AnonymBruker Skrevet 23. januar 2012 #1 Skrevet 23. januar 2012 Hva sier man når man vil ha p-piller på helsestasjonen? Har tidligere hatt litt problemer der med at de prøver å snakke deg ut av alt mulig (skulle ha utsettelsespiller, og måtte prate i lange tider for å overbevise..)
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2012 #2 Skrevet 23. januar 2012 Si bare du skal ha p-piller fordi du ikke vil bli gravid
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2012 #3 Skrevet 23. januar 2012 Ja, tenkte egentlig bare å dra dit og fortelle at jeg gjerne vil ha pillene fordi jeg nylig har fått kjæreste og ikke vil bli gravid (ts her forresten) Orker bare ikke så mye spørsmål og "er du sikker på at du vil dette?"
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2012 #4 Skrevet 23. januar 2012 Hvor gammel er du egentlig? Kanskje det er en grunn til at de spørr, jeg har aldri opplevd å måtte overbevise legen om noe slikt. 1
solch Skrevet 23. januar 2012 #5 Skrevet 23. januar 2012 Syntes det er merkelig og uproffesjonelt at de skal spørre deg om alt mulig. Du trenger p-piller, da skal de gi deg det! De fleste vennene mine går på p-piller, og over halvparten av de er jomfru. Syntes heller ikke alderen burde spille noe rolle jeg da. Selv har jeg gått på p-piller siden jeg var 14, var aldri noe spørsmål fra legen min den gangen, og heller ingen som har hevet et øyenbryn.
Mayah Skrevet 23. januar 2012 #6 Skrevet 23. januar 2012 Har aldri opplevd å bli spurt ut på den måten der, tror ikke det er vanlig med mindre du er svært ung eller gir uttrykk for å være i et vanskelig forhold. Tvert imot tror jeg de fleste helsepersonell liker å se at du tar ansvar.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2012 #7 Skrevet 23. januar 2012 Jeg oppdikta at jeg hadde en kjæreste, og at jeg derfor ikke ville bli gravid. Egentlig så er jeg singel!
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2012 #8 Skrevet 23. januar 2012 Så rart, er du veldig ung? Jeg har aldri fått noe som helst slikt spørsmål, de pleier bare å spørre om helserelaterte spørsmål.
Gjest loler Skrevet 23. januar 2012 #9 Skrevet 23. januar 2012 Jeg fikk p-piller da jeg var tretten år for jeg slet veldig med magesmerter og store blødninger.. gikk til fastlegen jeg da. Jeg sluttet for jeg slet psykisk for trodde det var grunnen.. Jeg ville begynne igjen et par år etter og gikk på helsestasjonen og sa jeg skulle ha det fordi jeg sleit så ille med smerter og blødninger. Jeg fortalte da også at jeg tidligere hadde gått på det før og det var ikke noe problem for meg å få p-pillene på helsestasjonen. De mente jeg skulle ha de samme pillene som før, men jeg spurte om jeg kunne få noen andre. Det var da greit og da var jeg femten og trengte ikke samtykke av mamma for det. Jeg ble overraska over at det var så enkelt å få tak i det
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2012 #10 Skrevet 23. januar 2012 Er 18, så ikke veldig ung, så det skal nok gå bra Har kanskje vært uheldig med helsesøster tidligere. -TS
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå