AnonymBruker Skrevet 23. januar 2012 #1 Skrevet 23. januar 2012 Vi skal vie oss i utlandet i desember 2012, og ha en stor bryllupsfest i mai 2013. Gleder meg vanvittig, men vil ikke være for mye bridezilla heller Derfor lurer jeg på hvor langt dere andre har kommet i planleggingen? Hvor er/var dere 11 md før vielsen og evt 16 md før bryllupsfesten? Vielsen vil bestå av planlegging for en langhelg med booking av lokale, borgelig vielse, middag, hotell osv. Til denne skal vi ha med oss 12 inviterte gjester. Selve bryllupsfesten vil inkludere 85 til bords, og til kaffe/fest senere ca 120 pers. Dette er også en type langhelg (folk reiser langt for å komme hit), så den skal også planlegges med div. aktiviteter, grillfest dagen før dagen, overnattinger, middag, feste osv. Hittil har vi booket lokalet for bryllupsfesten, så den er i boks! Tid og sted for vielsen er også nesten avgjort - men vi får uansett ikke bekreftet dette 100% før 6 md før (juni) av myndighetene, men i følge arrangøren og de som hjelper til, så er det svært, svært, svært sjeldent man ikke får den datoen man opprinnelig ønsket. Vi har derfor ett alternativ uken etter. Så det jeg egentlig ønsker er en bekreftelse på at jeg ikke er blitt såååå veldig bridezilla enda...? Jeg klør litt i fingrene etter å prøve kjoler, tenke tema/farger, gå til innkjøp av invitasjoner, bordkort o.l. Kan jeg begynne å titte litt nå allerede...? Jeg er fortiden hjemme og har tid og kjeder meg litt så derfor er det litt ekstra kjekt å ha noe å henge fingrene i. Skjønner jo at dette er helt individuelt, men selv føler jeg at jeg ikke er SÅ hysterisk enda - og det tar tross alt en god stund å planlegge og få logistikken opp i større arrangementer som dette. Så hva tror dere; er det ok at jeg begynner litt på "ordentlig" nå
Becci Skrevet 12. mai 2012 #2 Skrevet 12. mai 2012 Står brud i desember, og det er aldri for tidelig å begynne etter min mening.. Her er kjole og sko i boks, har så og si gjestelisten klar, begynt å lage bordkortholdere, vet hvordan bordkortene skal se ut.. Jeg har også kontroll på hvem som skal hjelpe med det meste til bryllupet. Forloverene er blitt spurt og har sagt ja, og middagen er nesten i orden. Invitasjonene begynner å ta form, disse skal vi lage selv sammen med en del andre ting Og, blomster er diskutert (min mor skal hjelpe med dette da hun jobber på hagesenter), men ikke helt avgjort da det ikke er så lett å få tak i alle blomster i desember.. Ellers er farger til bryllupet bestemt, lokale i boks, bryllupskaken skal ei venninne lage så den er nesten i boks.. hmm.. Ellers venter vi på at det skal nærme seg desember for å ordne med papirene til vielsen Jeg begynte å klø i fingrene da min forlovede kom hjem 12.12.11 og fortalte meg at han ville vi skulle gifte oss året etter, og før 2011 var over så hadde jeg kontroll på ganske mye
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå