Rakel Skrevet 24. januar 2012 #1 Skrevet 24. januar 2012 (endret) Sitter og skjelver her nå, det er så nifst! I natt drømte jeg at en viss person ringte meg og vi hadde en lang og avklarende samtalen. Dernest drømte jeg at jeg fikk mail om at jeg hadde vunnet i en "kaffemaskin" julekalender konkurranse. Jeg tenkte i drømmen at jeg hadde jo allerede vunnet en Tassimo maskin i julen, men det var jo kjekt allikevel. Når jeg står opp sier jeg til mannen min at jeg drømte jeg vant i en kaffekonkurranse og at "Marit" ville ringe. Jeg føler selv at det kan skje, siden jeg kjenner følelsen.... og det var så konkret. Når telefonen ringer litt senere, bare sier jeg "det er Marit". Gi den til meg. Ja, ja.. ikke så spesielt det da, føler jeg. Er jo en av vennene mine tross alt, selv om vi ikke ringes så ofte. Nå nettop leste jeg mailen før jeg skal legge meg, og når jeg ser at det er fra "Moccamaster julekalender", så vet jeg at jeg har vunnet før jeg leser. Og der står det: Hei XXXXXX XXXXXXX Takk for at du har deltatt! Gårsdagens heldige vinner er: Vi gratulerer med premien den nest siste dagen. Se "premier" inne i julekalenderen. Jeg kjenner bare at jeg skjelver nå. Det er så sprøtt!!!! (Men det eneste er at mitt navn ikke står under vinnere.... hmmm kanskje det er feilsendt?) Men uansett mottok jeg denne i dag med mitt navn!! Og jeg drømte akkurat dette i natt. Endret 24. januar 2012 av Rakel 1
CaspertheGh0st Skrevet 24. januar 2012 #2 Skrevet 24. januar 2012 Sitter og skjelver her nå, det er så nifst! I natt drømte jeg at en viss person ringte meg og vi hadde en lang og avklarende samtalen. Dernest drømte jeg at jeg fikk mail om at jeg hadde vunnet i en "kaffemaskin" julekalender konkurranse. Jeg tenkte i drømmen at jeg hadde jo allerede vunnet en Tassimo maskin i julen, men det var jo kjekt allikevel. Når jeg står opp sier jeg til mannen min at jeg drømte jeg vant i en kaffekonkurranse og at "Marit" ville ringe. Jeg føler selv at det kan skje, siden jeg kjenner følelsen.... og det var så konkret. Når telefonen ringer litt senere, bare sier jeg "det er Marit". Gi den til meg. Ja, ja.. ikke så spesielt det da, føler jeg. Er jo en av vennene mine tross alt, selv om vi ikke ringes så ofte. Nå nettop leste jeg mailen før jeg skal legge meg, og når jeg ser at det er fra "Moccamaster julekalender", så vet jeg at jeg har vunnet før jeg leser. Og der står det: Hei XXXXXX XXXXXXX Takk for at du har deltatt! Gårsdagens heldige vinner er: Vi gratulerer med premien den nest siste dagen. Se "premier" inne i julekalenderen. Jeg kjenner bare at jeg skjelver nå. Det er så sprøtt!!!! (Men det eneste er at mitt navn ikke står under vinnere.... hmmm kanskje det er feilsendt?) Men uansett mottok jeg denne i dag med mitt navn!! Og jeg drømte akkurat dette i natt. Ok, det med at venninne ringte kan jeg være enig i at det ikke virker så 'sykt'. Men det med kaffemaskina... :sjokkbla: 3
Gjest Nuppdupp Skrevet 24. januar 2012 #3 Skrevet 24. januar 2012 Sitter og skjelver her nå, det er så nifst! I natt drømte jeg at en viss person ringte meg og vi hadde en lang og avklarende samtalen. Dernest drømte jeg at jeg fikk mail om at jeg hadde vunnet i en "kaffemaskin" julekalender konkurranse. Jeg tenkte i drømmen at jeg hadde jo allerede vunnet en Tassimo maskin i julen, men det var jo kjekt allikevel. Når jeg står opp sier jeg til mannen min at jeg drømte jeg vant i en kaffekonkurranse og at "Marit" ville ringe. Jeg føler selv at det kan skje, siden jeg kjenner følelsen.... og det var så konkret. Når telefonen ringer litt senere, bare sier jeg "det er Marit". Gi den til meg. Ja, ja.. ikke så spesielt det da, føler jeg. Er jo en av vennene mine tross alt, selv om vi ikke ringes så ofte. Nå nettop leste jeg mailen før jeg skal legge meg, og når jeg ser at det er fra "Moccamaster julekalender", så vet jeg at jeg har vunnet før jeg leser. Og der står det: Hei XXXXXX XXXXXXX Takk for at du har deltatt! Gårsdagens heldige vinner er: Vi gratulerer med premien den nest siste dagen. Se "premier" inne i julekalenderen. Jeg kjenner bare at jeg skjelver nå. Det er så sprøtt!!!! (Men det eneste er at mitt navn ikke står under vinnere.... hmmm kanskje det er feilsendt?) Men uansett mottok jeg denne i dag med mitt navn!! Og jeg drømte akkurat dette i natt. julen er over for lenge siden 5
CaspertheGh0st Skrevet 24. januar 2012 #4 Skrevet 24. januar 2012 Mn du sier at det 'skjedde igjen'? Opplever du ofte at du er sanndrømt? Noen flere eksempler?
Gjest EryMax Skrevet 24. januar 2012 #5 Skrevet 24. januar 2012 Jeg drømte at noen i familien kom til å skade seg å havne på sykehus. 2 dager etter drømmen ble jeg påkjørt, å havnet nettopp der. I ettertid er det helt sykt å tenke på.
Rakel Skrevet 24. januar 2012 Forfatter #6 Skrevet 24. januar 2012 Mn du sier at det 'skjedde igjen'? Opplever du ofte at du er sanndrømt? Noen flere eksempler? Ja, jeg har sanndrømt flere ganger. Med en gang får jeg denne ekstatiske følelsen som nå, for det er så sprøtt! Men så går tiden, og jeg glemmer det litt bort. Ikke noe jeg kan gjøre med det liksom.. tidligere snakket vi mye om det, men nå orker jeg liksom ikke før det er viktig eller spesielt interesserte. Det kommer perioder hvor jeg har slike drømmer hyppig, og så er det perioder med lite og ingenting. Det er alt fra lottotall, til båten Sleipner som knakk i to. Detaljerte drømmer.. en gang at vi skulle få besøk av en viss person på Søndag. Kompis til min mann som han ikke hadde sett på nesten et år. Jeg drømte at han kom og ringte på døren Søndag morgen/formiddag. Jeg sto usminket i morgenkåpen, og huset fløt med rot og oppvask. Det var så flaut!! Jeg fortalte dette til min mann. Lørdag kveld ryddet jeg alt i huset FØR jeg gikk til sengs, og om morgenen gikk jeg direkte på badet og stelte meg FØR jeg gikk ned til frokosten, i stedenfor å gå ned å spise frokost først som jeg pleier. Når jeg er på vei ned trappene, ringer det på døren, og Voila! der står han. Når jeg påpeker for mannen min at jeg drømte jo dette, så svarer han at det stemte ikke, for huset var jo fint, og jeg hadde jo sminket meg.
Rakel Skrevet 24. januar 2012 Forfatter #8 Skrevet 24. januar 2012 Jeg drømte at noen i familien kom til å skade seg å havne på sykehus. 2 dager etter drømmen ble jeg påkjørt, å havnet nettopp der. I ettertid er det helt sykt å tenke på. Det er ganske sprøtt ja!! Særlig hvis det skjer dagen etter eller innen et par dager. (Et råd til deg er å skrive ned drømmene dine, så skal du se at det er mange drømmer som er slik. Knalltøft å lese over dem etter ca. 2 måneder hva du har skrevet ned.)
Gjest Nuppdupp Skrevet 24. januar 2012 #9 Skrevet 24. januar 2012 det er utrolig mange som har det. jeg får også sånne drømmer og alltid i detaljer. kan til og med kjenne på følelsene til det som er rundt meg. f.eks hvis noen drukner, så er jeg den som drukner et øyeblikk. dyr og mennesker. og dagen etter skjer det. er ikke noe spesielt med det 1
Rakel Skrevet 24. januar 2012 Forfatter #10 Skrevet 24. januar 2012 det er utrolig mange som har det. jeg får også sånne drømmer og alltid i detaljer. kan til og med kjenne på følelsene til det som er rundt meg. f.eks hvis noen drukner, så er jeg den som drukner et øyeblikk. dyr og mennesker. og dagen etter skjer det. er ikke noe spesielt med det Jeg syns det er spesielt, og utrolig fascinerende. Det er så rart dette at vi selv er der. Jeg var også ombord på Sleipner, og var med på når den kom i stormen, når lyset gikk, den brakk i 2 osv. Våknet av at den sank mens jeg holdt meg fast i masten. Lurer på hvorfor er det slik at vi drømmer at det skjer med oss...?
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2012 #12 Skrevet 24. januar 2012 Pleier du å se TV-serien Medium? Den bør du se om du ikke allerede gjør det. Den handler om ei sanndrømt dame som ofte drømmer at hun selv eller noen som står henne nær er med i en dramatisk hendelse, men så viser det seg som oftest at det skjedde noen andre. Jeg liker den serien og tenkte på den straks jeg leste denne tråden.
Gjest Nuppdupp Skrevet 24. januar 2012 #13 Skrevet 24. januar 2012 Jeg syns det er spesielt, og utrolig fascinerende. Det er så rart dette at vi selv er der. Jeg var også ombord på Sleipner, og var med på når den kom i stormen, når lyset gikk, den brakk i 2 osv. Våknet av at den sank mens jeg holdt meg fast i masten. Lurer på hvorfor er det slik at vi drømmer at det skjer med oss...? er underbevistheten som jobber om natten.. mulig den har fått med seg noe vi ikke har tenkt på. den legger vel 2 og 2 sammen 1
Rakel Skrevet 24. januar 2012 Forfatter #14 Skrevet 24. januar 2012 Nei, har ikke sett en full episode av medium, men skal se nærmere på den nå. Det har oftest vært småting siden jeg var liten, men føler det har økt på i det siste med mer alvorlige ting. (Aldri drap og sånn, heldigvis må jeg si) Drømte om Egypt og Tunisia og Japan såvidt.. (Bare at jeg sto på land, og plutselig sto jeg i havet og lurte på hva som hadde skjedd. Dette var dagen før det skjedde.) Jeg kan ellers si at jeg er urolig for Israel... uff. Men håper at det endrer seg. Det kan jo snu! (fikk jo bevist det i drømmen om kompisen til mannen min) Eller jeg kan rett og slett ha feil, og at det kun er en vanlig symbolsk drøm.
Rakel Skrevet 24. januar 2012 Forfatter #15 Skrevet 24. januar 2012 er underbevistheten som jobber om natten.. mulig den har fått med seg noe vi ikke har tenkt på. den legger vel 2 og 2 sammen Jeg må si at vi må ha en utrolig smart underbevissthet! 1
Rakel Skrevet 24. januar 2012 Forfatter #16 Skrevet 24. januar 2012 (endret) Jeg anbefaler alle om å skrive ned drømmene sine. Det er så spennende og informativt! Utfordringen er bare å huske.. Men nå skal jeg gå og legge meg, og drømmer kanskje om ... DEG!! God natt! Endret 24. januar 2012 av Rakel
melly666 Skrevet 24. januar 2012 #17 Skrevet 24. januar 2012 Sitter og skjelver her nå, det er så nifst! I natt drømte jeg at en viss person ringte meg og vi hadde en lang og avklarende samtalen. Dernest drømte jeg at jeg fikk mail om at jeg hadde vunnet i en "kaffemaskin" julekalender konkurranse. Jeg tenkte i drømmen at jeg hadde jo allerede vunnet en Tassimo maskin i julen, men det var jo kjekt allikevel. Når jeg står opp sier jeg til mannen min at jeg drømte jeg vant i en kaffekonkurranse og at "Marit" ville ringe. Jeg føler selv at det kan skje, siden jeg kjenner følelsen.... og det var så konkret. Når telefonen ringer litt senere, bare sier jeg "det er Marit". Gi den til meg. Ja, ja.. ikke så spesielt det da, føler jeg. Er jo en av vennene mine tross alt, selv om vi ikke ringes så ofte. Nå nettop leste jeg mailen før jeg skal legge meg, og når jeg ser at det er fra "Moccamaster julekalender", så vet jeg at jeg har vunnet før jeg leser. Og der står det: Hei XXXXXX XXXXXXX Takk for at du har deltatt! Gårsdagens heldige vinner er: Vi gratulerer med premien den nest siste dagen. Se "premier" inne i julekalenderen. Jeg kjenner bare at jeg skjelver nå. Det er så sprøtt!!!! (Men det eneste er at mitt navn ikke står under vinnere.... hmmm kanskje det er feilsendt?) Men uansett mottok jeg denne i dag med mitt navn!! Og jeg drømte akkurat dette i natt. julen er jo over for lenge siden? For å være relevant kan drømmer være utrolig spennende og de kan fortelle personen utrolig mye om seg selv. Forholder meg skeptisk til at de kan se fremtiden - men hvem vet. Vi bruker jo utrolig lite av hjernekapasiteten vår til vanlig.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2012 #18 Skrevet 24. januar 2012 Hvordan forklarer du at det står "gårsdagens vinner" i en julekalenderkonkurranse? Det er jo snart februar... Skeptisk. 1
Rakel Skrevet 24. januar 2012 Forfatter #19 Skrevet 24. januar 2012 julen er jo over for lenge siden? For å være relevant kan drømmer være utrolig spennende og de kan fortelle personen utrolig mye om seg selv. Forholder meg skeptisk til at de kan se fremtiden - men hvem vet. Vi bruker jo utrolig lite av hjernekapasiteten vår til vanlig. Jeg vet! Men jeg fikk den i dag. Det kan skyldes at det er en standard mail som de sender ut til alle vinnere, eller at de har sendt den feil. Jeg reagerte også på det, og ser heller ikke navnet mitt under vinnere.. hmm.. men jeg vet også at mange sender ut premer helt til mars, så.. uansett så fikk jeg denne i dag, og med beskjed om at jeg var vinner av nest siste dag. Navnet mitt var også uthevet øverst i mailen.
Rakel Skrevet 24. januar 2012 Forfatter #20 Skrevet 24. januar 2012 julen er jo over for lenge siden? For å være relevant kan drømmer være utrolig spennende og de kan fortelle personen utrolig mye om seg selv. Forholder meg skeptisk til at de kan se fremtiden - men hvem vet. Vi bruker jo utrolig lite av hjernekapasiteten vår til vanlig. vil også si at jo, 100% sikkert at vi kan drømme om fremtiden. Jeg vet!!! Dette har jeg gjort i mange, mange år. MEN.. jeg kan ikke kontrollere det eller bestemme meg for at i natt skal jeg drømme om fremtiden. De bare kommer, noen store, noen om småting. Og jeg tror at alle har dette, alle kan, men ikke alle husker drømmene sine. Noen kan bare få en sånn følelse på dagtid at de har opplevd en hendelse før. Som om tiden stopper opp, og man vet hva som skal skje for man føler at det har skjedd før. Jeg tror at det har skjedd.. i drømmene, bare at de forsvinner når vi våkner, men underbevistheten husker. såvidt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå