Gå til innhold

Har fått første utbetaling av dagpenger fra NAV


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er midlertidig arbeidsledig, og har nettopp mottatt min første dagpengeutbetaling. Dette er veldig nytt for meg, og fordi jeg delvis var student i fjor (til jeg var ferdig med bachelorgraden min), og ikke alltid har hatt sammenhengende kontrakter så er det vanskelig for meg å regne seg frem til hvor mye jeg skal få. Og det vil jeg jo gjerne vite, sånn at jeg kan planlegge litt ut fra det mens jeg prøver å finne meg en annen jobb.

Jeg har fått første betaling. På MinSide står det følgende:

Periode 04.01.2012 - 15.01.2012 - Antall: 5 - Sats: 493 - (...)

Perioden er jo to uker, men såvidt jeg husker får man ikke dekket de første tre dagene etter at man melder seg. Og siden den 4. var en onsdag så stemmer det vel godt at det er 5 dager igjen av perioden. Da får jeg med andre ord 493 kr dagen, sant?

(jeg vet jeg kunne ringt NAV, men jeg tenkte at jeg ikke vil bidra til enda lengre telefonkø for de som faktisk trenger det - i tilfellet dette er et enkelt ja/nei-spørsmål)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg går på aap så kan ikke svare deg helt. men jeg er nesten helt sikker på at de 493 kr er dagsatsen din ja, 493 kr per dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal dere ha, da var det som jeg trodde!

(jeg skjønte at det bare var 5 dager i uka altså, får være måte på til hva en skal forlange ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det ser riktig ut. Du ble registrert onsdag og får ikke penger for ons-tor-fre. Du får penger for alle fem virkedager neste uke. Deretter vil du få utbetalt 4930 minus skatt for hver 2 ukers periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra. Det er utrolig mange som tror de får for helgen også :fnise:

:blink: seriøst!?

-TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

:blink: seriøst!?

-TS

Jepp, hører stadig folk som skal "gå til sak" mot nav fordi de ikke får betalt for alle dagene i uka :fnise:

Ganske morsomt og underholdende å sitte ved resepsjonen på nav, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, hysterisk morsomt! Er det rart NAV får dårlig rykte, egentlig? :rolleyes:

-TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Nav gjør mye feil, men mye av denne irritasjonen mot nav er også uberettiget.

Hadde alle som ikke har grunn for å klage, men bare liker å ha noen å hetse, så hadde nok nav blitt mye mer en positiv etat i manges øyne

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...