Gå til innhold

Bytte fuktighetskrem og renseprodukter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå på jakt etter en ny fuktighetskrem. Har brukt Matis Delicate SOS Intense Nutrition, og vært fornøyd med den, men sliter med å finne den på nett etter at feelunique gikk tom for varen. Dessuten fikk jeg en uggen følelse da jeg sjekket ingrendienslisten og fikk se mye parabener. Noen som kan tipse meg om noe annet? Har sensitiv og fuktfattig hud. Litt urenheter i t-sonen og rundt leppene.

Ang rens og toner: har brukt Decleor, men lurer på om det virkelig er nødvendig å kjøpe så dyre produkter? det skal jo ikke ligge lenge på huden. Hva mener dere? noen som kan anbefale noe annet?

Ellers bruker jeg peeling, serum, øyekrem og rensemaske fra MD (noe jeg er svært fornøyd med), og fuktighetsmaske fra Matis (som jeg er middels fornøyd med).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La Roche Posay er rimelige produkter, og mange av dem er fri for parabener. De selges på apotek, og der har de som regel prøvepakker, så du kan prøve litt for å se om de fungerer bedre enn de produktene du har men vil bytte ut. Jeg vet ikke hvor tørr hud du har, da jeg ikke er kjent med Matis sine produkter, men LRP har to ansiktskremer som er bra for tørr hud, den mest intense er beregnet for å reparere lipidhinnen i huden. De har også en egen serie for uren hud, som heter Effaclar.

Det er et litt rimeligere alternativ, i alle fall.

Så om jeg skal anbefale deg noe (som er litt vanskelig da jeg ikke kjenner huden din) vil det være å ha LRP som basis, og bruke de MD produktene du er fornøyd med i tillegg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...