Gå til innhold

Hunden hyler når han er alene hjemme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg også, sakte men sikkert, så går det fremover :)

Må bare ha en god dose tålmodighet.

Hvor gammel er hunden din?

Skrevet

Ja okei :) Min er litt over ett år, skikkelig fjortiss-alder.

Skrevet

Jeg kjøpte DAP og difuser på Pet Vett i forrige uke og der kostet den 367 kr. Er veldig spent på om den virker.

Gjest Badabing
Skrevet

Spot on! Er skyldig i det samme. Er så vanskelig å overse han når han er så glad for å se oss igjen. Men dette skal jeg ta til meg.

Når jeg gir hunden snop eller kong bryr han seg ikke noe om det, går rett i hyle/bjeffe-modus..

Har du prøvd kong med leverpostei? Annet er ikke spennende nok her, men leverpostei slår alt. :)

Skrevet

Har du prøvd kong med leverpostei? Annet er ikke spennende nok her, men leverpostei slår alt. :)

Jepp, har kong, og har fylt den med litt av hvert :)

Leverpostei er en sikker vinner her også, problemet er bare at de egentlig ikke skal ha det.. Det er for mye salt.

Gjest Badabing
Skrevet

Jepp, har kong, og har fylt den med litt av hvert :)

Leverpostei er en sikker vinner her også, problemet er bare at de egentlig ikke skal ha det.. Det er for mye salt.

Da jeg vokste opp, levde hundene på brødskive med leverpostei. De ble ikke syke, og de ble like gamle som hundene mine som får svinedyrt fôr fra veterinær. De la lettere på seg, men de fikk jo også mye leverpostei. Men jeg mener selvfølgelig ikke at det er noe man skal gjøre, man vet jo bedre nå.

Uansett; her er det jo bare snakk om en liten mengde mens du venner hunden din til å være alene. Putter den i fryseren først, så varer den lenger. Står til og med som tips i nye hundebøker jeg har lest.

Tror den har mer vondt av å være redd enn å få litt leverpostei.

Men ellers går det visst an å lage leverpostei selv så jeg at noen skrev her inne. Jeg har ikke forsøkt det selv. (Har litt problem med lukten av lever)

Vi har i alle fall brukt denne metoden på både vår voksne hund og valpen vår, og valpen vår blir nesten overlykkelig når vi skal gå fordi hun vet at det betyr kong. Har i tillegg lagt frem leker, gjemt litt knupp her og der og noen ganger et bein, så hun har fortsatt ikke ødelagt noe heller.

• Liker 1
Skrevet

Da jeg vokste opp, levde hundene på brødskive med leverpostei. De ble ikke syke, og de ble like gamle som hundene mine som får svinedyrt fôr fra veterinær. De la lettere på seg, men de fikk jo også mye leverpostei. Men jeg mener selvfølgelig ikke at det er noe man skal gjøre, man vet jo bedre nå.

Uansett; her er det jo bare snakk om en liten mengde mens du venner hunden din til å være alene. Putter den i fryseren først, så varer den lenger. Står til og med som tips i nye hundebøker jeg har lest.

Tror den har mer vondt av å være redd enn å få litt leverpostei.

Men ellers går det visst an å lage leverpostei selv så jeg at noen skrev her inne. Jeg har ikke forsøkt det selv. (Har litt problem med lukten av lever)

Vi har i alle fall brukt denne metoden på både vår voksne hund og valpen vår, og valpen vår blir nesten overlykkelig når vi skal gå fordi hun vet at det betyr kong. Har i tillegg lagt frem leker, gjemt litt knupp her og der og noen ganger et bein, så hun har fortsatt ikke ødelagt noe heller.

Enig i den!

Hvis ikke får man finne andre alternativer som er like godt for hundene.

Jeg har stekt lever selv et par ganger, da sitter bikkja foran ovnen i timesvis :fnise:

Men ja, det STINKER!

• Liker 1
  • 3 måneder senere...
Skrevet

Sparker liv i denne igjen jeg..

Hvordan går det med alenehjemmetreningen for dere andre?

Her går det strålende, vi er oppe i 5 timer alene hjemme, uten en lyd. Hunden virker rolig og tilfreds både når jeg drar hjemmefra, og når jeg kommer hjem igjen.

Det er så utrolig deilig, og jeg må si jeg er stolt av at vi endelig har fått det til!

Ligger VELDIG mye trening bak, men det var virkelig verdt det!!

Noen andre solskinnshistorier eller oppdateringer å komme med fra dere?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Med de hundene vi har nå har vi bare gitt en kong eller bein når vi har dratt,

Man skal aldri gi hunder bein el.l. når de skal være alene. De kan sette ting i halsen de og. Hunder skal alltid være under oppsyn når de driver med den slags.

Skrevet

Man skal aldri gi hunder bein el.l. når de skal være alene. De kan sette ting i halsen de og. Hunder skal alltid være under oppsyn når de driver med den slags.

Kong er helt trygg, ingenting man kan sette i halsen der ;)

AnonymBruker
Skrevet

Sparker liv i denne igjen jeg..

Hvordan går det med alenehjemmetreningen for dere andre?

Her går det strålende, vi er oppe i 5 timer alene hjemme, uten en lyd. Hunden virker rolig og tilfreds både når jeg drar hjemmefra, og når jeg kommer hjem igjen.

Det er så utrolig deilig, og jeg må si jeg er stolt av at vi endelig har fått det til!

Ligger VELDIG mye trening bak, men det var virkelig verdt det!!

Noen andre solskinnshistorier eller oppdateringer å komme med fra dere?

Så flott å høre! Gratulerer med bra resultat! :)

Kan du fortelle om framgangsmetoden dere har brukt? Hunden min sliter med å være hjemme alene så jeg er takknemlig for alle tips. :)

Skrevet

Så flott å høre Roo! Jeg vil også høre hvordan dere har klart det.

Her har vi flyttet igjen, og nå ser det ut til å gå bedre. Men han er verre på å bjeffe hvis det er jeg som forlater ham.. Hvorfor?

Uansett, så tror jeg det går bedre, men følger ikke noen spesiell måte.. Bare forlater han ofte når vi skal småting, og også hvis vi skal være litt lengre borte. Av og til bjeffer han - av og til bjeffer han ikke. Men han er alltid supergira når vi kommer hjem igjen til han..

Skrevet

Takk for ros!! :)

Vi har ikke brukt noen "spesiell" fremgangsmåte, annet enn at vi begynte helt fra starten av igjen. Gikk til gangen, tok på sko og jakke, gikk ut og låste døren- kom inn igjen etter ett minutt. Så økte vi på, minutt for minutt... Gjorde dette mange ganger i løpet av en dag.

Jeg er veldig påpasselig med at jeg gjør de samme rutinene hver gang jeg skal ut, pakke veska, på med sko og jakke, ta med søpla, osv. Til sist låser jeg døren. Da sitter tassen i vinduskarmen og ser på meg helt til jeg er ute av syne. Når jeg kommer hjem ligger han som regel i sofaen eller i buret sitt.

Fra hunden var valp låste vi han alltid inn i buret sitt. Fikk beskjed av oppdretter om at hunden ville føle seg tryggest på en liten plass. Men det stemmer ikke i vårt tilfelle, han har det MYE bedre når han får være fri og røre på seg.

Så hyggelig å høre at det går bedre hos dere også Glasogon! :)

Håper dere andre også får dette til, det unner jeg dere. Nå kan livet virkelig begynne!

• 7 år senere...
Skrevet
På 19.5.2012 den 15.43, Roo skrev:

Takk for ros!! :)

Vi har ikke brukt noen "spesiell" fremgangsmåte, annet enn at vi begynte helt fra starten av igjen. Gikk til gangen, tok på sko og jakke, gikk ut og låste døren- kom inn igjen etter ett minutt. Så økte vi på, minutt for minutt... Gjorde dette mange ganger i løpet av en dag.

Jeg er veldig påpasselig med at jeg gjør de samme rutinene hver gang jeg skal ut, pakke veska, på med sko og jakke, ta med søpla, osv. Til sist låser jeg døren. Da sitter tassen i vinduskarmen og ser på meg helt til jeg er ute av syne. Når jeg kommer hjem ligger han som regel i sofaen eller i buret sitt.

Fra hunden var valp låste vi han alltid inn i buret sitt. Fikk beskjed av oppdretter om at hunden ville føle seg tryggest på en liten plass. Men det stemmer ikke i vårt tilfelle, han har det MYE bedre når han får være fri og røre på seg.

Så hyggelig å høre at det går bedre hos dere også Glasogon! :)

Håper dere andre også får dette til, det unner jeg dere. Nå kan livet virkelig begynne!

Hadde helt glemt denne tråden når jeg søkte opp "valp piper alene" på Google... :ler:

Jeg mistet min trofaste følgesvenn i mange år, for noen måneder siden.. :( og etter litt tenking og veldig mye savn, bestemte jeg meg for å få en ny. Gud bedre hvor mye jobb det er med valp, som egentlig hadde gått i glemmeboka. :ler: Så  nå er det min tur da, nå sitter jeg her med en hysterisk valp som ikke liker å være alene :ler:

men vi tar en dag av gangen, jeg håper jo på at jeg skal få det til igjen! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...