AnonymBruker Skrevet 23. januar 2012 #1 Skrevet 23. januar 2012 Går det ann? jeg får så syyyyyykt lyst på de små hamburgerne av og til, men er så langt til McDonalds! Går det??? 1
Gjest NozMonster Skrevet 23. januar 2012 #2 Skrevet 23. januar 2012 ...det høres ut som du er like glad i mc donalds hamburgere som meg kan du ikke bare kjøpe en å fryse den da? så finner du det fort ut når du smaker på den... jeg kan enkli tenke meg hele burgeren blir ganske dvassen? (nå kan jeg tenke meg at mange vil si at den er det fra før men! )
AloeVera Skrevet 23. januar 2012 #3 Skrevet 23. januar 2012 Kan du ikke kjøpe ulagde da? Ei veninne av meg pleier å kjøpe det på burger king, altså frossne brød og kjøtt
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2012 #4 Skrevet 23. januar 2012 Kan du ikke kjøpe ulagde da? Ei veninne av meg pleier å kjøpe det på burger king, altså frossne brød og kjøtt ja men jeg må ha akkurat den sausen og den osten som er på egentlig.. men ja, kan vurdere det *cravings* TS
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2012 #5 Skrevet 23. januar 2012 ...det høres ut som du er like glad i mc donalds hamburgere som meg kan du ikke bare kjøpe en å fryse den da? så finner du det fort ut når du smaker på den... jeg kan enkli tenke meg hele burgeren blir ganske dvassen? (nå kan jeg tenke meg at mange vil si at den er det fra før men! ) ja, det er vel ikke farlig å prøve. er det ikke godt så gjør jeg ikke det igjen. TS
AloeVera Skrevet 23. januar 2012 #6 Skrevet 23. januar 2012 ja men jeg må ha akkurat den sausen og den osten som er på egentlig.. men ja, kan vurdere det *cravings* TS Du kan sikkert få kjøpt det også Er vel lettere om du kjenner noen som jobber der, men bør vel uansett gå an
Gjest Doh Skrevet 23. januar 2012 #7 Skrevet 23. januar 2012 Du kan sikkert få kjøpt det også Er vel lettere om du kjenner noen som jobber der, men bør vel uansett gå an Nei, det skal ikke gå an å kjøpe. Hadde aldri fått gjort det da jeg var skiftleder, for Mattilsynet er ikke spesielt glad i sånt.... 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2012 #8 Skrevet 23. januar 2012 Nei, det skal ikke gå an å kjøpe. Hadde aldri fått gjort det da jeg var skiftleder, for Mattilsynet er ikke spesielt glad i sånt.... Er det pga det rå kjøttet?
AloeVera Skrevet 23. januar 2012 #10 Skrevet 23. januar 2012 Nei, det skal ikke gå an å kjøpe. Hadde aldri fått gjort det da jeg var skiftleder, for Mattilsynet er ikke spesielt glad i sånt.... Mulig det er forskjellig fra restaurant til restaurant. Men jeg skjønner ikke hvorfor det skulle være problematisk for Mattilsynet egentlig.
Gjest Doh Skrevet 23. januar 2012 #11 Skrevet 23. januar 2012 Mulig det er forskjellig fra restaurant til restaurant. Men jeg skjønner ikke hvorfor det skulle være problematisk for Mattilsynet egentlig. Selge rått kjøtt som ikke er i originalinnpakningen? Tror de bryr seg om det... Uansett skal det ikke selges uansett 3
AloeVera Skrevet 23. januar 2012 #12 Skrevet 23. januar 2012 Selge rått kjøtt som ikke er i originalinnpakningen? Tror de bryr seg om det... Uansett skal det ikke selges uansett Godt mulig. Men ei venninne av meg har i alle fall gjort det noen ganger Holdbarheten på frossent kjøtt er uansett ei stund.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2012 #13 Skrevet 23. januar 2012 Man trenger ikke å fryse McDonalds-burgere. Har du ikke hørt at de hodler seg like fine i maange år i romtemperatur? Noe som er god nok grunn til å aldri mer spise den dritten. http://blog.friendseat.com/do-mcdonalds-burgers-decay Et raskt søk på google gir deg MANGE treff om dette. 2
Gjest Nuppdupp Skrevet 23. januar 2012 #14 Skrevet 23. januar 2012 hvorfor? når du kan fryse ned ferdig burgerkjøtt, burgerbrød ? du kan også lage dine egne og fryse dem ned. man lager det fint på 10 min. har du stekeovn? da kan du legge burgerbrødet der noen min rett før du spiser det. aner ikke hvordan de fra mcern smaker, men er det søtt? eller hva er forskjellen? de bruker sikkert boller istedenfor hamburgerbrød
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2012 #15 Skrevet 23. januar 2012 Vet ikke hvordan det er med å fryse burgerene, men om de har blitt kalde er det ikke noe problem å kaste de inn i microen. Smaker like bra. Pleier å handle lager da jeg er ved nærmeste mc, ha de i kjøleskapet (for de forsvinner nesten like fort som jeg kjøpte de), og kaste de i microen. Jeg spiser bare dobbel cheese, kan sikkert være noe mer "problematisk" med big mac eller lignende, med tanke på salaten. 1
Gjest Consensio Skrevet 23. januar 2012 #16 Skrevet 23. januar 2012 Man trenger ikke å fryse McDonalds-burgere. Har du ikke hørt at de hodler seg like fine i maange år i romtemperatur? Noe som er god nok grunn til å aldri mer spise den dritten. http://blog.friendseat.com/do-mcdonalds-burgers-decay Et raskt søk på google gir deg MANGE treff om dette. Skulle til å skrive det samme. Har en kompis som kjøpte mange slike, la de bare på kjøkkenbenken og det tok sikkert en uke eller to flr han fikk spist opp alle. Han påstod at de smakte helt normalt.
Pingting Skrevet 23. januar 2012 #17 Skrevet 23. januar 2012 Man trenger ikke å fryse McDonalds-burgere. Har du ikke hørt at de hodler seg like fine i maange år i romtemperatur? Noe som er god nok grunn til å aldri mer spise den dritten. http://blog.friendseat.com/do-mcdonalds-burgers-decay Et raskt søk på google gir deg MANGE treff om dette. Jepp, de holder seg like fine i romteperatur. Men bare hvis du passer på å oppbevare dem slik at de tørker ut, vel og merke. Da holder de seg, på samme måte som ukokt pasta, havregryn, linser, rosiner, tørrfisk og urter gjør det. Mugg og bakterier må ha fuktighet for å overleve, så tørr mat og mat med lite fuktighet, mye fett og salt er elendige boplasser for de skumle små. Har du dem i en tett boks slik at de holder på fuktigheten en liten stund, så mugner de akkurat som all annen mat. Jeg testet dette på en McDonaldsburger selv en gang, resultatet ble slik: De to bitene er fra samme burger, bare så det er klart. (alt for lang bloggartikkel her) Det er også flere som har testet dette, bl.a. Serious Eats (resultat: muggen hamburger), og ingen ringere enn http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=udnYdSy0tMQ, han som laget Supersize me (resultat: muggen hamburger). Jeg har sett en to-tre tester til også, men klarte ikke finne dem via Google akkurat nå (resultater: mugne hamburgere). 3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2012 #18 Skrevet 24. januar 2012 Folk klager på McD maten, at den er så farlig, at den inneholder masse farlige stoffer og ditt og datt. Men hvorfor skulle den det? Er ikke burgerene der omtrent de samme man får i en hvilken som helst matbutikk da? Bare at McD kjøper den vel rett fra produsenten? Det går jo i ett på McD også så diverse konserveringsmiddel i maten skulle vel ikke være nødvendig heller, eller? Det er vel ikke slik at maten liggger der så lenge at det er noen fare for utgåelsesdatoen akkurat? Noe det er i butikker.
Gabbs Skrevet 24. januar 2012 #19 Skrevet 24. januar 2012 :spy: :spy: :spy: :spy: :spy: Så vet du hva jeg mener om saken.
Gjest Iah Skrevet 24. januar 2012 #20 Skrevet 24. januar 2012 Jeg så et eller annet program hvor en amerikaner med verdensrekorden for flest spiste Big Macs, gjorde akkurat dette. Han gikk på McDonalds en gang per uke og kjøpte inn 7 Big Macs, 6 av de gikk i fryseren. Han spiste en hver dag og hadde gjort det i 40 år eller noe slik.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå