Gå til innhold

Svart arbeid til oppussing av bad og kjøkken.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har fått tilbud av noen polakker om at de kan pusse opp. Hva tenker dere om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan gå veldig bra, og det kan gå rett til helvete. Hvis de ikke gjør en skikkelig jobb, så står du der uten rettigheter. Det kan bli dyrere enn i utgangspunktet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bedt om referanser ihvertfall..

Men jeg ville nok betalt ekstra, og fått det gjort ordentlig og lovlig.. Det er litt risikabelt og gjøre det slikt, og det er jo tross alt ulovlig.

Endret av Bobler
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du får en skade på et bad som du ikke har papirene i orden på, så kan det bli dyrt å få ordnet det, da forsikringen ikke gjelder i slike tilfeller.

En annen sak er at du er ansvarlig for de du bruker til slike oppdrag. Hvis det blir oppdaget at de som jobber hos deg ikke har betalt skatt og mva så er DU som oppdragsgiver ansvarlig for innbetaling av disse avgiftene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt. Skjer det noe galt med arbeiderne eller badet sitter du igjen med regningen.

Hvem har du tenkt å saksøke hvis badet lekker ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær klar over at du kan havne i fengsel hvis du blir tatt i å betale svart.

Link

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som flere over nevner er det en veldig kjipt å sitte i det dersom det skulle bli feil på badet, skje en urelatert skade som forsikringsselskapet kan nekte å dekke, og rett og slett det at du kan bli tatt.

Hvis du absolutt må benytte deg av svart arbeid bør du også stole på de som gjør jobben. Referanser kan trikses med, det kan hende de ikke har den kompetansen de påstår at de har, du kan bli lurt dersom du betaler forskudd, eller bli frastjålet eiendeler fra huset ditt. Du står jo også betydelig svakere dersom det skulle oppstå uenigheter omkring ekstra utgifter, utbetaling og so on.

I bunn og grunn er det billigere å kjøpe hvitt. Da vet du hva du betaler for og har rettigheter hvis du ikke får det.

I tillegg henger jeg meg på de som nevnte den moralske siden av det. Kjøp av svart arbeidskraft er å stjele fra fellesskapet. Ikke bare gjennom din avtale, men du er jo også med på å støtte opp de som har dette som levebrød.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss si du bor i blokk og du får pusset opp badet ditt svart. Dette er gjort så dårlig arbeid at det oppstår vannlekkasje som forplanter seg til to leiligheter og et næringslokale under. (Dette skjedde faktisk med noen jeg kjenner). Hvem tror du må betale for alt dette?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...