Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! :)

Jeg holder på å ta opp fag som privatist, for å få generell studiekompetanse!Jeg jobber 100% og leser på kveldstid..

Jeg skal opp i norsk muntlig, nynorskskriftlig, naturfag og et (ennå ukjent, klarer ikke bestemme meg) valgfag!

Er det noen som har vært oppe i noen av disse eksamene de siste årene+ Og kanskje har vært i samme situasjon som meg? ? har dere tips å komme med? Jeg lurer på hva det er lurt å fokusere på iforhold til lesing, spessielt på de muntlige fagene!

Å kanskje har noen tips om hvilket valgfag jeg bør ta?

Tusen takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I norsk muntlig og i naturfag (den muntlige delen) kan du komme opp i hva som helst.

Du må rett og slett lese på alt i naturfag og norsk.

Les gjennom kapittel for kapittel, og lag deg tankekart/en god oversikt over hvert kapittel, og sett det i sammenheng.

Prøv å finne en rød tråd.

Når du først har lest igjennom et kapittel, svarer du på spørsmålene som er til hvert kapittel.

I naturfag kan du komme opp i alt fra biologi-delen til fysikk-delen til kjemi-delen.

I norsk er det jo utrolig mange emner å komme opp i, siden de begynner i vikingtiden og ender i nåtiden! Husk særemne! for det kommer du også opp i!

Selv syns jeg naturfag var superlett, og naturfag skriftlig er altfor lett(multiple choice),

men norsk er et stort fag og må jobbes en del med - det er jo 3 bøker! :gjeiper:

I nynorsk skriftlig var det bare å skrive en tekst. Jeg skrev et kåseri, mens jeg hadde per inge torkelsen i bakhodet :fnise:

Har ingen tips til valgfag ... interesserer du deg for geologi, psykologi, språk ...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...