AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #41 Skrevet 25. januar 2012 Syns det er helt motsatt, jeg. Størrelsene er jo blitt mye større! Sjelden at jeg finner noe som passer, og jeg er ikke så liten heller. Ellers syns jeg ikke det er så mye fint i butikkene heller, og det som finns, det er alt for stort Dette bekymrer meg ... jeg trodde det var omvendt på H&M ... er det jeg som er helt på jordet? Jeg synes også at det er mye xs og xxs på stativene, de større størrelsene er nesten alltid utsolgt.
Gjest Nenya82 Skrevet 25. januar 2012 #42 Skrevet 25. januar 2012 Dette bekymrer meg ... jeg trodde det var omvendt på H&M ... er det jeg som er helt på jordet? Jeg synes også at det er mye xs og xxs på stativene, de større størrelsene er nesten alltid utsolgt. Ja,det er nesten alltid sånn for det er vel få som bruker så små størrelser og da er det ikke nødvendigvis sånn at man er feit.Jeg bruker alt fra M til XXL(!) Noe er virkelig galt med størrelsene der ute noen ganger.Ofte er det altfor lite,kun laget til små syltynne jenter,mens andre ganger er de altfor store og jeg kunne fått plass til en ekstra person omtrent
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #43 Skrevet 25. januar 2012 Jeg syns også H&M har veldig merkelige størrelser, de varierer veldig. Det er ganske vanskelig å bestille noe over nett med mindre man har prøvd det samme plagget i butikk eller noe tilsvarende. Vanlige, litt løse topper syns jeg er store i størrelsene, har måttet hatt så lavt som 34 eller S. T-skjorter fra f.eks. ungdomsavdelingen er utrolig små og korte i strørrelsen, må ofte opp i 42 eller 44 bare for å få de lange nok. Kjoler passer jeg som regel en 38. Skreddersydde jakker (f.eks. skinnjakker, dressjakker) er ofte utrolig trange over skuldrene, så må opp i 40. Vanlige cardiganer er store, og må da ha 36. Komplett størrelsekaos med andre ord!
hasitable Skrevet 25. januar 2012 #44 Skrevet 25. januar 2012 Samme her.. Butikkene er litt kjedelige for tiden, og ikke minst dyre
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #45 Skrevet 25. januar 2012 Moten i dag er beregnet for kvinner som skammer seg over kroppen sin! Men det gjør vi jo ikke! 1
Cinderella_ Skrevet 26. januar 2012 #46 Skrevet 26. januar 2012 Jeg løser problemet enkelt ved å handle vintage over nett. Fint og rimelig - da kan jeg velge farger, snitt etc. selv. Det blir et bomkjøp i ny og ne, men klærne er så billige i utgangspunktet at det tar jeg med råd til. Ebay har mye fint
Binta Ba Skrevet 26. januar 2012 #47 Skrevet 26. januar 2012 Vintagekjoler og skjørt er tingen.. Trabant og Robot på Grunerløkka, i Markveien, de har myyye fint. Synes jeg.
mocci Skrevet 26. januar 2012 #48 Skrevet 26. januar 2012 Joy Jeg er så enig med dere, finner ikke noe fint. Jeg savner også fine skjørt og kjoler som går ned til kneet. Å gå på jobb med noe som stopper midt på låret blir upassende, og jeg kler det heller ikke. Jeg savner form og fasong på klærne, ikke slike telt som det har blitt linket til over her. Hvilke nettbutikker handler du i? Jeg tar veldig gjerne imot tips om nettbutikker som selger fine kvalitetsklær. Jeg har handlet masse her: Boden White stuff Joy
Radon Skrevet 28. januar 2012 #49 Skrevet 28. januar 2012 Jeg finner svært lite i butikkene, hjelper ikke at jeg kommer fra et veldig lite område med lite butikker. Eneste jeg kjøper på kjedebutikker som Cubus og H&M er basic plagg og undertøy. Jeg handler heller fra nettet! Handler fra både norske og utenlandske butikker.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2012 #50 Skrevet 28. januar 2012 Fant tidenes strikkegenser på HM i dag Storm, varm og kjempefin farge!
Sofiemor Skrevet 28. januar 2012 #51 Skrevet 28. januar 2012 Ser ingen annen utvei enn at dere får begynne å sy deres egne klær 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2012 #52 Skrevet 28. januar 2012 Fant tidenes strikkegenser på HM i dag Storm, varm og kjempefin farge! Den hadde jeg antakelig blitt seende ut som en marengs i... Men den så veldig god og varm ut! Jeg handler mest på nett hos vanlige postordrefirma som Ellos, LaRedoute, Sportmann o.l. Har kjøpt en del sånne litt for korte hverdagskjoler, men løste problemet med underkjole. En basic underkjole som når ned mot knærne gjør korte kjoler litt mer tålelige og tekkelige. Størrelser er et evig problem på de fleste butikker, da noen er store i størrelsene og noen er små i størrelsene. Det verste er at dette kan variere innenfor samme butikk... Man vet aldri hvordan størrelsen er før man prøver klærne. Skal man opp i stormotestørrelser er de fleste toppene i teltfasong med for korte ermer, mens buksene er korte i beina og altfor romslige rundt lårene og knærne. Jeg er en størrelse 44/46 (bukser ofte litt større) og kan i teorien kjøpe både vanlige klær og stormoteklær, men finner svært sjeldent noe som passer i stormoteavdelinga pga fasongen på klærne. Mitt største problem er stor rumpe/brede hofter kombinert med ganske smale ben, som gjør at jeg sjeldent finner fine bukser. Enten er de for trange rundt mage/hofter/rumpe eller så blir de for store rundt lår, knær og legger. Finner jeg ei bukse som sitter som et skudd på alle rette plassene må jeg bare kjøpe uansett pris, for det er et sjeldent fenomen. Men jeg vet jo at dette er kroppen min sin feil og ikke klesprodusentene... Jeg synes mye av klærne nå for tiden har så rar passform med firkantede topper, merkelige mønstre og boyfriendbukser som ser helt fjerne ut. Når man da i tillegg er i øvre del av normal størrelsesskala, blir utvalget enda dårligere. Men man må vel bare lete litt rundt på nett og i butikker og håpe man finner ett og annet passende og fint plagg
Gjest Taminka Skrevet 28. januar 2012 #53 Skrevet 28. januar 2012 Jeg er helt enig! Jeg finner aldri noe jeg liker lenger, alt er grått, brunt, leopardmønstret eller bare stygt på andre måter. Syke former, gjennomsiktig stoff, skulderputer, rysjer her og der, lommer og knapper på de merkeligste steder... HUFF
Shoe Skrevet 30. januar 2012 #54 Skrevet 30. januar 2012 Tja... litt enig litt uenig. Det ER mye som jeg ikke en gang gidder se nærmere på, men på den andre siden hadde jeg med meg en fin fangst etter en ettermiddag med shopping:)...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå