Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på snart 7 kom hjem fra skolen forrige torsdag med vannkopper. Han fikk i løpet av tordag og fredag og lørdag nye prikker, men etter lørdag kom det ikke fler. Smurte han med hvitvask tre ganger daglig og sendte han på skolen idag, da han ikke hadde nye prikker, allentillstanden har vært normal hele tiden, og de prikkene han har, hadde fått skorpe. Men, leser nå at alle holder ungene sine hjemme i 1-15 uke!!!Blir usikker på om jeg sendte ham på skolen for tidlig, eller kan vannkopper også vare kort?Han har ikkek vært noe særlig plaget av kløing, og vannkoppene har heller ikke vært store med masse væske i.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper du har gitt beskjed til skolen, han kommer til å smitte alle som ikke har hatt det nå

Skrevet

Sålenge det har tørket inn og dannet skorpe og han ikke har feber, så er det ingenting i veien å sende han tilbake på skolen. Man er smittsom i 3 dager FØR utbrudd og frem til det har tørket inn.

Da dattern hadde det, så var hun i bhg dagen etter det hadde tørket inn. Var hjemme i fredag og mandag, så hun hadde "plagene" i 4 dager.

Skrevet

Håper du har gitt beskjed til skolen, han kommer til å smitte alle som ikke har hatt det nå

Siden man er smittsom 3 dager FØR den første vannkoppen hopper frem, så er sannsynligheten stor for at de andre som ikke har hatt det allerede har vært utsatt for smitten uansett.

Skrevet

Hva slags svar er dette da??

Han er jo smittsom tre dager før, så at jeg sender ham på skolen når de har tørket inn er vell ikke det som er det kritiske??

Skrevet

Neida, det gjør han jo ikke. Vannkoppene smitter så lenge det er væske i dem, når de har tørket inn pleier det å gå helt fint!

Da ungen min hadde vannkopper for årevis siden sa legen at vi kunne være ute og sammen med andre, så lenge jeg dekker "koppene" som ikke hadde skorpe på med et plaster. Det gikk helt fint, og ingen ble smittet!

:heks:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...