Gå til innhold

Utleie av feriehus i Europa (Spania, Frankrike)

*Shira*

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaringer med å leie hus i Europa? Eller komme med anbefaling av gode utleie selskaper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har tidligere leid feriehus i Danmark og i England. Helt greit, men husk at middels standard vil nok tilsvare hva vi ofte kaller dårlig standard !

Vet ikke om de har web.side , men Ferihus Europa utgir hvert år en katalog over ulike utleiehus i Europa. Tror de har kontor i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi har leid hus i Spania ved flere anledninger og har da funnet boligene på nettet. Stort sett har leieforholdet foregått gjennom utleieselskaper, men i år leier vi privat. Vi har aldri hatt problemer og standarden har vært som lovet. Før vi har inngått en avtale har vi sjekket ut avstanden til sentrum, strand etc. og i tillegg har vi funnet en kartskisse på nettet slik at vi har vært godt forberedt. Nå er vi mange som har forskjellige behov som skal tilfredsstilles og frem til nå har det gått greit.

I år reiser vi til Aquias i sør-øst Spania med gangavstand til strand og sentrum i umiddelbar nærhet (mors krav). For en leilighet på ca. 70 kvm. 2 soverom og balkong (utsikt til havna) betaler vi ca. kr. 3500,- for en uke. Leiligheten inneholder alt vi trenger som vaskemaskin, oppvaskmaskin osv. og med tilgang til felles svømmebasseng (13-åringens krav).

Søk på stedet dere ønsker å reise og da finner dere lett linker til utleiefirmaer og private som leier ut boligen sin til turister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest fra innlegg over

Nå vet jeg ikke hva du er ute etter men ...

Villaen vi leide fra Villacenter.no i St. Maxime kostet ca. 28.000 kr for en uke, og det var plass til 8.

Den var på 250 kvadrat meter med stor tomt og hage. Stort swimmingpool med sjøutsikt. 4 store flotte soverom med hvert sitt bad.

Ellers stue og stort provencalsk kjøkken. I tillegg var det et poolhouse somm kunne åpnes helt på langveggen ut mot poolen. Der var det et eget sommerkjøkken og spisestue samt bar. Ved poolen var det også to murte griller og pizzaovn. Samt utedusj. Alt inventar var i utsøkt kvalitet og glimrende stand. Helt fantastisk :briller:

Prisen høres dyr ut, men dersom det er 8 stykker, blir det ikke dyrere per pers enn en sydentur i høysesong. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg kan være presis. Vi er en familie på 4 2 voksen og 2 barn under 4.

Jeg har aldri feriert i "Syden Spania". Har hørt veldig mye bra om Mallorca og Alcudia for småbarnsforeldre. Kravene er badebasseng, gang avstand til strand og sentrum.

Pris pr. uke ca. 3500,-.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kanskje du finner noe her http://www.finn.no/finn/realestate/object?...3321&id=4125900 Link til leieobjekter på Mallorca.

eller så kan du forsøke her; www.viass.no

Forskjellige type leiligheter i Villajoyosa - nærhet til strand, rimelige leiligheter i Gamlebyen. Det eneste er at det ikke er tilgang badebasseng, da må du satse på et rekkehus i villabebyggelsen, men det igjen bli et stykke fra stranda. Dere kan selvfølgelig leie bil, men det mildt sagt ikke spesielt morsomt å finne parkeringsplass på Costa Blanca kysten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 år senere...
Gjest Gjest_Klara_*
Kanskje jeg kan være presis. Vi er en familie på 4 2 voksen og 2 barn under 4.

Jeg har aldri feriert i "Syden Spania". Har hørt veldig mye bra om Mallorca og Alcudia for småbarnsforeldre. Kravene er badebasseng, gang avstand til strand og sentrum.

Pris pr. uke ca. 3500,-.

Mallorca er kjempeflott.

Men er det hus du har tenkt å leie?

For å få et hus med basseng i høysesongen så må du nok ut med mer enn 3500,-....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Laila_*

Tror du kommer bedre ut av det ved å reise med charter til Alcudia f.eks. Hvis det er så at kravene er at dere skal ha basseng og gangavstand til både strand og sentrum.

3500 i uka for leilighet kan dere kanskje få tak i. Men det tror jeg ikke dere finner på et sted som er slik du vil ha.

Et par søk på nettet og du finner leiligheter i anlegg med felles basseng med da må du betale rundt 1000 Euro i uka.

Vet om dette huset hvor det er 2 leiligheter som leies ut i Antibes - her erpriser.

Der er det basseng og barnevennlig - men ikke gangavstand til stranda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Her er en familieleilighet på Mallorca Alcudia som jeg likte godt. Den ligger i et rolig område, 10 meter fra stranden, med svømmebasseng og aircondition. Du kan se leiligheten her:

www.feriebolig-spania.no.

Hvis du ser i høgre hjørne står det Gå till bolig id: Nummeret på leiligheten er 1396

Du kan også se bildene her: http://www.feriebolig-spania.no/rentals/ac...ds/Alcudia.html

For å reservere den må du sende en forespørsel til eier og det kan du gjør gjennom denne nettsiden der du finner alle detaljene om leiligheten

Ha en god ferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, litt artig at folk svarer på et 5,5 år gammelt spørsmål ;) Men, kan jo være flere som lurer på det samme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ja hehe....Det var kanskje for å sent svare.....Tror aldri at folk slutter å reise og de fleste liker litt råd i forkant. Jeg bor i Spania og er mere på ferie i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Vi har leid hus i frankrike ved flere anledninger og har da funnet boligene på nettet. Stort sett har leieforholdet foregått gjennom utleieselskaper, men i år leier vi privat. Vi har aldri hatt problemer og standarden har vært som lovet. Før vi har inngått en avtale har vi sjekket ut avstanden til sentrum, strand etc. og i tillegg har vi funnet en kartskisse på nettet slik at vi har vært godt forberedt. Nå er vi mange som har forskjellige behov som skal tilfredsstilles og frem til nå har det gått greit.

Vi har brukt Finn.no sitt feriehus og er utrolige fornøyde med det. Anbefaler at du tar en titt, av det jeg har sett så har de alle utleie selskapene samlet der, både private og firmaer :)

Endret av sabeltann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...