AnonymBruker Skrevet 23. januar 2012 #1 Skrevet 23. januar 2012 Jeg, samboer og vår vesle gutt (nå 6,5 mnd) vurderer å ta en tur til Egypt nå før permisjonen min går ut. Har noen vert i Egypt med små barn?
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2012 #2 Skrevet 23. januar 2012 Var nettopp i Sharm El Sheik som er en turistplass, og det var som hvilket som helt annen "sydenplass" hvis det hjelper. Akkurat nå er det ikke så varmt, og ikke sesong, så det er ikke så mange folk heller. Om dagen er det badetemperatur når solen er oppe, men om kvelden er det kaldt. Vet ikke helt hva du tenker på for jeg har ikke barn selv, men virker ikke som om det er verre å ta med barnet til Egypt enn Gran Canaria eller andre charterplasser.
CathFoto Skrevet 23. januar 2012 #3 Skrevet 23. januar 2012 Pga magetrøbbel og anbefalte vaksiner så anbefales det ikke å ta med barn under 2 år utenfor Europa leste jeg i avisen nylig. Jeg ville ringt Reiseklinikken i Oslo og spurt de, de er eksperter på slikt og vil gi dere gode råd.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2012 #4 Skrevet 24. januar 2012 Jeg har fått klarsignal med lege og helsesøster. Vi kommer til å ta med MME og grøt fra Norge, så gutten vår kommer ikke til å spise noe av maten der nede. Jeg og samboer skal vaksinerest, og hotellet vi skal bo på er et 4 + stjerners sunving hotell med all inclusive, så føler at det skal vere rimelig trygt for alle parter. Lurte mest på tips og råd fra foreldre, eller folk generelt som har vert i egypt (sharm) TS
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2012 #5 Skrevet 24. januar 2012 vi kommer foressten til å reise i starten av mars, da skal vel temperaturen vere grei?? Vi har ikke noe ønske om at det skal vere 30-40 grader, med tanke på at vi skal reise med et lite barn TS
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2012 #6 Skrevet 24. januar 2012 Jeg har vært i Sharm-el-Sheik men jeg hadde ikke med barn, så jeg har ingen oppfatning av hvordan DET er. Må bare skrive at jeg synes Egypt var helt fantastisk, men Sharm var nok ikke favorittstedet. Det var litt mer "sydenferie" å være der, de spennende utfluktene hadde vi lengre sør i landet. Det jeg husker best fra Sharm var at det var så vannvittig flott å snorkle der. Det er noen år siden jeg var der, så ting kan jo ha forandret seg. Men jeg hadde i alle fall et godt inntrykk av landet og stedet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå