Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

...når du jubler høylytt i to-tida en kald januardag for at det fremdeles er litt lyst ute....

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oj - denne tråden vil jeg følge! Vi flytter til Nord-Norge om ca 1 år da min mann skal begynne å jobbe der oppe. Selv er han derfra, men som østlending og en som setter stoooor pris på lys og varme, så må jeg innrømme at noen ganger får jeg litt kalde føtter (hehe artig ordspill...)

Håper det kommer vel så mye POSITIVE ting i denne tråden så jeg kan begynne å glede meg! :-)

• Liker 1
Skrevet

Oj - denne tråden vil jeg følge! Vi flytter til Nord-Norge om ca 1 år da min mann skal begynne å jobbe der oppe. Selv er han derfra, men som østlending og en som setter stoooor pris på lys og varme, så må jeg innrømme at noen ganger får jeg litt kalde føtter (hehe artig ordspill...)

Håper det kommer vel så mye POSITIVE ting i denne tråden så jeg kan begynne å glede meg! :-)

Vel, du sier du setter pris på lys og da må det jo være positivt med lys dag og natt om sommeren.

"Problemet" med Nord-Norge er som regel ikke at det er så veldig kaldt, men at det aldri blir så veldig varmt :-P

Personlig synes jeg ikke det finnes en vakrere og mere koselig landsdel enn Nord-Norge, og jeg håper du vil trives der like mye som jeg gjør!

• Liker 11
Skrevet

... når du kikker opp på himmelen og tenker: "Åja, nordlys igjen."

• Liker 16
Skrevet

Og når du betegner alle som bor sør for Trondheim som "søringa".

• Liker 22
Skrevet

Når du bruker avkjørselen til huset ditt som busstopp!

• Liker 18
Skrevet

Når det detter inn lemmener på dusinet inn i kjelleren din og det er helt normalt.

• Liker 5
Skrevet

Når du kaller en 10-mils kjøretur for en svipptur.

• Liker 29
Skrevet (endret)

.

Endret av Fantomina
  • Liker 10
Skrevet

... når å møte på reinsdyr uansett hvor du går om sommeren er fullstendig normalt.

... når selskinnssko er på alles ben.

... når pelsluer er på alles hoder.

... når du kan kjøre i flere timer uten å møte på mer enn to-tre hus i slengen.

... når du har seriøse diskusjoner om hva som faktisk er Norges nordligste by (Honningsvåg eller Hammerfest? Kjør diskusjon!)

... når du ikke stusser over at det ikke er løv på trærne før langt uti juni.

... når det sner i juli.

... når spark brukes oftere enn sykkel.

Jeg lurer virkelig på om vi har vært i samme Nord-Norge. :fnise:

Selskinnssko? Pelsluer?

• Liker 19
Gjest Solsmil
Skrevet

Og når du betegner alle som bor sør for Trondheim som "søringa".

haha, når jeg bodde i nordnorge var det alle sør for nordnorge, altså inkludert trøndere som var søringer:P og norge hadde kun to landsdeler: nord-norge og sør-norge, altså nord-norge, og den delen av norge som var sør for nordnorge:P

Skrevet (endret)

.

Endret av Fantomina
  • Liker 2
Skrevet

Brukes av veldig mange der hvor jeg kommer fra. Spesielt de siste årene. På en bytur en kald vinterlørdag har omtrent annethvert menneske selskinnsko og/eller pelslue. Hvis du ser Heftig og begeistret vil du se at ca halvparten av koret der har pelsluer ;) (Ikke at jeg er fra Berlevåg, men det er en kort fly-/hurtigrutetur unna)

Aha. Jeg er født og oppvokst i Nord-Norge og har faktisk ikke sett en eneste selskinnsko i hele mitt liv. :fnise:

Har dog sett en og annen gammel dame i pelslue.

• Liker 5
Skrevet

Når du kommer hjem fra byen med en dame og må be henne vente til du har måket vei til inngangsdøra...

• Liker 12
Skrevet

Aha. Jeg er født og oppvokst i Nord-Norge og har faktisk ikke sett en eneste selskinnsko i hele mitt liv. :fnise:

Har dog sett en og annen gammel dame i pelslue.

Nord-Norge er stort, da ;) Ser stadig folk i selskinnssko her i Trondheim også, men det er oftest damer på 40+. I hjembyen min bruker alle det :P

Gjest Normalfordeling
Skrevet

Når de i nord snakker om regn og is og plussgrader når det dynger ned med snø her sørpå.

Skrevet

Når de i nord snakker om regn og is og plussgrader når det dynger ned med snø her sørpå.

Hva hadde det med tittelen på tråden å gjøre da? :klo:

• Liker 11
Skrevet

Jeg bor i nord norge og vet ikke om noen som bruker selskinnsko..

De fleste berter seg opp når de skal på bytur (bondeknøler), og tar på skallene og finnlua når de skal på cross...

• Liker 1
Skrevet

...Når du ikke hører forskjell på om det er et Sea King helikopter eller en mygg som flyr over hodet ditt.

• Liker 8
Skrevet

Når du våkner opp om vinteren og lurer på om det er mørkt ute fordi det er tidlig eller fordi det er sent.

• Liker 18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...