noen blir tvert om mer stresset av det. De hører jo lydene, og når de ikke får sjekket hva som foregår så kan de bli urolig. Jeg lurer på om jeg ikke ville ha hatt den der litt i starten av selskapet, slik at den fikk en forståelse av hva den "slipper unna". Jeg pleier å ha døra til gjesterommet på en liten gløtt slik at pusen min kan gå inn der om det blir for mye uro for henne. Hun får nemlig panikk om hun blir helt stengt inne. Men med full fest og mennesker som vandrer rundt i huset, er det kanskje litt risikabelt med gløtt på døra.. Jeg tror jeg enten ville ha latt den være der litt helt i begynnelsen, eller båret den med meg på en liten rundtur slik at den skjønte litt mer av det hele, istedenfor at den er stengt inne helt fra starten og ikke skjønner bæret av det som foregår.
mysticmoo Skrevet 24. januar 2012 #8 Skrevet 24. januar 2012 Syns du skal skjerme pusen. Bruk et rom som gjestene ikke kommer til å gå inn i. Soverommet ditt f.eks. Med mat, vann og kattekasse.
Gjest kittycat Skrevet 27. januar 2012 #9 Skrevet 27. januar 2012 hører at du bryr deg om pusen, du kan jo bare teste først og ha badet klart. og siden den liker seg der er det vel greit siden det bare er en gang
Gjesten Skrevet 27. januar 2012 #10 Skrevet 27. januar 2012 Hva med å ha ham på soverommet? Badet vil vel bli flittig brukt, vil jeg tro.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2012 #11 Skrevet 27. januar 2012 Det er sjelden fest her, så det vil ikke bli ofte han er stengt der inne akkurat.. men innflytningsfest er jo engangshendelse. Jeg kan ikke ha han på rommet, for det må brukes. Spørsmålet er: Skal jeg ha baderomsdøra på gløtt, så han kan gå inn og ut som han vil, eller skal jeg lukke det når det blir litt flere mennesker? Er redd folk glemmer å legge ned toalettlokket, glemmer balkongdøra eller ytterdøra. Burde jeg flytte det takhøye stativet hans inn på badet? Sammen med buret hans? Eller er det så fælt å stenge han på badet? Jeg vil jo hans beste, å holde han trygg
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2012 #12 Skrevet 27. januar 2012 Han sover forresten i buret sitt om natta!
Gjest Mikako Skrevet 27. januar 2012 #13 Skrevet 27. januar 2012 Vår pus liker ikke å bli innestengt, så vi har alle dører åpne og lar han gå rundt som han vil. Som oftest går han rundt blant gjestene en stund, før han blir lei og legger seg til å sove i et av rommene i etasjen under eller over..
Trigger Skrevet 27. januar 2012 #14 Skrevet 27. januar 2012 (endret) Hei, Vi skal ha innflytningsfest i helgen, og det kommer en del mennesker hit. Jeg merker at jeg får hjertet i halsen av å tenke på at pus skal omgåes alle disse kommende berusede menneskene, og jeg tenkte det beste hadde vært å stenge han inne på badet hvor han har tilgang til bur, toalett og mat + leker. Jeg tenkte det var best for min og hans del, da jeg blir mer avslappet av å vite at han er trygg og ingen maser på han, og han er ikke spesielt glad i mange mennesker, og jeg er sikker på at alle skal klappe og ta på han for han er en liten søting. Er det slemt? Å stenge han inne i en 4-5 timer? Han pleier som oftest å leke inne på badet. Og han er veldig glad i buret sitt som han sover i hver natt. Planen er egentlig å ha han ute med oss, til jeg ser om han blir stresset eller ikke.. men jeg vet ikke om det hadde vært best å ha han der fra starten av. Nei, det er ikke slemt så lenge han er vandt med å leke der inne, og sover der om natten til vanlig. Men syns du skal ta en tur innom han i løpet av kvelden bare for å se at han har det bra, og gi han litt kos Endret 27. januar 2012 av Trigger 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2012 #15 Skrevet 27. januar 2012 Han sover ikke på badet om natta, men i buret sitt, så da tenker jeg at han føler seg trygg der. Jeg vurderer å la døren stå åpen, uten at gjestene får gå inn, men jeg er mer sikker på at han kommer til å ligge redd under senga. Jeg føler på meg at han får panikk blant alle menneskene, for han er ikke særlig glad i mange mennesker på en gang. Da pleier han å gjemme seg - derfor var tanken å stenge han inne, selv om han sikkert i starten kommer til å klore litt på døra og mjaue for han vil ut. Har tenkt å stikke innom et par ganger for å se hvordan han har det, selvfølgelig. Og gi han en godbit eller to. Tipper at de fleste drar ut på byen i elleve-tiden uansett, så da blir det bare tre-timers opphold eller mindre (spørs jo på aktiviteten).
CathFoto Skrevet 27. januar 2012 #16 Skrevet 27. januar 2012 Ikke ha døren på gløtt, da kan lett innepus komme seg helt ut om du har uoppmerksomme gjester.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2012 #17 Skrevet 28. januar 2012 Takk for alle svar. Pus er viktig for meg, og jeg vil hvertfall ikke han skal stikke av! Tror jeg lukker døra, og lar han komme ut når de fleste drar på byen. Da blir vi nok bare en liten gjeng her. Men skulle jeg flyttet klatrestativ eller klarer han seg?
Trigger Skrevet 28. januar 2012 #18 Skrevet 28. januar 2012 Takk for alle svar. Pus er viktig for meg, og jeg vil hvertfall ikke han skal stikke av! Tror jeg lukker døra, og lar han komme ut når de fleste drar på byen. Da blir vi nok bare en liten gjeng her. Men skulle jeg flyttet klatrestativ eller klarer han seg? Om han leker mye i klatrestativet, så kan du jo flytte det inn, men siden han kun skal være der noen få timer, greier han seg fint med bur, vann, mat og leker
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2012 #19 Skrevet 28. januar 2012 Det går fint så langt. Han er litt sint for å være stengt inne, men jeg er redd noen tråkker på han for han piler rundt Han har fått favorittmat, kos og lek!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå