iskaffe Skrevet 25. januar 2012 #21 Skrevet 25. januar 2012 (endret) Hvilke klesbutikker handler du i? hm, vero moda, lindex, byoung, kappal, zara osv. Stort sett de du finner på kjøpesentre over hele landet. Men jeg har også bodd det siste halvåret i Roma, og klærne er like rare der borte. Muligens mindre posete. Endret 25. januar 2012 av iskaffe
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 25. januar 2012 #22 Skrevet 25. januar 2012 Er så sykt lei av det der formløse oversized-tskjorte-firkanta-tunika-opplegget jeg. Det ser kult ut på radmagre modeller, ikke på normale jenter med former! Sikter veldig til topper som dette 4
iskaffe Skrevet 25. januar 2012 #24 Skrevet 25. januar 2012 Eller typen denne eller denne. Det er veldig mye pent stoff og mønster for tiden, men når jeg tar med meg plagget for å prøve blir jeg bare utrolig skuffet. Men heldigvis sparer man jo noen penger iallefall.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #25 Skrevet 25. januar 2012 Ingenting fint i butikkene sier du? Dette problemet har ikke jeg vertfall. Men nå er vi midt i mellom to sesonger, så mye rare greier å finne i januar. Men jeg finner i hvertfall alltid noe fint på h&m, bikbok, gina tricot og av og til cubus her i Norge. Butikker som vero moda, only, byoung, lene v osv. syns jeg derimot har jævlig mye stygge klær. Det virker bare så utdatert, fargepalletene er alltid så utvasket eller hvordan skal jeg forklare det. Minner meg om sånn førskolefrøken-klær. Alltid masse brune tunikaer, blondegreier, rare skjørt og maaaasse strikk.
-Perdita- Skrevet 25. januar 2012 #26 Skrevet 25. januar 2012 Jeg må si meg enig i dette. Årest salg har ikke ført til annet enn skuffelse, jeg har ikke funnet noe jeg har vært interessert i å så mye som prøve. 1
Gjest Nenya82 Skrevet 25. januar 2012 #27 Skrevet 25. januar 2012 Det er jo derfor jeg handler på nettet Uansett om det er midt i mellom to sesonger eller ei så finner jeg nesten ingenting.Hver gang jeg prøver å finne noe så kommer jeg omtrent alltid tomhendt tilbake. Det er omtrent ingenting som ser særlig spennende ut eller så passer det ikke. Jeg har ikke hatt problemer med at klærne ikke passer før,men virker som klærne bare blir mindre og mindre.Var innom Only og Vero moda nettsidene og der går jo enkelte av plaggene kun opp til str. 40.Før var det i det minste 42-44. Jeg er ikke feit eller noe,men jeg er høy og da blir 40 noen ganger litt lite for meg.Irriterende at de ikke kan lage klær som er normale i størrelsen. Har hatt det motsatte problemet når jeg handler i enkelte nettbutikker så ikke lett Uansett så velger jeg for det meste å handle på nett siden det er lettere å finne ting,bedre utvalg osv. 1
nybegynneren Skrevet 25. januar 2012 #28 Skrevet 25. januar 2012 enkelte syns det er harry,mens flere syns dem har mye bra. Dere kan jo ta en titt på superkul.no. Dem får inn nye klær hele tiden,og dem leverer varene veldig raskt.
JollyJolly Skrevet 25. januar 2012 #29 Skrevet 25. januar 2012 Selv kan jeg finne noe jeg liker i på h&m trend (mer spennende og bedre kvalitet enn de andre kolleksjonene der), Zara kan også ha noe innimellom. Ellers må man jo omtrent kjøpe designerklær for å finne noe som ikke er krøllete, nuppete og slaskete. Jeg er kanskje litt vel bastant nå, men det finnes utrolig mye som er laget for bruk og kast. Selv dyre merker har jo begynt å produsere gensere i akryl. Enig! Det verste er den dårlig kvaliteten. Og dårlig kvalitet som synes. Klærne ser slitte og stygge ut etter bare et par gangers bruk. Knapper som faller av, løse tråder, elendige tekstiler som blir blanke, nuppete og mister form og farge. Det er egentlig skandaløst. Jeg synes forresten nesten alt jeg har kjøpt på Zara er i dårlig kvalitet. H&M varierer veldig. Problemet med å handle på nettet er at man ikke får noen følelse av kvaliteten. Jeg kan godt betale mer for kvalitet, men vil ha enkle og klassiske klær med pent snitt. Ikke klær som får meg til å se ut som en sjuske.
JollyJolly Skrevet 25. januar 2012 #30 Skrevet 25. januar 2012 (endret) Dobbel Endret 25. januar 2012 av JollyJolly
Wonders Skrevet 25. januar 2012 #31 Skrevet 25. januar 2012 Jeg har funnet noe, men aldri min størelse. Jeg finner en god del i min favoritt butikk da, Jeg skal til København på salg i helgen, så om jeg ikke finner noe der, da er det meg det er noe feil med!
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #32 Skrevet 25. januar 2012 Eller typen denne eller denne. Det er veldig mye pent stoff og mønster for tiden, men når jeg tar med meg plagget for å prøve blir jeg bare utrolig skuffet. Men heldigvis sparer man jo noen penger iallefall. Ja de som kler disse kan man telle på én hånd!
Gjest Lille-pus Skrevet 25. januar 2012 #33 Skrevet 25. januar 2012 (endret) Jeg synes jeg har funnet veldig mye fint i min favorittbutikk nå i januar Salmaso støvletter til halv pris, drakter og cardigansett fra Laurèl og AirField skjorter. - Bare klassiske plagg og støvletter. Det betyr nok litt at jeg bruker en størrelse som er litt under gjennomsnittet, både i sko og klær Men, alt i alt, kjempefornøyd. Så nå venter jeg bare på vårkolleksjonene Edit: TyrkLeif Endret 25. januar 2012 av Lille-pus
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #34 Skrevet 25. januar 2012 Jeg opplever også at H&M får bare mindre og mindre størrelser. Sist jeg var der måtte jeg gå opp 2 størrelser og det var fortsatt trangt. Finner ingenting som faller i smak. Skulle ønske norge var like feminin i stilen som asiatere. Syns det er helt motsatt, jeg. Størrelsene er jo blitt mye større! Sjelden at jeg finner noe som passer, og jeg er ikke så liten heller. Ellers syns jeg ikke det er så mye fint i butikkene heller, og det som finns, det er alt for stort
seleneluna Skrevet 25. januar 2012 #35 Skrevet 25. januar 2012 Nå er jeg så oppgitt! Har vært i nesten alle butikkene i byen, og kommer tomhendt hjem Fant ikke et eneste plagg som falt i smak. Jeg så etter det meste; pent og casual. Men ingenting Er det meg det er noe galt med, eller er det flere som opplever dette for tiden? slik er det i januar, og i juli.... etter min erfaring
Gjest BabyBlue Skrevet 25. januar 2012 #36 Skrevet 25. januar 2012 Ser bare klær jeg liker inne på dyrere butikker... Men har ikke noe i mot det - er bedre å kjøpe en fin genser til en høy pris jeg kan ha over tid fremfor fire i kjipt stoff som bare varer i en sesong. H&m gidder jeg nesten ikke gå innom lenger, det samme går for Gina tricot og de andre kjedebutikkene. Kjøper jeg noe der blir jeg bare misfornøyd over plagget over tid, og ender opp med å gå kledd som alle andre -.-
Gjest Bond Skrevet 25. januar 2012 #37 Skrevet 25. januar 2012 (endret) Sikter veldig til topper som dette Eller typen denne eller denne. Jeg blir helt sånn: Og kjoler er bare små minikjoler, som ser jo fint ut på 18-åringer, men for meg som er i øvre del av 20-something og på vei til 30-something er det nok ikke helt noe jeg ville bruke på jobb. Skal man finne kjoler som er passende for jobb, ender man opp med noe som er enten for dyrt eller gørrkjedelig og alt for voksent. Vel - er vel bare å innse at jeg burde slutte å håpe å finne noe i kjedebutikkene. Endret 25. januar 2012 av Bond
Grønt blad Skrevet 25. januar 2012 #38 Skrevet 25. januar 2012 Jeg er så enig med dere, finner ikke noe fint. Jeg savner også fine skjørt og kjoler som går ned til kneet. Å gå på jobb med noe som stopper midt på låret blir upassende, og jeg kler det heller ikke. Jeg savner form og fasong på klærne, ikke slike telt som det har blitt linket til over her. Jeg er virkelig lei av alle de fargeløse og formløse plaggene, jeg vil ha FARGER!! Jeg kjøper alle mine klær på nettet, fortrinnsvis i engelske nettbutikker. Hvilke nettbutikker handler du i? Det er jo derfor jeg handler på nettet Uansett om det er midt i mellom to sesonger eller ei så finner jeg nesten ingenting.Hver gang jeg prøver å finne noe så kommer jeg omtrent alltid tomhendt tilbake. Det er omtrent ingenting som ser særlig spennende ut eller så passer det ikke. Jeg har ikke hatt problemer med at klærne ikke passer før,men virker som klærne bare blir mindre og mindre.Var innom Only og Vero moda nettsidene og der går jo enkelte av plaggene kun opp til str. 40.Før var det i det minste 42-44. Jeg er ikke feit eller noe,men jeg er høy og da blir 40 noen ganger litt lite for meg.Irriterende at de ikke kan lage klær som er normale i størrelsen. Har hatt det motsatte problemet når jeg handler i enkelte nettbutikker så ikke lett Uansett så velger jeg for det meste å handle på nett siden det er lettere å finne ting,bedre utvalg osv. Hvilke nettbutikker handler du i? Jeg tar veldig gjerne imot tips om nettbutikker som selger fine kvalitetsklær.
Shalimar Skrevet 25. januar 2012 #39 Skrevet 25. januar 2012 (endret) hm, vero moda, lindex, byoung, kappal, zara osv. Stort sett de du finner på kjøpesentre over hele landet. Men jeg har også bodd det siste halvåret i Roma, og klærne er like rare der borte. Muligens mindre posete. De butikkene har ingen elegante klær med feminin fasong Uansett hvor bra kropp man har, går det ikke an å se super ut av de klærne der. Var på Kappahl i går, bare for å se hva de har på salg, og tenkte å kjøpe en svart dressbukse, inntil jeg så fasongen - at den er vid i lårene og trang rundt leggene. Nesten som en sånn hip hop bukse fra 80tallet. Så også etter dressjakke, men de dem hadde hadde ikke sånn inn i livet, som skaper midje, nei den var vid over skuldrene og hadde merkelig lengde. Satt ikke bra. Steen og Strøm, Paleet, og Glassmagasinet - der finner man helt annet utvalg. På Gerry Weber, fant jeg veldig fin svart bukse, i sånt stoff som gjør at man ser 5 kg slankere ut rundt lårene. Selv om det koster mer enn på Lindex og sånn, er det verdt det. Trodde før at den butikken var sånn sossebutikk for eldre damer, men de har jo masse bra der for folk i alle aldre. Altså klær man ser normal og velkledd i. Anbefaler den Endret 25. januar 2012 av Shalimar
Gjest Lille-pus Skrevet 25. januar 2012 #40 Skrevet 25. januar 2012 Steen og Strøm, Paleet, og Glassmagasinet - der finner man helt annet utvalg. På Gerry Weber, fant jeg veldig fin svart bukse, i sånt stoff som gjør at man ser 5 kg slankere ut rundt lårene. Selv om det koster mer enn på Lindex og sånn, er det verdt det. Trodde før at den butikken var sånn sossebutikk for eldre damer, men de har jo masse bra der for folk i alle aldre. Altså klær man ser normal og velkledd i. Anbefaler den Helt enig Garry Weber forbandt jeg veldig lenge med nylonbluser i spesielle mønstre og farver, og med polyesterbukser Det viste seg på en storby ferie i sentralEuropa at det jeg forbandt med Garry Weber var det utvalget som ble solgt i Norge på 70-tallet. Dagens utvalg inneholdt også noe helt annet, rene naturmaterialer (silke, bomull, merinoull), flotte snitt og andre modeller. Med andre ord helt andre produkter - selv om det jo i ærlighetens navn skal nevnes at enkelte av de gamle damebutikkene fremdeles kun tar inn de Garry Weber produktene jeg husker at min farmor brukte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå