Gå til innhold

Kjærlighetssorg

Anbefalte innlegg

Skrevet

( Er ikke sikker på om dette blir riktig kategori, men er jo singel)

...Som overskriften sier.

..Jeg har nå vært singel i nesten en mnd, og når jeg tenker på han får jeg forsatt tårer i øyene og ondt inni meg.

Savner han noe veldig, savner hans gode humor, øynene, snillheten hans.

Vi var sammen i 2,5 år og det var noen herlige år uten om på slutten der vi kranglet mye, og han drakk en del og var idiot mot meg.

Så hadde vel ikke noe valg, og ja vi hadde prøvd og få forholde på rett veg, men det gikk ikke.

Så jeg vet ikke hvordan jeg kan få han ut av hodet mitt, og vet eller ikke om denne følelsen vil gå vekk etter en stund.

Er det noen som har noen gode råd & tips?

Eller bare noen som er/har vært i samme båt som meg?

Isåfall vil jeg vite hvordan dere kom over dette, regner

med at dere ikke satt dere ned med en boks med is og spiste også var alt bra igjen. (Slik som på film)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lær deg selv å tenke på hvordan han var på slutten hver gang du får varme tanker om ham - husk hvordan han behandlet deg og husk følelsene på slutten.

Da burde du komme til deg selv rimelig kjapt.

Gjest Lenni20
Skrevet

Jeg forstår hvordan du har det.. er selv i en slags hjertesorg, forferdelig nok drømmer jeg om han nesten hver kveld, våkner opp gråtende ofte.. er jo nesten halvt år siden.. prøvd med is men det bare setter seg på hoftene..

Jeg prøvde i en periode og skrive ned de negative tingene ved han, det funket ganske bra i en kort stund, så oppsøkte han meg igjen og de ble glemt..

jeg tok en kort ferietur, helgetur og det funket.. tankene gikk vekk.. etterhvert, men de ble borte :) det er vanskelig å si hvordan du kan komme over han, alle har hver sin metode.. men hold ut! hold deg opptatt :klem:

• Liker 1
Gjest Awzm me
Skrevet

Sier til deg, som jeg sier til alle med hjertesorg:

Det finnes flere fisk i havet. Hvis du finner en ny, så går det fortere over, selv om det kanskje ikke virker sånn med en gang! :hjerte:

Skrevet

Takk for både tips & omtanke :klemmer:

Skrevet

Takk for både tips & omtanke :klemmer:

du er ikke alene!

Skrevet

Er i samme båt som deg..

Skrevet

Er i samme båt som deg.

Føler ikke jeg har så mye å bidra med annet enn en god klem.

Vet hvordan du har det.

Prøver å trøste meg med at herfra må det bare gå fremover, det blir liksom ikke verre enn det er nå.

:klemmer:

Skrevet (endret)

Uff. Det er så vondt å ha det slik. Det vil imidlertid gå over, selv om det kanskje ikke føles slik akkurat nå. Jeg hadde det fryktelig vondt etter det ble slutt mellom meg og min samboer gjennom 9 år. Jeg vet ikke helt hva som hjalp, men for meg var det å sakte men sikkert begynne å gjenoppta aktiviteter jeg liker: innrede min nye leilighet, være med venner, treffe nye folk, trene, melde meg inn i idrettslag, begynne å lage middag igjen fremfor frossenmat i mikroen osv. Jeg tror også det er viktig å akseptere at det tar den tiden det tar. Det at det gjør vondt betyr jo at du var glad i ham. At du er i stand til å være glad i noen øker sjansene for at det vil skje igjen - for det vil det, nemlig! :) Sånn helt i starten etter bruddet synes jeg det var litt ekkelt å være alene hjemme - for da kom gjerne savnet og gråten, og jeg kunne føle meg veldig ensom. Jeg trente på å være alene ved å dra plasser jeg kunne ha folk rundt meg, men samtidig være bare meg selv. F.eks ved å lese bok på kafe :) Nå er det 6 mndr siden bruddet, og jeg er ikke lenger lei meg. Jeg vet ikke helt når det gikk over - men det gjorde det, og nå nyter jeg livet som singel :) Singeltilværelsen gir en real boost til sosiallivet - og det er gjerne der ute du treffer en kommende prins også :)

Klem til deg :klemmer:

Endret av PanLi
Skrevet

Det verste jeg vet av er når folk sier at "det finnes noen bedre - flere fisker i havet - du fortjener bedre" osv. Dette er jo ikke sannheten med tanke på at når man var forelsket så var det en grunn for at man var sammen. Sårer jo bare mer om man sier at "det finnes bedre der ute", for som regel er det langt ifra det man vil høre. Jeg vil hvertfall ikke høre slikt.

Jeg ble singel for tre uker siden, etter et fantastisk forhold, hvor han mistet følelsene sine ovenfor meg pga mye stress, jobb, økonomi osv. Dette kom som et sjokk samtidig som det ikke gjorde det, siden han aldri sa at han elsket meg lenger eller gjorde ting/satt pris på det jeg gjorde for han. Ennå bor vi sammen, og det fungerer ganske fint. Jeg gjør det jo ikke lett for meg selv med tanke på at jeg ennå har sterke følelser for ham, men samtidig er det godt å bare ha hverandre.

De aller første dagene gjorde jeg ingenting annet enn å skrike og sørge, var hjemme hos foreldrene mine en stund å sov der. Men savnet av han og kattene våre ble rett og slett for stort, så jeg kom hjem igjen. I ettertid har vi pratet om det, og det er mange ganger jeg bare tar meg selv i å gråte litt bare jeg ser på han. Vi har sex, tar på hverandre og kysser når vi er alene, så sånn sett er det jo et "forhold". Alt dette gjør det verre for meg selv, men jeg føler likevel at det er bedre enn absolutt ingenting.

Vi er blitt enige om å være venner, og prøver i det minste så godt vi kan. Vi har verken diskutert, hatt problemer med økonomi eller kranglet siden det ble slutt, heldigvis! Ikke alle har det slik, mange klarer det ikke, og mange mener jeg er teit som flyttet hjem igjen siden vi ikke er sammen lenger.

Jeg gråt i flere dager etter det ble slutt, sov ikke og spiste ikke. Jeg holdt meg unna all mat i over én uke, og når jeg forsøkte å spise, kastet jeg det bare opp igjen. Eneste gangene jeg klarte å spise var rundt ham. Jeg fikk dårlig samvittighet for at jeg omså spiste en drue, is, kjeks, drakk brus osv. jeg var helt knust. Nå spiser jeg litt hvertfall, og jeg prøver å tenke at vi skal være venner - uansett hvor mye jeg vil at vi skal være sammen..

Det går over etter hvert, man må bare ta tiden til hjelp (uansett om jeg hater når andre sier det til meg), men det er dessverre det eneste som fungerer.. Det verste du hvertfall gjør er å gå gjennom gamle bilder, drikker alkohol, hører på sanger som minner deg om han osv, synes hvertfall jeg.

Skrevet

Sender deg en :klem: jeg..

Er også nysingel, men nå er det sånn at jeg heller blir litt lei meg (ingen tårer, eller ikke så ofte som før) når jeg tenker på ham. :sukk: Man får plukke seg selv opp, prøve å holde seg opptatt og la hverdagen komme tilbake. Før eller siden vil det gå bedre :)

Skrevet

Jeg ble singel for tre uker siden

Vi er blitt enige om å være venner, og prøver i det minste så godt vi kan. Vi har verken diskutert, hatt problemer med økonomi eller kranglet siden det ble slutt, heldigvis! Ikke alle har det slik, mange klarer det ikke, og mange mener jeg er teit som flyttet hjem igjen siden vi ikke er sammen lenger.

Må bare si at jeg har problemer med å se ditt syn på det å være singel og det å ikke være i sammen lenger.

Skrevet

:klem: til dere alle nysingle <3

Jeg håper at det kommer til og bli bedre ettersom tiden går, og se fremover og tenke positive tanker.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...