Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tatt interkulturell kommunikasjon og mediafag..Er det en diffus og uverdig studie?!

Eller er den relevant og noe jeg burde være fornøyed med?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan kan studiet være uverdig?

• Liker 4
Skrevet

Interkulturell kompetanse er i hvert fall i vinden, så, det kommer litt an på hvordan studiet er lagt opp. Men, uverdig?

Skrevet

Hva mener dere i vinden?!

Skrevet

Hva mener dere i vinden?!

Populært, fokusert på, in?

Skrevet

Uverdig? Nei. Diffust? Tja. Lett å få relevant jobb i etterkant? Definitivt ikke.

• Liker 1
Skrevet

Er lurt å bygge på master?!Eller ta en ny bachelor?!

Skrevet

Hvis du er ute etter å få deg relevant og OK betalt jobb når du en dag skal ut i arbeidslivet, ville jeg tatt en ny bachelor i økonomi og administrasjon, evt ingeniørutdannelse.

Når det kommer til "svevefagene", som det du har studert, trådstarter, så er tommelfingerregelen at jo mer utdanning, jo vanskeligere å få seg jobb. For siden det nesten ikke finnes relevante jobber, vil du med stor sannsnylighet ta til takke med butikk-, sekretær- eller liknende jobber, og jo mer utdanning du da har jo mindre attrativ blir du får slike "lavtstående" jobber.

Skrevet

Så det er bortkasta, rett og slett?

Skrevet

Erm. Jeg tror ikke det først og fremst er fagene dine du bør bekymre deg over, men evnen din til å uttrykke deg skriftlig...

(frekt sagt, godt ment)

Skrevet

Så det er bortkasta, rett og slett?

Ja. Som tilleggsfag til annet studieum, derimot, vil det ikke være bortkastet. Men som hovedemne, definitivt penger ut av vinduet.

Skrevet

Lurer på hva jeg kan ta itillegg:(

Skrevet

Hvis du allerede har tatt en bachelor uten å ha lært deg til å i det minste fake-fremstille hva som er nyttig med den så er den absolutt ikke noe verdt, nei. Det er jo bare å velge et av fagene og se på 'Ferdighetsmål' eller noe sånt. F.eks. for det mest grunnleggende STV-faget:

Ferdighetsmål

Du skal

• Kunne bruke sentrale statsvitenskapelige begreper til å analysere konkrete saker, institusjoner og prosesser.

• Kunne presentere en slik analyse skriftlig og muntlig, og begrunne det opplegget du har valgt.

• Kunne vurdere og gi velbegrunnede og konstruktive kommentarer til andres oppgaveløsninger.

• Kjenne til, og selv følge, grunnregler for presentasjon av vitenskapelig arbeid.

• Delta i faglige diskusjoner og medvirke i faglig gruppearbeid; presentere egne synspunkter og felles resultater.

Hvis du faktisk må inn på et forum for å spørre og ikke heller går på intervju og sier 'Tada, dette er meg, jeg kan analysere skriftlig og muntlig og er god i gruppearbeid' så er ikke bacheloren din verdt en drit.

Skrevet

Lurer på hva jeg kan ta itillegg:(

Du virker såpass lost studiemessig at det ikke bare er å kaste på noen nye fag. Du må være mer bevisst på hva du gjør og hvorfor du gjør det, og hvordan du skal bruke det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...