Sophie-Ann Skrevet 23. januar 2012 #1 Skrevet 23. januar 2012 (endret) Deretter byttes det til grålilla og det forsettes i rille slik: Øk 1 m i høyre side på hver 4.p og fell 1 m i venstre side på hver 2.p til arb måler 15½-16½-17½ (18-19) cm (= den midterste spissen som går ned i pannen midt foran). Jeg skjønner hva jeg skal gjøre, men hvordan klare å holde orden på tellingen?? Skal jeg begynne med å felle/øke og så strikke 3.p og felle igjen på den 4.p?? Endret 23. januar 2012 av Sophie-Ann
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2012 #2 Skrevet 23. januar 2012 Jeg skjønner hva jeg skal gjøre, men hvordan klare å holde orden på tellingen?? Penn og papir, noter ned hva du gjør for hver omgang. I tillegg (eller istedet for om du vil det) kan du bruke maskemarkører for å merke av der du har felt/øket. Du får sånne kjekke små dingser på steder som selger strikkeutstyr. Eller du kan gjøre det på gamlemåten: Sett en tråd (i en annen farge enn du strikker med) i de aktuelle maskene.
Moscato Skrevet 23. januar 2012 #3 Skrevet 23. januar 2012 Jeg ville økt og felt på 1. pinne, gjort ingenting på 2. pinne, felt på 3. (da er du jo tilbake til rettsiden), gjort ingenting på 4. pinne, økt og felt på 5. pinne, ingenting på 6., felling på 7. osv. Altså skal alt du foretar deg skje fra rettsiden, med felling annenhver pinne og øking på annenhver pinne som har felling. Penn og papir, som AB over her foreslo er veldig greit. Jeg bruker penn og arm Men når det er så enkelt som her pleier jeg å greie å holde styr på ting uten å markere noe.
Rødvinspiken Skrevet 24. januar 2012 #4 Skrevet 24. januar 2012 Jeg ville også gjort som Moscato Ellers får du også kjøpt rundetellere i strikkebutikken. Veldig kjekke om det er litt å holde styr på. http://www.knittingroom.no/butik/default.asp? tilbehør, diverse, rundeteller. Det som er dumt med disse er at de tar opp så mye bredde på pinnen. Jeg har slike som dette og har laget en løkke med noe restegarn. Jeg vil heller anbefale å kjøpe slik som denne: http://www.butik-himmelblaa.dk/shop/strikke+tilbehoer/andet+strikke+tilbehoer/8999990+prym+omgangstaeller.htm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå