Gjest jannicke_gjest Skrevet 24. januar 2012 #1 Skrevet 24. januar 2012 Hva gjør man når barnet på 10-11 ikke vil gå på skole. Barnet sliter med psyken pga ustabil oppvekst. Der barnet bor nå får det styre på som det vil. Om barnet ikke vil på skolen så skriker det, gjemmer seg og/eller får raserianfall. Barnet gjør alt for å ikke gå ut døren hver dag. Barnet henger etter på skolen og kan såvidt lese og skrive. Det skal være hjemmeundervisning noen dager, men spill på pc og tv vinner over leksene. Der barnet bor fast jobber den ene forelderen alt h*n kan for å hjelpe barnet. H*n har kalt inn barnevernet selv, utenat det har hjulpet hittil. Den andre forelderen har en samboer som er ustabil og ennå ett barn. Der er det ingen grenser, krangling og ingen av de har jobb. Begge foreldrene til barnet har vært lagt inn pga de sliter psykisk. Jeg vet ikke helt hva jeg vil frem til med denne tråden, men hva kan man gjøre med slikt?
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2012 #2 Skrevet 24. januar 2012 Jeg tenker at foreldrene ikke må gi opp, og fortsette å kontakte bv og be om hjelp. Kanskje kunne de meldt til bv sammen med skolen, da blir det, dessverre, oftere tatt mer alvorlig. Noen barneverntjenester har ofte ganske høy takhøyde for saker de tar videre pga kapasitet. Du kan jo melde selv. Bv trenger ofte mer informasjon for å kunne sette igang med tiltak, eller gå igang med en undersøkelse, også brukes det jo ofte en del tid på å undersøke. Det beste rådet jeg kan gi er å aldri gi opp. Kanskje barnet burde blitt utredet hos PPT, kan det være at det ligger noen lese og skrivevansker i bunn for mye av problemene? Samarbeid med skolen å få barnet henvist til PPT, og muligens BUP.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå