Gjest Anonymous Skrevet 2. januar 2004 #1 Skrevet 2. januar 2004 Jeg har en kjæreste som ser rart på meg og blåser i nesen dersom jeg mener noe annet enn ham. Når jeg iblandt sprekker av sinne og ber ham bli voksen og takle at andre har andre meninger enn ham, blir han ydmyk som en valp og er så enig, så enig. Likevel ligger det liksom et press over meg at hvis jeg mener det motsatte av ham i visse saker, så er jeg RAR. Bunad, f.eks. Han HATER det plagget, og ser ikke engang på damer som har det på seg. (Da kanskje for å le for seg selv eller komme med teit kommentar) Jeg har en slags bunad hjemme hos mine foreldre, men tør ikke å hente den hjem hit og ikke minst tør jeg IKKE å bruke den på 17. mai. Ikke at det er et stort tap, for jeg synes ikke den er så stilig selv.. men den er da dyr, og foreldrene mine brukte mye penger på den. Hva kaller man sånne menn, og hvordan takler man dem? P.s. Uaktuelt å droppe ham.
Tusenfryd Skrevet 2. januar 2004 #2 Skrevet 2. januar 2004 Hva hvis bunaden din hadde betydd noe for deg? Hva da? Du kan selvsagt finne deg i det. Eller ikke. Men å forandre menns holdninger er vanskelig. For dette har noe med uoppdragenhet å gjøre. Jeg synes det er umåtelig barnslig og uoppdragent å ikke akspetere andres meninger. Og selv er jeg så voksen jeg hadde ikke giddet. Jeg var sammen med en fyr som var litt sånn. Det toppet seg en dag da jeg kom hjem med noen klær jeg syntes var fine. Da lo han av meg. Og det var det siste han gjorde i vårt forhold. Respektløst, kaller jeg det. Ikke dropp ham da - men han respekterer deg ikke. Velg selv.
Gjest India Gyllenhaal Skrevet 2. januar 2004 #3 Skrevet 2. januar 2004 P.s. Uaktuelt å droppe ham. Høres ut som en flott type, gratulerer!
Litago Skrevet 2. januar 2004 #4 Skrevet 2. januar 2004 Jeg har en kjæreste som ser rart på meg og blåser i nesen dersom jeg mener noe annet enn ham. Når jeg iblandt sprekker av sinne og ber ham bli voksen og takle at andre har andre meninger enn ham, blir han ydmyk som en valp og er så enig, så enig. Likevel ligger det liksom et press over meg at hvis jeg mener det motsatte av ham i visse saker, så er jeg RAR. Er det han som kaller deg rar eller er det du som føler deg rar? Jeg klarer ikke å se ut i fra innlegget ditt om han behandler deg respektløst eller om det er du som føler at du må være enig med ham. Test det ut i en periode ved å hevde dine egne meninger. Hvordan reagerer han? Opptrer han direkte respektløst eller kan det hende at du overtolker ham? Kjenn på følelsen du har når du er uenig, - hva skjer med deg? Hvis han er direkte nedlatende og ufin mot deg så ta dette opp med ham en gang dere ikke er sinte på hverandre. Eventuelt få ham med på ekteskapsveiledning e.l. Hvis han ikke kan lære seg normal kommunikasjon ser det mørkt ut for forholdet deres. Hvis det er slik at han egentlig ikke er ufin, men at du ikke føler deg vel når dere er uenige, så lag deg en plan hvor du hver uke er litt uenig. Øk på etterhvert. På den måten blir du vant til å håndtere uenighet uten å føle deg rar. OBS. Ikke bli så flink til å krangle at det går helt over styr da!
Mann 40 Skrevet 2. januar 2004 #5 Skrevet 2. januar 2004 Likevel ligger det liksom et press over meg at hvis jeg mener det motsatte av ham i visse saker, så er jeg RAR. Vil du leve i et forhold hvor du har det sånn? Du er etter alt å dømme mye mer intelligent enn han, likevel får han pga sin umodne og tåpelige væremåte deg til å føle deg rar. Han er en type som har voldsomt sterke synspunkter uten at det ligger særlig mye refleksjon bak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå