AnonymBruker Skrevet 23. januar 2012 #1 Skrevet 23. januar 2012 Jeg har uren hud, ikke så veldig mye kviser, men noen. Men har endel arr etter tidligere kviser, rød hud, tydelige porer,fet t-sone og tørre kinn.. Så det er ikke så enkelt å finne en foundation som passer til alt dette :p Jeg har prøvd endel krem-foundation, både billige og dyrere merker, men det funker ikke på huden min, blir mer uren, og den tetter porene. Men dekker bra. Bruker nå mineralfoundation, har prøvd endel merker, bruker nå ID. (den som heter matte, ikke den orginale), den er god for huden, men den dekker ikke så godt. Jeg bruker consealer på urenhetene, men har jo rød hud i hele ansiktet, så den dekker ikke godt nok over det, føler også at de tørre partiene blir tørrere.. Jeg bruker primer under og mineral veil over. Jeg trenger tips til en foundation som er mineralbasert, men som dekker godt og ikke forverrer uren hud.. Noen med tips? Vet jo at det er ganske mange som sliter med uren hud, så hva bruker dere? Regner med det er flere som meg som har prøvd endel merker..
Silisium Skrevet 23. januar 2012 #2 Skrevet 23. januar 2012 Hei! Tja, jeg har litt lik hud som deg, men har fått de fleste urenheter under kontroll. Mineralfoundationen fra tikei.se er jeg veldig glad i, men har hørt at den kan bli litt tørr på enkelte. Men sverger pr. nå selv til denne, og den er mild mot huden. Har normale til tørre kinn, og kommer unna med tikei sin. Er eller veldig glad i glo minerals sine foundationer, de har både fast form, flytende og løspudder. Produktene er proppet av antioksidanter, i tillegg til A-, C-, og E-vitaminer, samt grønn te. Disse er som ren hudpleie, og jeg føler de dekker utrolig godt. http://www.makeupmekka.no/makeup-butikken/mineral-makeup/foundations/loose-base-foundation-glominerals.html Her er en link Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2012 #3 Skrevet 24. januar 2012 Takk for svar! Har lest flere steder at Tikei kan være litt tørr, så da er jeg litt skeptisk til den på kinnene.. Men jeg skal se litt nærmere på disse Glo minerals produktene
Lykkelitenen Skrevet 24. januar 2012 #4 Skrevet 24. januar 2012 Mineral hygienics kan jo være et alternativ, den er superdrøy og dekker veldig godt. Jeg har skrevet omtale av den her om du vil lese mer. Når det gjelder consealer har jeg brukt Everyday minerals sine mye opp gjennom tidene, disse dekker godt og tetter ikke porene. Av flytende bruker jeg nå maybelline sin super stay 24H og er fornøyd men denne. Sitter godt, dekker bra og er naturlig på. Denne har ikke forværret min urene hud, selv om jeg bruker den på rødhet og kviser
Gjest BabyBlue Skrevet 24. januar 2012 #5 Skrevet 24. januar 2012 Mineral hygienics - er acne prone, og har ingen problemer med denne =)
surreminken Skrevet 24. januar 2012 #6 Skrevet 24. januar 2012 Tikei blir altfor tørr for meg med kombinasjonshud. Mineral hygenics er bedre enn tikei, men fortsatt litt tørr. Synes ingen av disse dekker mine rødheter elle acnearr veldig bra. Glo minerals er det beste jeg har funnet for min hud- bruker loose base..
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2012 #7 Skrevet 24. januar 2012 Jeg har prøvd mange forskjellige mineral-makeup foundations, og ingen av dem funker på meg. de blir liksom liggende "ovenpå" huden, samme hvor mye jeg buffer og styrer. Synes også de fremhever porer og rynker, og resultatet blir tørt eller oljete alt ettersom.
Ekkornet Skrevet 25. januar 2012 #8 Skrevet 25. januar 2012 Jeg bruker også Tikei og Mineral Hygenics og er veldig fornøyd med de. Ellers synes jeg faktisk Maybelline Liquid Mineral Foundation er veldig god. Den står at den ikke er pore tettende, og jeg har ikke reagert på denne... enda Jeg bytter mellom å disse tre og det fungerer veldig fint for meg. Lar huden puste i helgen når vi ikke skal noe. Ja, også har jeg begynt å bruke La Roche Posay Cicaplast som primer. Liker denne vedlig godt når jeg påfører bare et tynt tynt lag, men mistenker den får å gi meg bittelitt urenheter.. men er ikke helt sikker. Synes huden blir veldig fin etter jeg har brukt den, men har også fått et par små hvite kviser (whiteheads?) etter bruk av denne. Men om den har skylden... det vet jeg ikke enda. Ja, og jeg vet denne videoen har blitt linket til flere ganger, men synes hun dama her er helt fantastisk: Lisa Eldridge - Acne covering makeup.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2012 #9 Skrevet 31. januar 2012 Takk for fine svar Tror jeg prøver den mineral hygenics i første omgang! TS
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2012 #10 Skrevet 31. januar 2012 Men hvor pleier dere å kjøpe mineral hygenics? Helst nettbutikk TS
Bloodless Skrevet 31. januar 2012 #11 Skrevet 31. januar 2012 Men hvor pleier dere å kjøpe mineral hygenics? Helst nettbutikk TS Her. Rotete nettside, men de er seriøse og kjappe å sende. Har bestilt flere ganger.
Gjest Lunacy Skrevet 31. januar 2012 #12 Skrevet 31. januar 2012 Mineral hygienics er den jeg er mest fornøyd med nå. Favoritten er everyday minerals intensive base, men nå lages jo ikke den lengre :s
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2012 #13 Skrevet 31. januar 2012 Hvor på nettet kjøper dere i.d. pudder billig?
Gjest happy_me Skrevet 31. januar 2012 #14 Skrevet 31. januar 2012 I.D minerals. Det er en pudderfondation, som faktisk føles deilig på huden, og tetter ikke porene.
Eliine Skrevet 31. januar 2012 #16 Skrevet 31. januar 2012 Glo minerals-loose base. Mineralfoundation med god dekkevne,som samtidg lar huden puste og tilfører fuktighet. Smelter inn i huden. Helt suveren!- både til fet, tørr og blandingshud! Hilsen hudterapeuten
Lotta1 Skrevet 31. januar 2012 #17 Skrevet 31. januar 2012 Men: Glowminerals selges bare på nett eller? Hvordan vet dere da hvilken nyanse dere skal ha?
Eliine Skrevet 31. januar 2012 #18 Skrevet 31. januar 2012 Glo minerals selges i mange hudpleiesalonger også, der prøver de den på deg i dagslys og ser hvliken nyanse som kler deg. Glo har veldig fine farger, man finner alltid en som passer. Golden- for de med gul--> rødlig hudtone (mest gul-som bikker til rød) natural- For de med rødlig --> gul hutone (mest rødlig-som bikker til gul) -Disse to er mest vanlig på nordisk hud.... de finnes i light, medium og dark. Og 3. vanligst har man honey, for de med en gulaktig hud uten rødtone i. (ofte mørhårede med ganske gyllen brun farge) http://cosmedic.no/forhandlere/oslo/ Her finner du oversikt over forhandlere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå