AnonymBruker Skrevet 24. januar 2012 #1 Skrevet 24. januar 2012 Hei Har målt med febermåler i øret til barnet mitt, og den var på 35 grader, dvs ikke feber, men når jeg kjenner på pannen og kroppen forøverig føles den varm, almenntilstanden er god, men litt sliten. Hva ville du gjøre? Sendt barnet på skolen eller ikke?
Klematis Skrevet 24. januar 2012 #2 Skrevet 24. januar 2012 Sendt på skolen. Med mindre termometeret ditt er helt på styr, har barnet langt fra feber. Og så lenge allmenntilstanden er god, bør det være helt greit. Og siden det faktisk viser såpass mye feil (tror ikke barnet ditt har 35 i kroppstemperatur) ville jeg gått over til en annen målemetode. Eventuelt kalibrert øretermometeret ved å måle hver dag en periode mens barnet er friskt for å se hva det normalt ligger på. Varierer det mye, så er det ubrukelig.
Lillymin Skrevet 24. januar 2012 #3 Skrevet 24. januar 2012 Jeg er ikke så opptatt av om barnet har feber eller ikke, men ser mer på allmenntilstanden.
Concertina Skrevet 24. januar 2012 #4 Skrevet 24. januar 2012 Ser på almenntilstanden, synes det er viktigere enn om de har feber eller ei. 1
Gjest Annaires Skrevet 24. januar 2012 #5 Skrevet 24. januar 2012 Ser på almenntilstanden, synes det er viktigere enn om de har feber eller ei. Jepp! Om ungen føler seg syk, så spiller det da ingen rolle om det har feber eller ei.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2012 #6 Skrevet 24. januar 2012 Noen får "undertemperatur" istedenfor feber. 35grader tilsvarer altså feber hos andre. Om du er sikker på at termometeret har målt rett, så hadde jeg regnet tydelig avvik fra normaltemperatur som feber. Det forutsetter at du vet barnets normaltemperatur da. Ellers er almenntilstand det viktigste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå