Fanteria Skrevet 23. januar 2012 #1 Skrevet 23. januar 2012 Min kjære har et ønske om at vi skal se på rimeligere alternativer for bryllupsfesten og jeg titter nå på partytelt. Jeg lurer på hvilke erfaringer dere har med bryllupsmiddag og festen uten mulighet til å komme seg innendørs. Gjerne fra både en gjests syn og arrangør. Det er snakk om et sommerbryllup, så vi håper på varmt vær. Men man vet jo aldri.
CathFoto Skrevet 23. januar 2012 #2 Skrevet 23. januar 2012 Varmelamper gjør at folk holder seg varme om det blir kaldt. Tilgang på toalett av noe slag er viktig.
Gjest Mahareth Skrevet 23. januar 2012 #3 Skrevet 23. januar 2012 Toalett-tilgang er mer enn bare litt viktig. Det må nesten være 2-4 toaletter også, ellers blir gjestene stående i dokø fra dessert til kaker. Godt underlag under partyteltet må også huskes. Hjelper lite med fint vær om teltet står på en moseplen, og det kommer 50 damer stiletthæler. Det blir ødelagt plen og ødelagte sko. Stoler synker også ned i plenen, uansett hvor tørt det er. Varmelamper og mange pledd er også viktig utover kvelden. Hvis dere skal kjøpe telt, stoler, bord og mer til vil det nesten garantert være billigere å leie et grendehus, en gymsal eller et bedehus.
Fanteria Skrevet 23. januar 2012 Forfatter #4 Skrevet 23. januar 2012 (endret) Vi ser på det som et alternativ i motsetning til restauranten jeg drømmer om Jeg har aldri vært borti bryllup i partytelt. Syns det er vanskelig å bestemme seg. Lokale er jo mye av rammen og ekstra viktig da vielsen også blir der. Edit: Takk forresten Hadde glemt bort det med toaletter. Tror ikke det blir særlig lett i en stor kjole. Men den diskusjonen får vi ta om telt blir et alternativ Endret 23. januar 2012 av Fanteria
CathFoto Skrevet 24. januar 2012 #5 Skrevet 24. januar 2012 Venninnen min giftet seg i partytelt, og med telt, toaletter, varmelamper og møbler ble det like dyrt som mange lokaler. Spesielt toalettene var dyre å leie.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2012 #6 Skrevet 24. januar 2012 Det er mange som lager gulv til partytelt.
Svima2 Skrevet 24. januar 2012 #7 Skrevet 24. januar 2012 Jeg var i et bryllup hvor de hadde partytelt en gang. Husker det som veldig koselig. De hadde leid inn gulv så man hadde ordentlig underlag, og teltet var varmet opp, så det var som å sitte inne. De hadde teltet i hagen til et vennepar, slik at gjestene gikk inn på do der. Etter middagen ryddet de til dansegulv. Vi tenker en slik løsning selv. Prisen blir nok ikke så mye lavere enn om man skulle leid et lokale, men jeg synes det er litt gøy å være helt fri til hvordan vi kan pynte, og deilig at man kan gjøre dette dagen før.
Jens Skrevet 24. januar 2012 #8 Skrevet 24. januar 2012 Vi skal bruke disse her til sommeren når vi skal ha 40 års dag. Du kan se alle prisene her: http://www.rentatent.no/ Gulv mener jeg er ett must...det er heller ikke så dyrt.
Mulancholy Skrevet 27. januar 2012 #9 Skrevet 27. januar 2012 Partytelt kan nok bli kjempe koselig, men om du har ein resturant du alltid har droymt om ville eg nok valgt den...
Evie Skrevet 27. januar 2012 #10 Skrevet 27. januar 2012 Vi vurderte partytelt men valgte det bort av flere årsaker. Vi fikk for det første leie lokalet vi ønsket et døgn ekstra for kun 500 kr så da får vi pynte dagen før og for det andre har jeg opplevd at dersom det regner blir det litt klamt og fuktig inne i teltet med vått vær ute og mange mennesker inne. Er det fint vær er det jo fantastisk da og godt mulig man kan ha nor vifter el.l slik at man blir kvitt problemet nevnt over :-)
Fanteria Skrevet 14. februar 2012 Forfatter #12 Skrevet 14. februar 2012 (endret) Ser først nå at du stilte meg et spm Evie. Det er snakk om Hvaler. Jeg satt og regnet litt på det ut ifra rentatent sin prisoversikt. Og telt, gulv, bord og stoler vil komme på rundt 17500,- Det er fortsatt rimeligere enn leie av restauranten. Eneste problemet er mat. Jeg vil ikke ha koldtbord... Så jeg må se på hvilke muligheter vi har der. Men med denne løsningen så vil vi kunne sikte mot et lavere budsjett. Nå heller jeg mer og mer mot denne varianten da området vi ønsker det plassert på er helt nydelig Edit: Matproblematikken Endret 14. februar 2012 av Fanteria
Gjest Solstråla88 Skrevet 14. februar 2012 #13 Skrevet 14. februar 2012 Ser først nå at du stilte meg et spm Evie. Det er snakk om Hvaler. Jeg satt og regnet litt på det ut ifra rentatent sin prisoversikt. Og telt, gulv, bord og stoler vil komme på rundt 17500,- Det er fortsatt rimeligere enn leie av restauranten. Eneste problemet er mat. Jeg vil ikke ha koldtbord... Så jeg må se på hvilke muligheter vi har der. Men med denne løsningen så vil vi kunne sikte mot et lavere budsjett. Nå heller jeg mer og mer mot denne varianten da området vi ønsker det plassert på er helt nydelig Edit: Matproblematikken Du kan slippe og ha koldtbord. Vet når jeg jobbet på Refsnes Gods så kjørte vi et selskap i telt i hagen, 90 pax. Det du må sørge for er at kokkene har nok plass til og legge opp mat, de må nok også ha varmeplater for og holde maten varm. Ang dette med plass, når du tror du har satt opp nok border, ta gjærne 3-4 bord til, da har du nok;) Sier dette kun av erfaring. dette var riktig nok ikke et bryllup, men en annen fest. Lykke til, det blir nok kjempe fint. Og hvaler er jo så vakkert i sommerhalvåret:)
Fanteria Skrevet 14. februar 2012 Forfatter #14 Skrevet 14. februar 2012 Takk Jeg tror at vi blir 55 pers +/- Så på teltene som hadde plass til 64-80 pers. så jeg vet det blir litt ekstra plass. 6*12 m, vil det være nok med runde bord?
Gjest Solstråla88 Skrevet 15. februar 2012 #15 Skrevet 15. februar 2012 Det bør kunne gå det, men du vil spare mere plass med hestesko eller E bord tror jeg. Jeg er forøvrig ikke veldig fan av runde bord i bryllup, da jeg mener alle bør kunne se brudeparet. Synes du skal kjøre på, det blir nok kjempe fin tenker jeg:)
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2012 #16 Skrevet 15. februar 2012 Vågalt da dersom det virkelig blir blåst og regn. Hva gjør du da? Jeg hadde virkelig ikke kost meg i et partytelt med skikkelig drittvær ute. Hva når folk skal på toalettet? De vil jo bli våte når de beveger seg utenfor partyteltet. En annen ting er at det fort kan bli kaldt og da duger ikke finstasten. 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2012 #17 Skrevet 15. februar 2012 Jeg var i et bryllup på en gård med partytelt. Vielsen var midt i en eng. Utrolig romantisk Det var sol fra skyfri himmel og 26 grader på det varmeste, så de var veldig heldige med været! Det eneste negative var at det ble ganske varmt inne i teltet under middagen, selv med åpne vegger. De hadde leid inn en kokk som grillet en hel gris Siden gården tilhørte familien gikk folk på do enten i den ene låven (hvor det var et ordentlig toalett) eller i huset. Men det hadde nok vært en helt annen opplevelse dersom været hadde vært dårlige...
Fanteria Skrevet 15. februar 2012 Forfatter #18 Skrevet 15. februar 2012 Jeg har tenkt mye på om det blir dårlig vær. Bryllupet vil stå i slutten av juni. Så jeg har et håp om at værgudene er med oss. Sånn jeg har tenkt deg vil teltet stå ved et galleri hvor kjæresten mener det er et toalett. Men vi har ikke snakket med besteforeldrene hans om dette enda. Om vi er heldige finner vi et fint lokale. Men per nå har vi kun teltet som et alternativ. Ingenting er avgjort enda og vi er fortsatt i planleggingsfasen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå