Gjest mjaow Skrevet 23. januar 2012 #1 Skrevet 23. januar 2012 Hei Den gamle laptopen min kræsjet for en stund siden. Jeg lurte på om hvor jeg kan levere den inn, for jeg har utrolig mange bilder innpå den. Hvor mye koster det? Kan de se bildene mine? Har et par flaue bilder innpå der Vil bare ha ut bildene mine, ikke få den reparert da det trolig ville kostet et par tusen siden den var ganske så skrøpelig! Takk for svar
Gjest happy_me Skrevet 23. januar 2012 #2 Skrevet 23. januar 2012 Ja, de kan se bildene dine da de skal fikse problemet ditt. Er det veldig flaue bilder ville jeg tenkt meg om to ganger før jeg leverer den inn. Om selve datamaskinen er i orden, så kan du starte opp med en linux live-cd. Du kan søke på nett om hvordan du videre skal kunne fikse pc'en din. Men det beste er om du kjenner noen datakyndige som kan hjelpe deg
Lutetium 71 Skrevet 23. januar 2012 #4 Skrevet 23. januar 2012 Om noen av bildefilene er korrupte, må du kanskje til med recovery. Til det kan du muligens bruke Bootmed, det er en spesiell oppstartscd som inneholder nyttige verktøy, bl.annet for gjenoppretting av slettede filer: Photorec. NB: Jeg har ikke brukt Bootmed, men Photorec har jeg prøvd, og det funker fjell! Veiledning til Photorec (du trenger selvsagt en ekstern harddisk eller stor minnepenn, til å lagre bildene på).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå