Gå til innhold

har ikke lyst? eller vet ikke om jeg vil ha barn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg er ei jente på 24 år, jeg har en kjæreste som vil ha barn, og jeg tror han vil dumpe meg hvis jeg sier at jeg ikke har lyst. Så jeg kommer nok til å få barn med han for hans skyld??? men det er kanskje ikke riktig... Men jeg tenker det vil forandre etter jeg har født ungen?

Jeg har også to bestevenner som har kjempelyst på barn! de snakker ikke noe annet, om at de Må snart gifte seg og få unge i en tidlig alder og at livet ikke dreier om noe annet. Jeg er skikkelig drittlei!! de syns det er rart at jeg ikke har lyst lissom?

Grunnen til at jeg ikke har lyst, er at jeg ikke vil føde, være i svangerskap, at det går utover studier, karriere og føler at det står i veien for det meste. Liker heller ikke å måtte oppdra dem heller, er redd for at de blir dårlige unger. Eller få unger med sykdommer hadde jeg ikke taklet. Vil ikke føde unge i en verden der det er hardt å leve.

Har jeg rare tanker ? Vil det forandre seg etter jeg føder en unge?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er enda yngre enn deg, så jeg kan ikke gi deg noen veldig utdypende svar, men en ting er sikkert;

Du må ALDRI finne på å bli gravid uten å ha lyst på ungen selv!!

• Liker 4
Gjest Mahareth
Skrevet

Rare tanker har du ikke nei. Det er ikke uvanlig å ikke ønske seg barn/være klar for barn som 24-åring.

Jeg er like gammel som deg, og som du kan se i signaturen min blir jeg snart mor. Jeg har ønsket meg det en stund, og gleder meg veldig. Jeg er samtidig veldig glad jeg ikke ble gravid før jeg ønsket det selv, og følte at jeg og mannen min var klare for det.

Det siste du bør gjøre, er å bli gravid for å holde på kjæresten din. Det er aldri en god ide å få barn for å tekkes noen andre, for barnet kan du aldri slutte å ha. Det vil alltid være der, og du vil aldri kunne ta ferie fra å være mor.

Jeg forstår det som at du studerer, og ønsker en karriere. Det er ingenting galt i å vente i 5-10 år, og se om barneønsket kommer med tiden. Det er en bedre ide for deg å følge dine ønsker, gjøre det du føler er rett for deg, enn å gjøre som kjæresten og venninner mener er det beste.

Skrevet

Jeg tenkte lignende tanker, men så byttet jeg mann og da fikk jeg lyst på barn.

Det at du tenker (slik jeg leser det) at mye ville vært ditt ansvar om dere fikk barn, gjør at jeg mistenker typen din for å ønske seg barn av litt feile årsaker. Jeg håper jeg bare har misforstått?

Skrevet

Velkommen i klubben:) Det er ikke det at jeg ikke liker barn, jeg kan bare ikke se for meg at jeg skal ha barn. Er forøvrig 26.

Skrevet

For Guds skyld, ikke få barn nå når du er i tvil! Det er alt for mange allerede som har satt barn til verden for å redde forhold, og det funker aldri! Du vil vite det når du er klar for det. Det at venninnene dine ønsker barn betyr ikke at du er nødt til å ønske det. Vent til du selv har lyst.

Gjest NozMonster
Skrevet

du er virkelig ikke klok om du velger å få barn BARE pga å beholde typen!

...jeg bare synes at med den holdningen din, så er du ganske langt fra moden og klar for å få et barn!

• Liker 2
Skrevet

Kjæresten min er en snill ansvarsfull person, og han kommer nok til å hjelpe meg med ungen.

Men jeg tenker at når jeg blir 30-40 år og VIL ha unge, da blir det for sent. hvis dere skjønner.

Jeg tror det vil FORANDRE seg når jeg får en unge. stemmer det ikke for mange mødre?

Skrevet

Å få barn er et utrolig stort ansvar, og det er KREVENDE. Hvis du blir gravid uten å egentlig ville ha barnet så tror jeg du kommer til å få en "rude awakening" når barnet er født. Babyer er søte de, men du verden som de suger energien ut av deg ;)

Skrevet

Du må ikke få barn hvis du ikke har lyst på det, si til typen din at du ikke er klar til det enda..

Det med sykdommer og slikt må du faktisk og tenke på, normalt sett får man jo en frisk unge, men det har man jo ingen garanti for uansett, så jeg vil sånn generelt råde alle som vurderer om de skal få barn å tenke over om de hadde taklet et barn med ulike sykdommer.

Skrevet

Kjæresten min er en snill ansvarsfull person, og han kommer nok til å hjelpe meg med ungen.

Men jeg tenker at når jeg blir 30-40 år og VIL ha unge, da blir det for sent. hvis dere skjønner.

Jeg tror det vil FORANDRE seg når jeg får en unge. stemmer det ikke for mange mødre?

Ingenting er for sent når du er 30 og flere år etter det, bare så det er sagt ;)

Uansett er det slett ikke sikkert at du får mer lyst på barn etter at du har fått barnet. Det vil være forferdelig dårlig gjort mot barnet å la det komme til verden uten å være ønsket!

Vær ærlig med kjæresten din, si at du ikke ønsker deg barn nå, men du kan jo også si at det kan endre seg, noe som er helt sant.

Skrevet

Tusen takk for alle svar! tror nok at jeg kommer og vente med det en stund til.

Jeg vil ikke bli 30 år og ha problemer med å bli gravid, og får jeg unge har den større sjans til å bli syk. Ifølge leger så bør man ha unge når man er mellom 21-25 år

Men hva om jeg så forteller det til kjæresten, og han velger forsatt å være med meg.. også går det noen år og jeg forsatt ikke har lyst? da har jo på en måte lurt han da??føler det blir så slemt :(:trist:

Gjest NozMonster
Skrevet

nei- det skjønner jeg ikke? :klo:

Tusen takk for alle svar! tror nok at jeg kommer og vente med det en stund til.

Jeg vil ikke bli 30 år og ha problemer med å bli gravid, og får jeg unge har den større sjans til å bli syk. Ifølge leger så bør man ha unge når man er mellom 21-25 år

Men hva om jeg så forteller det til kjæresten, og han velger forsatt å være med meg.. også går det noen år og jeg forsatt ikke har lyst? da har jo på en måte lurt han da??føler det blir så slemt :(:trist:

du vet at faktisk de fleste får barn i starten av 30 årene for tiden?

• Liker 2
Skrevet

Det er den ultimate biologiske alderen, ja. Men det betyr ikke at ikke de aller fleste 30-åringer + ikke har problemer med å bli gravide. Noen har sykdommer som hindrer dem i å bli gravide, men da har ikke alder noe å si. Alderen har mest å si når man nærmer seg 40. Uansett er det ikke nok å være ung og i fysisk god stand til å bli gravid, man må også være klar til å bli forelder, og det tror jeg ikke du er.

Du har ikke lurt ham dersom du er åpen med ham nå. Da er det hans valg, uansett hva han velger.

Skrevet

takk Harlekin:)

Får håpe det går bra når jeg forteller ham det :sukk:

• 2 uker senere...
Skrevet

Går han fra deg uten at du vil ha barn NÅ, er han ikke noe å samle på. Men om du vil ha barn "en gang" så burde han være tålmodig å vente til du faktisk vil ha barn.

Jeg er 26 år og er en av de som tenker at jeg kanskje aldri kommer til å ha lyst på barn, samboer har godtatt det selv om han vil ha. Man må aldri tvinges.

Skrevet

Hallo - vent med å få barn!!!

Det er bedre at det blir slutt mellom deg og typen enn at du blir gravid mot din vilje.

Jeg tenkte akkurat som deg da jeg var yngre. Brukte 20 årene på utdannelse. Brukte årene fra 30 og opp til jobb/karriere. Fikk mitt første barn i en alder av 32, og mitt andre da jeg var 36. Det var helt perfekt for meg! Hadde en trygg jobb å gå tilbake til, tapte ikke lønnsmessig, og hadde sterk nok økonomi til å klare meg selv om mannen min skulle fordufte. Ikke at man skal mistenke mannen for å fordufte, men syns det er veldig viktig å være økonomisk selvstendig og uavhengig, spesielt når du får barn. Da blir du så sårbar på så mange områder, at økonomisk trygghet for meg ihvertfall var avgjørende.

Jeg hadde aldri fått barn før jeg hadde "brikkene på plass"-

ps - hvis du i en alder av 35+ plutselig står der med jobb, penger og alt, men ingen mann i sikte - ja da finnes det andre muligheter, kjenner flere som har vært på klinikk storken med vidunderlige resultat:)

• Liker 1
Skrevet

Du er 24... :) Vent et par år du. Kansje det forandrer seg.

Skrevet

Forklar ham at du ikke har lyst på barn NÅ, men hvem vet hva fremtiden bringer.

Selv var jeg 35 år gammel før jeg fant ut at jeg kanskje kunne tenke meg barn likevel. Ble gravid på første forsøk. Er sjeleglad for at jeg hadde så mange fine, frie og ansvarsløse år bak meg, det er veldig godt å tenke på når den slitsomme mammahverdagen har innhentet meg her... :)

Skrevet

Det er ikke nødvendigvis sånn at du får problemer med å få barn når du er bare 30. Rundt 30 er vel gjennomsnittsalderen i Norge, såvidt jeg husker.

Du må i alle fall ikke la typen din overtale deg. Det er et enormt ansvar å ha barn, og det gjør jo at man er nødt til å prioritere annerledes.

Jeg er snart 31 og tenker akkurat det samme som deg, jeg har ikke lyst på barn, ikke til å oppdra dem heller, og jeg vil ikke gå gravid og føde. Siden jeg har ment det samme såpass lenge tror jeg nok ikke jeg kommer til å endre meg. Men det er lov! Man MÅ ikke ha barn, livet er mer enn det, selv om vennene dine ser ut til å ha en annen oppfatning.

Og du er bare 24, du har mange år foran deg som du kan bruke på spennende ting, studier, reiser, opplevelser. Du trenger ikke etablere deg med barn i så ung alder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...